Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου

  • A-
  • A+

Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που θα ολοκληρώσει το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και θα εξυπηρετεί τρένα που θα κινούνται με ταχύτητα έως 250 χλμ. την ώρα.

Πρόκειται για τη δύσκολη διαδρομή Τιθορέα-Δομοκός των 106 χλμ. με τέσσερις μεγάλες και 15 μικρότερες σήραγγες, συνολικού μήκους 36 χλμ., 49 γέφυρες και 32 ανισόπεδες διασταυρώσεις, αλλά τα σύνθετα τεχνικά έργα δεν δικαιολογούν την 30ετή οδύσσεια, που πέρασε και από τον προθάλαμο του εισαγγελέα...

Με την ολοκλήρωσή της, η νέα γραμμή θα διαθέτει δύο νέους σταθμούς, στον Μώλο και στον Αγιο Στέφανο, καθώς και δύο νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό Φθιώτιδας.

Τιθορέα-Λειανοκλάδι

Πριν από έναν χρόνο είχε παραδοθεί το πρώτο κομμάτι των 56 χλμ. από την Τιθορέα ώς το Λειανοκλάδι, που περιλαμβάνει και τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, μήκους 9,2 χλμ. η καθεμιά – οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Το υπόλοιπο έργο, μήκους 50 χλμ. από το Λειανοκλάδι ώς τον Δομοκό, περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες στο όρος Οθρυς, μήκους 6,4 χλμ. η καθεμία, καθώς και 14 γέφυρες, μεταξύ των οποίων αυτή στην Εκκάρα, που θεωρείται τεχνολογικό επίτευγμα.

Είχε δημοπρατηθεί το 2005, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, αλλά η κατασκευή ξεκίνησε με διετή καθυστέρηση και με συμβατική υποχρέωση να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2011.

Στην πραγματικότητα και ύστερα από αλλεπάλληλες παρατάσεις, τη Δευτέρα παραδόθηκαν 31 χλμ., από το Λειανοκλάδι ώς τη στάση των Αγγειών και, με βάση τη χθεσινή ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, έως τις 20 του μήνα θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές στη γέφυρα της Εκκάρας.

Λίγες ημέρες αργότερα θα δοθεί ολόκληρη η γραμμή, αλλά θα εξυπηρετεί μόνον ντιζελοκίνητα τρένα, ενώ μέσα στον Φεβρουάριο θα έρθουν οι «κορδέλες» και η κανονική λειτουργία της ηλεκτροκίνητης γραμμής.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά
​Τριπλή, αλλά η τελευταία, δόση ταλαιπωρίας περιμένει το επόμενο τετράμηνο τους κατοίκους του Πειραιά, καθώς μπαίνει στην τελική ευθεία η κατασκευή των γραμμών του τραμ. Εως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα εφαρμόζονται...
Στην τελική ευθεία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα
Το φθινόπωρο του 2018 θα προστεθούν άλλα 71 χλμ. στο δίκτυο του προαστιακού που θα φτάνει ώς τη Ροδοδάφνη, λίγο μετά το Αίγιο, ενώ την άνοιξη θα ολοκληρωθεί επιτέλους η ηλεκτροκίνηση στη βασική σιδηροδρομική...
Το τρένο επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας