Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παρέμβαση του υπ. Παιδείας για τον μαθητή από την Καλαμαριά
MOTION TEAM / ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

Παρέμβαση του υπ. Παιδείας για τον μαθητή από την Καλαμαριά

  • A-
  • A+

Την καλύτερη δυνατή λύση για τον 12χρονο μαθητή που έχει στοχοποιηθεί από συμμαθητές του, που ζητούν να αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει υποσχέθηκε η Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας. • Αναφορά στον εισαγγελέα θα κάνουν οι γονείς συμμαθητών του.

Η υπόθεση έγινε γνωστή όταν στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς το 15μελές συμβούλιο μαθητών προχώρησε σε κατάληψη με αίτημα την απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον του μαθητή, που εξαιτίας προβλημάτων υγείας (γενετική παρέκκλιση) παρουσιάζει επιθετική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές του και προς τους εκπαιδευτικούς.

Οι συμμαθητές του παιδιού και οι γονείς τους αναφέρουν ότι τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς του 12χρονου, είναι καθημερινά από την αρχή της χρονιάς, ενώ οι γονείς του 12χρονου ισχυρίζονται ότι πρόκειται για ένα ευφυές παιδί ενώ οι ίδιοι έχουν λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την εξατομικευμένη υποστήριξη της ένταξής του στο σχολικό περιβάλλον. Επίσης καταγγέλλουν στιγματισμό και διασυρμό του παιδιού τους, με έγγραφη αναφορά τους προς το υπουργείο Παιδείας.

Ο Παναγιώτης Ανανιάδης, περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, δήλωσε ότι έχει πληροφορηθεί το γεγονός της κατάληψης και ανάρτησης στο σχολείο ανακοίνωσης με την οποία καταγγέλλεται ο μαθητής και έδωσε «εντολή στον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να ζητήσει από τη διευθύντρια του σχολείου να κατέβει το έγγραφο αμέσως».

«Το θέμα είναι αρμοδιότητας της Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όταν ο μαθητής ήταν στην πρωτοβάθμια δεν είχε δημιουργηθεί τέτοιο θέμα, γιατί η ίδια η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης είχε ενδιαφερθεί προσωπικά για το παιδί, έκανε παρέμβαση πολύ ενεργητική και στο σχολείο που φοιτούσε, μιλούσε με τους Συλλόγους. Και τώρα όμως θα βρούμε την καλύτερη λύση για τον μαθητή», επισήμανε.

Ερωτώμενος αν έχει κατατεθεί αίτημα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος του 12χρονου μαθητή, ο Παναγιώτης Ανανιάδης εξήγησε ότι «το σχολείο ανήκει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης, δεν παρεμβαίνει η Περιφέρεια».

Τόνισε πάντως ότι, για να αποφασιστεί η ένταξη του παιδιού στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον ακολουθήθηκαν, βάσει της ιατρικής γνωμάτευσης, όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

«Υπάρχει το ΚΕΔΔΥ που βγάζει τη γνωμάτευση, παράλληλα υπάρχει ο συντονιστής του εκπαιδευτικού έργου, που πρότεινε συγκεκριμένο πρόγραμμα για τον συγκεκριμένο μαθητή, έγιναν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Παράλληλα, για το συγκεκριμένο παιδί υπάρχει παράλληλη στήριξη στα φιλολογικά και στα μαθηματικά και ταυτόχρονα και ιδιωτική παράλληλη στήριξη, που πληρώνουν οι ίδιοι οι γονείς. Έχουν κάνει οι γονείς ό,τι έπρεπε να κάνουν και το παιδί παρακολουθείται από παιδοψυχίατρο, είναι σε φαρμακευτική αγωγή», ανέφερε.

Επίσης, γνωστοποίησε ότι η διεύθυνση εκπαίδευσης θα διεξαγάγει έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες σε βάρος εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατονομάζονται στην έγγραφη αναφορά που έκαναν οι γονείς του 12χρονου προς το υπουργείο Παιδείας.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Απόστολος Αποστολίδης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η «υπηρεσία επιλαμβάνεται τόσο για το ένα όσο και για τα πολλά παιδιά και θα ήταν καλό τα μέσα ενημέρωσης να δείχνουν τόση ετοιμότητα και για τα καλά πράγματα που γίνονται στα σχολεία».

Όσον αφορά τις διαδικασίες επιλογής του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τον 12χρονο απάντησε ότι αυτά είναι «θέματα αμιγώς υπηρεσιακά, έχουν μια εμπιστευτικότητα, δεν είναι της παρούσης».

Και αναφορά στον Εισαγγελέα

Την ίδια στιγμή, οι γονείς των συμμαθητών του 12χρονου προτίθενται τις επόμενες ημέρες να υποβάλουν ομαδική αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα, όπου σύμφωνα με τον δικηγόρο τους θα περιγράφονται τα περιστατικά που έλαβαν χώρα στο σχολικό περιβάλλον και θα επισημαίνονται οι κίνδυνοι που απορρέουν από την επιθετική συμπεριφορά για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Ο δικηγόρος Αντώνης Ευστρατιάδης ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο Εισαγγελέας «είναι αυτός που έχει τη δυνατότητα να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες», ενώ υποστήριξε ότι οι μαθητές δεν υποκινήθηκαν από κανέναν.

«Δεν ήξερα ότι έκαναν κατάληψη, βρήκα την πόρτα κλειστή με κατάληψη και πήρα το παιδί μου και έφυγα. Εμείς δεν ενεργήσαμε καθόλου, δεν κάναμε μέχρι τώρα τίποτε. Αλλά είδαμε ένα δημοσίευμα που μας παρουσίαζε σαν φασίστες, σαν ρατσιστές, μολονότι δεν είχαμε κάνει τίποτε, δεν έχουμε αντιδράσει μέχρι στιγμής», είπε.

Μάλιστα, απέρριψε τις κατηγορίες περί ρατσισμού και μη ανεκτικότητας προς το διαφορετικό, λέγοντα ότι στο σχολείο «περίπου 10 παιδιά από όλες τις τάξεις είναι στο τμήμα ένταξης, τα οποία έχουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ελαφρού αυτισμού, δεν έχουν όμως επιθετική, επικίνδυνη συμπεριφορά».

«Δεν υπάρχει αντίδραση ως προς το διαφορετικό, δεν υπάρχει αντίδραση και έλλειψη αγάπης ως προς τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα, υπάρχει προβληματισμός ως προς το επικίνδυνο», συμπλήρωσε, εκτιμώντας ότι «είναι αρμοδιότητα του κράτους να λύσει το πρόβλημα και θα πρέπει όσοι το εξετάζουν να αναλογιστούν ποιος θα ευθύνεται αν συμβεί κάτι κακό».

Μάλιστα υποστήριξε ότι στο σχολείο «έχουν γίνει επανειλημμένες συναντήσεις από ό,τι διάβασα στα πρακτικά του σχολείου, έχουν καταβληθεί άπειρες προσπάθειες από τους δασκάλους, έχει γίνει αίτηση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, έχει απορριφθεί».

Αναφερόμενος στους εκπαιδευτικούς είπε ότι «είναι απολύτως άξιοι και απολύτως προσηλωμένοι στο καθήκον τους, αλλά όταν μπαίνει ο μαθητής μέσα και αρχίζει να βρίζει από την πρώτη στιγμή, να καταστρέφει τις εργασίες των συμμαθητών του, να σπάει την πόρτα, να πετάει αντικείμενα, να κλοτσάει τους συμμαθητές, πώς μπορούν να τον περιορίσουν και να τον διδάξουν αγάπη; Όλα τα παιδιά που έχουν κάποιο πρόβλημα αντιμετωπίζονται με σεβασμό και κάθε καλοσύνη, το θέμα είναι να προλάβουμε να μη γίνουν καταστάσεις που είναι πλέον επικίνδυνες».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μηνούν τα... γράμματα τον λυτρωμό»
​Το έφερε η χρονική σύμπτωση, την ώρα που στο Μενίδι τα στερεότυπα έθρεφαν για άλλη μία φορά τον ρατσισμό και το τυφλό μίσος για τους Ρομά, στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης, περιοχή στοχοποιημένη επί δεκαετίες,...
«Μηνούν τα... γράμματα τον λυτρωμό»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «λαγωνικά» της Καλαμαριάς
Χάθηκε το μέτρο στην Καλαμαριά προχθές το βράδυ. Τρία περιπολικά της Αστυνομίας μάζεψαν κυριολεκτικά 10 μαθητές Γυμνασίου που κάθονταν στο προαύλιο του σχολείου τους και τους μετέφεραν στο Αστυνομικό Τμήμα...
Τα «λαγωνικά» της Καλαμαριάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μήνυση κατά παντός υπευθύνου από την οικογένεια του 12χρονου στην Καλαμαριά
Νομικά στρέφεται κατά παντός υπευθύνου η οικογένεια του δωδεκάχρονου από το 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, μετά τα απανωτά περιστατικά ρατσιστικής συμπεριφοράς εναντίον του. Για την υπόθεση έχει ήδη αναλάβει δράση...
Μήνυση κατά παντός υπευθύνου από την οικογένεια του 12χρονου στην Καλαμαριά
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ποινική έρευνα για ρατσισμό
Προκαταρκτική εξέταση από το τμήμα κατά της ρατσιστικής βίας της Ασφάλειας παρήγγειλε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης για τους υπεύθυνους του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, οι οποίοι είτε προκάλεσαν είτε...
Ποινική έρευνα για ρατσισμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατάληψη για τα φασιστικά συνθήματα στο 1ο Λύκειο Παπάγου
Σε αντιφασιστική κατάληψη ενάντια σε ρατσιστικά και φασιστικά συνθήματα σε τοίχους του σχολείου τους προχώρησαν τη Δευτέρα μαθητές του 1ου Λυκείου Παπάγου. Τα συνθήματα μίσους εμφανίστηκαν στο συγκεκριμένο...
Κατάληψη για τα φασιστικά συνθήματα στο 1ο Λύκειο Παπάγου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναιμική η συμμετοχή στις καταλήψεις για το Μακεδονικό
Κάτι περισσότερο από αναιμικές ήταν χθες, παραμονή της σημερινής συγκέντρωσης στη Θεσσαλονίκη, οι καταλήψεις σχολείων για το Μακεδονικό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα μαθητών και μαθητριών...
Αναιμική η συμμετοχή στις καταλήψεις για το Μακεδονικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας