Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το τζιπ-μυστήριο στο αμαξοστάσιο και ο χιονοπόλεμος των δηλώσεων
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το τζιπ-μυστήριο στο αμαξοστάσιο και ο χιονοπόλεμος των δηλώσεων

  • A-
  • A+

Εν αναμονή του νέου κύματος κακοκαιρίας από σήμερα, η Θεσσαλονίκη γιόρτασε τη νέα χρονιά και το πρώτο κύμα κακοκαιρίας με εθιμοτυπικές ρίψεις… χιονοδηλώσεων, σχετικά με τον βαθμό επαγρύπνησης της περιφέρειας, των δήμων, των δημόσιων οργανισμών.

Αν πρόπερσι ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε κερδίσει τη χλεύη και το κύμα διαμαρτυριών, θέμα που είχε ολοκληρωθεί με τη δήλωση του δημάρχου «πάγωσε τ’ αλάτι», φέτος στο στόχαστρο μπήκε ο ΟΑΣΘ για την απόφασή του να κρατήσει στα αμαξοστάσια τα λεωφορεία το πρωινό του Σαββάτου. Οχι βέβαια ότι γλίτωσε πάλι ο δήμος την κριτική, αλίμονο!

Αλλά παρότι η περιφέρεια –και δη η Χαλκιδική– βρέθηκε στη δυσκολότερη θέση και κηρύχτηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αυτός που έμεινε στο απυρόβλητο ήταν για άλλη μια φορά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Αναφορά προβλημάτων γινόταν μόνο για τους δρόμους του Δήμου Θεσσαλονίκης. Στους υπόλοιπους δήμους πρέπει να είχε… ξαστεριά.

Θρίλερ –όχι αντάξιο πάντως της «Λάμψης», αν και σε χιονισμένο τοπίο– εξελίχθηκε σχετικά με την άφιξη ή όχι ενός τζιπ με φάρο στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ Σταυρούπολης τα ξημερώματα του Σαββάτου.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, ήταν τζιπ της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, υπάλληλος της οποίας ενημέρωσε να μην κινηθούν το πρωί τα λεωφορεία γιατί δεν ήταν σε καλή κατάσταση οι δρόμοι.

Οργισμένος ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας διέψευσε ότι δόθηκε ποτέ τέτοια εντολή. Σε ανάλογο κλίμα ήταν και οι δηλώσεις της Πολιτικής Προστασίας.

Στον ΟΑΣΘ προσανατολίζονται να δώσουν στη δημοσιότητα εικόνες από το κύκλωμα ασφαλείας που δείχνει το επίμαχο όχημα να φτάνει στο αμαξοστάσιο, όπως και τον οδηγό του, ο οποίος βγαίνει για να δώσει οδηγίες στον σταθμάρχη.

«Εχουμε εικόνες από το όχημα και τον οδηγό», λέει στην «Εφ.Συν.» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Σάββας Παναγιωτίδης, προσθέτοντας ότι υπάρχουν και καταγεγραμμένες οι συνομιλίες των οδηγών των λεωφορείων με το κέντρο του Οργανισμού, στις οποίες αναφέρουν οι οδηγοί ότι ήταν αδύνατο να κινηθούν με στοιχειώδη ασφάλεια τα λεωφορεία.

«Οι δήμοι ήταν εντάξει;»

MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Το θέμα, λοιπόν, είναι: γιατί δεν κινήθηκαν λεωφορεία το πρωί, παρότι ήταν ανοιχτοί οι κεντρικοί δρόμοι;

«Μπορεί οι κεντρικοί δρόμοι να ήταν ανοιχτοί αλλά, μέχρι να φτάσει σε αυτούς λεωφορείο, υπήρχε κίνδυνος για τους εργαζόμενους και φυσικά για όσους θα μετακινούνταν. Δεν γίνεται να κινούνται λεωφορεία σε καθαρό δρόμο με αλυσίδες και δεν γίνεται ο οδηγός να σταματά και να τοποθετεί ή να βγάζει συνεχώς τις αλυσίδες στα οχήματα. Οπου είναι μεγάλες οι αποστάσεις, λύσαμε το πρόβλημα με ανταπόκριση. Κανονικά εμείς έπρεπε να διαμαρτυρόμαστε για την κατάσταση των δρόμων και των στάσεων που ήταν πνιγμένες στο χιόνι και τον πάγο», σημειώνει ο κ. Παναγιωτίδης.

«Ακόμη κι αν η διοίκηση έκανε λάθη, οι δήμοι ήταν εντάξει; Λέω ότι σε ποσοστό 99% δεν ήταν», τονίζει με δήλωσή του στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, διευκρινίζοντας ότι «το θέμα δεν ήταν να κινηθούν σε κεντρικούς δρόμους τα λεωφορεία, το θέμα ήταν να φτάσουν σε αυτούς. Ακόμη και σήμερα [σ.σ.: χθες Κυριακή] δεν μπορούσαν να φτάσουν λεωφορεία σε Ακρόπολη, Καλλιθέα, Μετέωρα, Πεύκα. Ποιος φταίει;»

Χθες, πάντως, αλλά και το Σάββατο μετά τις 2 το μεσημέρι, κινούνταν στους δρόμους περί τα 200 λεωφορεία, αριθμός που αντιστοιχεί περίπου σε αυτά που κινούνται τα Σαββατοκύριακα στους δρόμους της πόλης.

Στα προβλήματα που δημιούργησε η κακοκαιρία στο θέμα των λεωφορείων παρενέβη με ανακοίνωσή της η κομματική οργάνωση Κ. Μακεδονίας του ΚΚΕ, τονίζοντας ότι «προκαλεί επίσης εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο επιλέγει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, μετά τα επίσης προκλητικά περί μη καθυστερήσεων στα δρομολόγια, να εμπαίξει για ακόμα μία φορά το λαό της Θεσσαλονίκης, κρύβοντας τον πραγματικό λόγο για τον οποίο πάγωσε τα δρομολόγια των λεωφορείων. Η πραγματικότητα είναι αυτή που εδώ και καιρό έχουμε επισημάνει και είναι, εκτός όλων των άλλων, και η έλλειψη σύγχρονου στόλου, που με ευθύνη όλων προηγούμενων κυβερνήσεων και διοικήσεων, αλλά και των σημερινών, δεν έχουν ανανεωθεί εδώ και πολλά χρόνια».

Οι υποψήφιοι

Αυτή τη φορά, πάντως, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν πιάστηκε στον ύπνο. Αυτό δεν εμπόδισε τους υποψηφίους για τη δημαρχία να εκδώσουν ανακοινώσεις με τις οποίες από τη μία παραδέχονται ότι η κατάσταση δεν ήταν απογοητευτική και δίνουν συγχαρητήρια στους εργαζομένους –που τα αξίζουν– και από την άλλη, για τον Κωνσταντίνο Ζέρβα για παράδειγμα, η Θεσσαλονίκη ήταν «ανοχύρωτη πόλη» ενώ «το αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το έμψυχο υλικό και τα μέσα του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε να μεριμνήσει ώστε να μην παραλύσει η πόλη».

Πολύ πιο συγκρατημένος, ο Γιώργος Ορφανός σχολίασε πως «ο δήμος λειτούργησε μερικώς και ανεπιτυχώς», ενώ ο Παναγιώτης Ψωμιάδης είδε ότι η χιονόπτωση ανέδειξε «τις χρόνιες παθογένειες της πόλης» κι έτσι «η Θεσσαλονίκη είναι μια νεκρή πόλη, γιατί κάποιοι αρνούνται πεισματικά να αναλάβουν τις ευθύνες τους»(;).

Ο Νίκος Ταχιάος εξήρε τους «αφανείς εργάτες και τους επώνυμους που έκαναν τη δουλειά τους». Δεν κατονόμασε τους επώνυμους αλλά τα έβαλε με τον ΟΑΣΘ λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ντροπή τους».

Ο Γιάννης Μπουτάρης σχολίασε όλα τα παραπάνω τονίζοντας: «Δυστυχώς, υπάρχουν πολιτικά πρόσωπα και υποψήφιοι δήμαρχοι που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους δρόμους από τους πεζόδρομους και τα πεζοδρόμια, γιατί “τυφλώνονται” από αντιπολιτευτικό μένος…».

Χθες πάντως ο δήμος είχε φροντίσει να καθαριστούν οι δρόμοι και οι χώροι πέριξ των εκκλησιών προκειμένου να εορταστούν ανεμπόδιστα τα Θεοφάνια, όπως και έγινε. Χθες το απόγευμα, σύμφωνα με τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο για την Καθαριότητα και τη Διαχείριση του στόλου οχημάτων Λάζαρο Ζαχαριάδη, αλατιέρες επιχείρησαν στους χώρους γύρω από τα σχολεία.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
Στη χώρα της υπερβολής, η προσπάθεια να μην επαναληφθεί ένα παλιό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές, τέτοιες που να τελειώνει το αλάτι των αλυκών Θεσσαλονίκης και Κίτρους και να...
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα δικαστήρια η σύγκρουση για τον ΟΑΣΘ
Στα δικαστήρια θα λύσουν μάλλον τις διαφορές τους ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, και ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου.
Στα δικαστήρια η σύγκρουση για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκαθάρισμα προθέσεων
«Δεν τα παρατάω». Η δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά, στην «Εφ.Συν.» απαντά στα σενάρια που γεννήθηκαν μετά τη δημοσιοποίηση εκ μέρους του επιστολής του προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.
Ξεκαθάρισμα προθέσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΘ και ο ασυγκράτητος κ. Τσερμενίδης
Οπως είχε κάνει μετά τις ευρωεκλογές, έτσι και τώρα, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, ζήτησε την παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΘ και ο ασυγκράτητος κ. Τσερμενίδης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πορεία του ΟΑΣΘ περνά από την κάλπη
Με ένταση, πόλωση και δικαστικές διαμάχες υποδέχονται οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης τις εκλογές. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ζητά με αγωγές 85 εκατ. ευρώ από τον συνεταιρισμό «Ηρακλής».
Η πορεία του ΟΑΣΘ περνά από την κάλπη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας