Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία

  • A-
  • A+

Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για ανανέωση του 70% του γερασμένου στόλου των αστικών συγκοινωνιών.

Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το φθινόπωρο του 2019, ενώ γίνεται προσπάθεια να μειωθεί ο χρόνος για τη Θεσσαλονίκη και τα νέα λεωφορεία να φτάσουν τον Μάιο.

Ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε χθες από τη Θεσσαλονίκη ότι ξεκίνησε η διαδικασία για την αγορά 750 νέων οχημάτων, που θα καλύψουν τις ανάγκες στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσουν τη συχνότητα των δρομολογίων και θα αναβαθμίσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 220 εκατ. ευρώ, που έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Οι σχεδιασμοί για την πρωτεύουσα αφορούν την προμήθεια 400 νέων λεωφορείων, από τα οποία τα 180 θα κινούνται με φυσικό αέριο, τα 170 θα είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ τα υπόλοιπα 50 θα είναι αρθρωτά και θα χρησιμοποιούν ντίζελ.

Σήμερα η εταιρεία ΟΣΥ, που διαχειρίζεται τις οδικές συγκοινωνίες, διαθέτει περίπου 2.200 λεωφορεία, από τα οποία τα 220 αγοράστηκαν την περίοδο 1993-1996 και άλλα 869 το 2002, γι’ αυτό χαρακτηρίζονται υπέργηρα και ρυπογόνα.

Στην περίπτωση της πρωτεύουσας, τρέχει ήδη διαγωνισμός με ευθύνη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) για την αγορά 92 λεωφορείων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτροκίνητα, με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ, που εξασφάλισε η Περιφέρεια Αττικής.

Τα 350 οχήματα της νέας παραγγελίας θα καλύψουν τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης, από τα οποία 150 θα είναι ηλεκτροκίνητα, τα 150 θα κινούνται με φυσικό αέριο και τα 50 θα είναι αρθρωτά και θα κινούνται με ντίζελ.

Ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι κατά την απο-ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, για την κάλυψη των αναγκών της Θεσσαλονίκης υπήρχαν μόνο 250 λεωφορεία, αντί των προβλεπόμενων 622, και ήταν μηδενικά τα αποθεματικά για την ανανέωση του στόλου.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού βρίσκεται από χθες σε δημόσια διαβούλευση, με προοπτική να υποβληθούν οι προσφορές μέσα στον Φεβρουάριο. Τα νέα λεωφορεία θα πρέπει να διαθέτουν χώρους για να υποδέχονται καροτσάκια για άτομα με κινητικά προβλήματα, καθώς και υποδομές που θα διευκολύνουν την πρόσβαση, όπως ράμπες στις πόρτες. Θα είναι επίσης εξοπλισμένα με υποδομές τηλεματικής (οθόνες δρομολογίων και επικυρωτικά μηχανήματα).

Ο ανάδοχος θα αναλάβει για πέντε χρόνια τη συντήρηση, γεγονός που εμμέσως οδηγεί σε συμπράξεις με ελληνικές επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Ο αρμόδιος υπουργός έχει προαναγγείλει προσλήψεις για την κάλυψη των μεγάλων κενών σε προσωπικό.

Στην πρωτεύουσα τα σημερινά κενά υπολογίζονται σε 200 στους οδηγούς και άλλα τόσα στους τεχνίτες, ενώ στη Θεσσαλονίκη θα προχωρήσει η διαδικασία για 150 οδηγούς και 50 τεχνίτες.

Οι μεγάλες αυτές παρεμβάσεις, οι πρώτες μετά το 2004, θα συνδυαστούν με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, που θα «κουμπώνουν» με το δίκτυο του μετρό, το οποίο το 2020 θα λειτουργήσει στη Θεσσαλονίκη.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
Τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και...
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλάζει η φιλοσοφία των αστικών συγκοινωνιών
«Θα πάμε σε άλλη εποχή για τις δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης» προανήγγειλε χθες ο Χρήστος Σπίρτζης και σύμφωνα πληροφορίες της «Εφ.Συν.» μεταξύ άλλων σχεδιάζεται οι γραμμές του...
Αλλάζει η φιλοσοφία των αστικών συγκοινωνιών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κεντρικός διαγωνισμός για την προμήθεια 750 λεωφορείων
Στον εκσυγχρονισμό του στόλου με σύγχρονα, χαμηλών ρύπων λεωφορεία, για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέτοντας σε δημόσια διαβούλευση τις τεχνικές προδιαγραφές για...
Κεντρικός διαγωνισμός για την προμήθεια 750 λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Το πρώτο τμήμα της δύσκολης διαδρομής ώς το Λιανοκλάδι, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία...
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας