Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μάχη στις ράγες της Αττικής
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μάχη στις ράγες της Αττικής

  • A-
  • A+

Oι εθελούσιες μετακινήσεις προσωπικού δημιούργησαν άλλο ένα σημείο διαφωνίας ανάμεσα στους εργαζομένους στη ΣΤΑΣΥ, τον φορέα των Σταθερών Συγκοινωνιών και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), που είναι ο συντονιστής για το σύνολο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Με χθεσινή, κοινή ανακοίνωσή τους, τέσσερα σωματεία που καλύπτουν την πλειονότητα των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, ζητούν την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γ. Σκουμπούρη, χωρίς να προαναγγέλλουν απεργιακές κινητοποιήσεις.

«Χρειαζόμαστε προσωπικό για στοχευμένους ελέγχους εισιτηρίων», εξήγησε στην «Εφ.Συν.» πηγή του ΟΑΣΑ και διαβεβαίωσε ότι η πρόσκληση απευθύνεται αποκλειστικά σε εργαζόμενους στις διοικητικές υπηρεσίες.

Για «πρωτοφανή, ανήκουστη και προκλητική μεθόδευση» κάνουν λόγο στη χθεσινή ανακοίνωση, που συνυπογράφουν το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, που καλύπτει τους εργαζομένους στον Ηλεκτρικό, ο Σύλλογος εργαζομένων στο τραμ και το Συνδικάτο σταθμαρχών της γραμμής του Ηλεκτρικού.

Τονίζουν ότι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ επέλεξε τις ημέρες των γιορτών για να στείλει προσωπικό έγγραφο, με το οποίο ζητά μετατάξεις ή αποσπάσεις προσωπικού από «μη κρίσιμες ειδικότητες».

«Ολες οι ειδικότητες των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ είναι κρίσιμες», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, που είναι πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, αλλά μας τόνισε ότι έχει εκλεγεί για να εκπροσωπεί και τα άλλα δύο μεγαλύτερα σωματεία των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό και το τραμ.

Τονίζει ότι πρόκειται για «δόλια μεθόδευση που θα αδυνατίσει την εταιρεία», ενώ δεν αποκλείει να ζητήσουν μετάθεση και οδηγοί που δουλεύουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες στις σήραγγες του μετρό. Από τα στοιχεία που μας έδωσε, στο σύνολο της ΣΤΑΣΥ εργάζονται σήμερα 2.450 άτομα, 400 λιγότερα από αυτά που προβλέπει το οργανόγραμμα της εταιρείας, το οποίο εγκρίθηκε το 2012, με βάση τις μνημονιακές επιταγές.

Αποκάλυψε επίσης ότι 50 εργαζόμενοι έχουν αποσπαστεί σε κομματικά ή βουλευτικά γραφεία.

Αυτοθυσία και υπερωρίες

Λόγω αυτών των ελλείψεων, τα δρομολόγια υλοποιούνται χάρη στις υπερωρίες και τις προσπάθειες των μηχανοδηγών και λειτουργούν εκδοτήρια μόνον σε 21 σταθμούς, όταν υπάρχουν 109 στο δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ. «Πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που έφερε το ηλεκτρονικό εισιτήριο», τόνισε ο Σπύρος Ρεβύθης.

«Θα υπερασπιστούμε τον κοινωνικό και δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας», πρόσθεσε και ενημέρωσε ότι οι εργαζόμενοι θα περιμένουν τις απαντήσεις του ΟΑΣΑ για να αποφασίσουν τη στάση τους, χωρίς να αποκλείουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις.

«Θέλουμε να ενισχύσουμε τους στοχευμένους ελέγχους εισιτηρίων», μας εξήγησε αρμόδια πηγή της διοίκησης του ΟΑΣΑ. Ο Οργανισμός, που έχει περάσει στην αρμοδιότητα του υπερταμείου, έχει αναλάβει να εντατικοποιήσει τους ελέγχους αλλά δεν διαθέτει μηχανισμό. Δεν μπορεί επίσης να κάνει προσλήψεις, παρ’ όλο που υπάρχουν μεγάλα κενά στο σύνολο των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Από πληροφορίες της «Εφ.Συν.», πάντως, στον συγκεκριμένο τομέα απασχολούνται 65 εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ και άλλοι 40 στην ΟΣΥ, τον φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με μετατάξεις κλείνουν τα κενά στις συγκοινωνίες
Με εσωτερικές μετακινήσεις προσωπικού ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τα μεγάλα κενά σε ηλεκτροδηγούς η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, του φορέα που διαχειρίζεται το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ. Στις δύο...
Με μετατάξεις κλείνουν τα κενά στις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΤΑΣΥ: Καταγραφή πωλήσεων εισιτηρίων σε... τεφτέρια
Χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των πωλήσεων και των εισπράξεων από εισιτήρια και κάρτες λειτουργούν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, παρ’ όλο που τα ετήσια έσοδά τους υπερβαίνουν τα 350 εκατ....
ΣΤΑΣΥ: Καταγραφή πωλήσεων εισιτηρίων σε... τεφτέρια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαφιόζικες πρακτικές κατά του ΟΑΣΑ
«Δεν πτοούμαστε» διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση η διοίκηση του ΟΑΣΑ μία μέρα μετά τους βανδαλισμούς κουκουλοφόρων στην κατοικία και το αυτοκίνητο του προέδρου του και με χθεσινή ανακοίνωσή της διαβεβαιώνει ότι...
Μαφιόζικες πρακτικές κατά του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016, αφήνει ο υφ. Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ουρές για τα μειωμένα εισιτήρια φοιτητών και πολυτέκνων του ΟΑΣΑ
Οι ουρές στα εκδοτήρια ξαναγύρισαν για πολλές κατηγορίες δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου και χθες η διοίκηση του ΟΑΣΑ αποφάσισε να δώσει παράταση ώς τις 15 Νοεμβρίου για την ανανέωση καρτών.
Ουρές για τα μειωμένα εισιτήρια φοιτητών και πολυτέκνων του ΟΑΣΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας