Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό

Εικοσιτετράωρη κινητοποίηση πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι με αιτήματα τη μη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, τη διά παντός αποδέσμευσή του από το ΤΑΙΠΕΔ και να μην προχωρήσει το σχέδιο μετάταξής τους

EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό

  • A-
  • A+

Να σταματήσουν το «θέατρο του παραλόγου» θέλουν με ακόμη μια εικοσιτετράωρη απεργία την οποία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», επαναφέροντας το αίτημα να μην παραχωρηθεί ο αυτοκινητόδρομος, να αποδεσμευτεί η εταιρεία μια και καλή από το ΤΑΙΠΕΔ, να μην προχωρήσει το σχέδιο μετάταξης εργαζομένων και όλα τα κόμματα να πάρουν θέση.

Οι εργαζόμενοι θυμίζουν -διότι έχουν περάσει ήδη οκτώ χρόνια- ότι «από το 2011 που η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού εντάχθηκε στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής στρατηγικής και στα έκτοτε διαδοχικά μνημόνια (...) από το 2012, κι ενώ η εποπτεία της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” (ΕΟΑΕ) ανήκει στο υπουργείο Υποδομών, τα δικαιώματα της μετοχής της μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο ορίζει και τη διοίκησή της».

Οπως τονίζουν, «το μέχρι τώρα 8ετές σίριαλ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αλλά και η παραδοξότητα της διοίκησης της ΕΟΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ με μοναδικό σκοπό να παραχωρήσει την υποδομή, χωρίς μέριμνα αλλά και αρμοδιότητα για την εταιρεία, είχε δημιουργήσει εξαρχής μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία της. Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα αποτελεί το απόλυτο θέατρο του παραλόγου».

Οι εργαζόμενοι παρακολουθούν «αποσβολωμένοι» τις εξελίξεις οι οποίες «προσβάλλουν τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά μας».

Διότι, ενώ «το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει με συμβούλους του την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά χωρίς την εμπλοκή της ΕΟΑΕ που γνωρίζει, μελέτησε και διαχειρίζεται την υποδομή», ταυτόχρονα, «με τη γνωστή διαδικασία των προαπαιτούμενων μέσω των “θεσμών”, το ΤΑΙΠΕΔ δίνει “διαταγές” προς την ΕΟΑΕ και τους εργαζόμενούς της για να υλοποιούν αποκλειστικά δράσεις που θεωρεί ότι καθιστούν εφικτή και ελκυστική την παραχώρηση!».

Ομως τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ «καρκινοβατούν» επειδή πολύ απλά «το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ατελέσφορο και τεχνικά και οικονομικά ασύμφορο, όπως επανειλημμένα επισημαίνει όχι μόνο ο Σύλλογος Εργαζομένων αλλά και όσοι από τον τεχνικό κόσμο γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο».

Γι’ αυτό «το ΤΑΙΠΕΔ, που φέρει την ευθύνη της αποτυχίας, προσπαθεί διαρκώς να αποδώσει τις ευθύνες στην ΕΟΑΕ ή στο υπουργείο, ενώ στο σκηνικό της αποτυχίας προστέθηκε η παγκοσμίως πρωτοφανής θεώρηση ότι το κόστος συντήρησης της υποδομής ανέρχεται στα 6 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή κόστισε η κατασκευή της. Αυτό το κόστος συντήρησης είναι έως 300% μεγαλύτερο από την εκτίμηση της ΕΟΑΕ σε σχετική μελέτη της ως διαχειριστής της υποδομής!».

Αλληλοσυγκρούονται

Λένε ακόμη οι εργαζόμενοι ότι το παράλογο συνεχίζεται από τη στιγμή που «το υπουργείο Υποδομών δίνει εντολή στην ΕΟΑΕ να χρηματοδοτήσει και υλοποιήσει δίκτυο οπτικών ινών που θα υποστηρίξει το νέο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων προς αντικατάσταση των υφιστάμενων συμβατικών σταθμών διοδίων της χώρας», αλλά «την ίδια στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ δίνει εντολή στην ΕΟΑΕ να χρηματοδοτήσει, κατασκευάσει και λειτουργήσει 61 (!) συμβατικούς μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων σε όλη τη Β. Ελλάδα. Δηλαδή, η εταιρεία και οι εργαζόμενοι καλούνται από διαφορετικούς φορείς του κράτους να προβούν σε δράσεις και έργα απολύτως αλληλοσυγκρουόμενα, όντας προφανές ότι η υλοποίηση και των δύο αποτελεί σπατάλη δημόσιων πόρων!».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Πλαγιομετωπική» για τα διόδια της Εγνατίας
Με έξι «πλευρικές» θέσεις–προτάσεις απαντούν τέσσερις περιφερειάρχες στα κυβερνητικά σχέδια για λειτουργία 38 σταθμών διοδίων που σχεδιάζονται για την Εγνατία, αλλά οι τρεις απέφυγαν τη… «μετωπική», δηλαδή μια...
«Πλαγιομετωπική» για τα διόδια της Εγνατίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κορυφώνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις στα ΕΛΠΕ
Κλιμακώνουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενoι στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), αντιδρώντας στην επερχόμενη ιδιωτικοποίηση του ομίλου από την κυβέρνηση, που δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας.
Κορυφώνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις στα ΕΛΠΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ελυσαν χειρόφρενο
​Η αναστολή κινητοποιήσεων των εργαζομένων βγάζει επιτέλους σήμερα τα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και όλοι ετοιμάζονται όχι μόνο για ανάσα ανακούφισης αλλά και για την τελική μάχη πριν από την...
Ελυσαν χειρόφρενο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Εγνατία και τα διόδια
Το προσχέδιο της συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών προβλέπει την άμεση κατασκευή τριών σταθμών στον Βενέτικο, τη Θεσσαλονίκη και τη γέφυρα του Αλιάκμονα, ενώ ζητά να προχωρήσουν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις...
Η Εγνατία και τα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
Στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών στην πόλη, δεν τους άφησε κανένα περιθώριο και ξεκαθάρισε ότι η μετάβαση στον νέο οργανισμό...
Νέος ΟΑΣΘ με «οδηγό» τον Σπίρτζη!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΚΕΘΕΑ: 24ωρη απεργία και κινητοποιήσεις σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Σε 24ωρη απεργία και συγκεντρώσεις σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι στο ΚΕΘΕΑ με αίτημα την υπογραφή συλλογικής σύμβασης και την εκπόνηση κανονισμού εργασίας που θα καλύπτει το σύνολο των...
ΚΕΘΕΑ: 24ωρη απεργία και κινητοποιήσεις σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας