• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 19.2°C
    3 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    4 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 17.0°C
    3 BF
    75%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    5 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 17.0°C
    2 BF
    88%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    1 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    3 BF
    97%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    5 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.9°C / 18.9°C
    4 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    3 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    5 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    2 BF
    90%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    2 BF
    88%
  • Λαμία
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    14°C 14.5°C / 14.5°C
    2 BF
    96%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 16.8°C / 20.8°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 19.4°C
    3 BF
    75%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 13.7°C / 17.7°C
    2 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    98%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλλαγές στη γραμμή του μετρό για το αεροδρόμιο

  • A-
  • A+

Τροποποιείται από την Πέμπτη η γραμμή του μετρό που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, για να εξασφαλιστούν συρμοί που θα πυκνώσουν τα δρομολόγια στο υπόλοιπο δίκτυο.

Από την 1η του μηνός, όπως ανακοίνωσαν χθες οι ΣΤΑΣΥ, ο φορέας των μέσων σταθερής τροχιάς, οι συρμοί θα ξεκινούν από τον σταθμό Δουκ. Πλακεντίας, όπου και θα τερματίζουν αυτοί που θα έρχονται από το «Ελ. Βενιζέλος».

Η συχνότητα των δρομολογίων παραμένει στη μισή ώρα και θα γίνονται στο 00.25 και 00.55 κάθε ώρας από τη Δουκ. Πλακεντίας, ενώ από το αεροδρόμιο θα ξεκινούν στο ακριβώς (00.00) και το μισό (00.30).

Η αλλαγή θα ταλαιπωρήσει με μετεπιβίβαση στη Δουκ. Πλακεντίας τους επιβάτες με κατεύθυνση το αεροδρόμιο, οι οποίοι κατά κανόνα έχουν πολλές αποσκευές.

Πηγή των ΣΤΑΣΥ, που ρωτήθηκε χθες από την «Εφ.Συν.», διευκρίνισε ότι η αλλαγή γίνεται για τον εξορθολογισμό του συστήματος και για ενεργειακούς λόγους.

Σήμερα η γραμμή του αεροδρομίου ξεκινά από την Αγία Μαρίνα, στα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, που διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Εξυπηρετείται από οκτώ ειδικής κατασκευής συρμούς με διπλή τροφοδοσία από το δίκτυο, αφού στο μετρό η ηλεκτροδότηση γίνεται από επίγεια γραμμή, αλλά μετά τον σταθμό της Δουκ. Πλακεντίας ανεβάζει τους τρολέδες γιατί χρησιμοποιεί το σύστημα του προαστιακού, στο οποίο υπάρχει εναέρια τροφοδοσία.

Η εναλλαγή στο σύστημα ηλεκτροδότησης των συρμών, σύμφωνα με τις ΣΤΑΣΥ, δημιουργεί προβλήματα και επιβαρύνει την ενεργειακή κατανάλωση.

Η διαδρομή Δουκ. Πλακεντίας-αεροδρόμιο θα διαρκεί 17 λεπτά, ενώ δεν προβλέπεται πύκνωση των δρομολογίων του μετρό αφού στο ενδιάμεσο οι ενδιαφερόμενοι εξυπηρετούνται και από τον προαστιακό.

Η αναδιάρθρωση των δρομολογίων του αεροδρομίου θα εξοικονομήσει συρμούς, που θα αξιοποιηθούν στο υπόλοιπο δίκτυο του μετρό.

Τα σχέδια προβλέπουν πύκνωση των δρομολογίων κατά 1,5 λεπτό και ειδικά στις ώρες αιχμής οι συρμοί θα φτάνουν στις αποβάθρες κάθε τρία λεπτά, όταν σήμερα η συχνότητα είναι στα 4 λεπτά.

◼ Χθες, υπογράφηκε από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλική ιδιοκτησία ΤΡΑΙΝΟΣΕ η σύμβαση πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα που διαχειρίζεται τις 11 επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Το αρχικό τίμημα ήταν κοντά στα 9 εκατ. ευρώ, αλλά οι Ιταλοί υποχρεώθηκαν να το αυξήσουν στα 22 εκατ. ευρώ για να καλυφθεί το όριο που είχαν θέσει οι εκτιμητές του ΤΑΙΠΕΔ και να μην κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός.

Με αυτή την αγορά η Ferrovie Dello Stato Italiano αποκτά πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της στις απελευθερωμένες σιδηροδρομικές μεταφορές στο σύνολο της Ε.Ε., αφού η ΕΕΣΣΤΥ είναι η μόνη επισκευαστική βάση. Στο ελληνικό δίκτυο έχουν ήδη χορηγηθεί άλλες τρεις άδειες και έχουν αρχίσει εμπορευματικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς την Κεντρική Ευρώπη από την κοινοπραξία της ελληνοκυπριακής Goldair με τους σιδηρόδρομους της Αυστρίας.

Με βάση στοιχεία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει ήδη στην ΕΕΣΣΤΥ πάνω από 14 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση των τρένων που χρησιμοποιεί.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξανά απευθείας προς αεροδρόμιο το μετρό
Τις επόμενες ημέρες επανέρχεται η απευθείας γραμμή του μετρό που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, η οποία είχε διακοπεί από την 1η Νοεμβρίου προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους επιβάτες. Η αλλαγή είχε αποφασιστεί από...
Ξανά απευθείας προς αεροδρόμιο το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μισθοί μόλις για σάντουιτς»
Με κοινή ανακοίνωσή τους τα εννέα σωματεία μέσων σταθερής τροχιάς απορρίπτουν πληροφορίες που φιλοξενήθηκαν σε ορισμένα σάιτ και τους εμφανίζουν να έχουν προνομιακές αμοιβές!
«Μισθοί μόλις για σάντουιτς»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας τις καθυστερήσεις σε... χρυσό
Ενάμιση μήνα μετά τη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει υπογραφεί η πρόταση από τη Λίνα Μενδώνη ● Οι ολέθριες κυβερνητικές επιλογές αξιοποιούνται από τους...
ΜΕΤΡΟντας τις καθυστερήσεις σε... χρυσό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό θα ξοδέψει 1,1 εκατ. ευρώ για να διαφημίσει την πρόοδο στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης, που κατέβασαν ρολά από τον Σεπτέμβριο, και της γραμμής Πειραιά.
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά
Στα μέσα του 2022 αναμένεται να φθάσει το μετρό στον Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας το «Ελ. Βενιζέλος» με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση πάνω από 130 χιλιάδες επιβάτες...
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας