Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δίνουν αφειδώς τα στοιχεία τους
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δίνουν αφειδώς τα στοιχεία τους

  • A-
  • A+

Οι παροχές και η ανταπόδοση, όπως ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι Ελληνες καταναλωτές στη συντριπτική τους πλειονότητα δίνουν αφειδώς τα στοιχεία τους στις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Μπορεί η αντίληψη για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα να είναι διαφορετική ανάλογα με την ηλικία, καθώς οι νεότεροι θεωρούν προσωπικά στοιχεία τις φωτογραφίες και την επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι μεγαλύτεροι αυτά που αφορούν τα παιδιά τους, την οικονομική τους κατάσταση και τα ιατρικά δεδομένα, ωστόσο στη συντριπτική τους πλειονότητα (οκτώ στους δέκα Ελληνες) καταναλωτές δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία που αφορούν την οικογενειακή και επαγγελματική τους κατάσταση.

Και μπορεί οι εννιά στους δέκα να αναζητούν ασφάλεια για τα δεδομένα που εμπιστεύονται στις εταιρείες, καθώς φοβούνται τυχόν διαρροή τους, ωστόσο δίνουν με ευκολία τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου σε ποσοστό που αγγίζει το 90%, ενώ εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί σε ό,τι αφορά τα άλλα στοιχεία επικοινωνίας, αφού οι μισοί παραχωρούν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους (οι πέντε στους δέκα) και ακόμη λιγότεροι, οι τρεις στους δέκα, διαθέτουν τα στοιχεία της διεύθυνσης και του σταθερού τους τηλεφώνου.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα βασικά συμπεράσματα πανελλαδικής έρευνας της ClientIQ και της Focus Bari για τη σχέση των Ελλήνων καταναλωτών με τα προσωπικά δεδομένα, τέσσερις μήνες μετά την εφαρμογή του νέου πανευρωπαϊκού κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Ενημερωμένοι

Οι Ελληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα, φαίνονται ενήμεροι για τον νέο κανονισμό σε ποσοστό 86%, ενώ το 77% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι το περιστατικό διαχείρισης δεδομένων στην υπόθεση της Cambridge Analytica τούς έχει κάνει προσεκτικότερους στον τρόπο διάθεσης των στοιχείων τους.

Παρά το γεγονός ότι αξιολογούν ως σημαντικό το θέμα της διαφάνειας στη διαχείριση των δεδομένων τους, «αποτυπώνεται ξεκάθαρα ότι οι Ελληνες, σήμερα, θεωρούν αναπόφευκτη την καταγραφή και την αξιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων από τις εταιρείες, καθώς πιστεύουν ότι αντιπροσωπεύει το απαιτούμενο "τίμημα" προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις διάφορες υπηρεσίες, όπως ενδεικτικά την αγορά από ένα e-shop, τη συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ή ακόμα την πρόσβαση στα social media» αναφέρεται στην έρευνα, στην οποία οι Ελληνες καταναλωτές προβάλλουν και την αξίωση να λαμβάνουν προσωποποιημένη εξυπηρέτηση από τις εταιρείες στις οποίες έχουν εμπιστευτεί τα στοιχεία τους, καθώς το 80% παραχωρεί όχι μόνο στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς αλλά και πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του.

Σημειώνεται ότι η έρευνα υλοποιήθηκε 18 Μαΐου με 21 Ιουνίου 2018, σε δείγμα 630 ατόμων ηλικίας 18-72 που είναι χρήστες του Internet.

Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δικαιώματα στην ψηφιακή εποχή
Για τις προκλήσεις που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα των χρηστών του κινητού και του διαδικτύου διοργάνωσε συζήτηση η ΕΕΔΑ ● Οι απειλές που ελλοχεύουν στον ψηφιακό κόσμο, και τα συγκεκριμένα βήματα ώστε οι...
Δικαιώματα στην ψηφιακή εποχή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διακινούσαν εικόνες φρίκης για λίγα «λάικ»
Στο πειθαρχικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ φτάνει, ύστερα από πλήθος καταγγελιών από δημοσιογράφους και πολίτες, η υπόθεση της ανάρτησης φωτογραφιών απανθρακωμένων παιδιών χάριν «ευαισθητοποίησης» στα μέσα κοινωνικής...
Διακινούσαν εικόνες φρίκης για λίγα «λάικ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook: Ο Iστός της αράχνης που τρέφεται με likes...
Με αφορμή το σκάνδαλο Facebook νέα αλλά και... παλιά στοιχεία αποδεικνύουν σε πόσο Μεγάλο (και επικίνδυνο) Αδελφό έχει μετατραπεί το διαδίκτυο ◆ Προσωπικά δεδομένα προς πώληση, ψευδείς ειδήσεις, έλεγχος ιδεών...
Facebook: Ο Iστός της αράχνης που τρέφεται με likes...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα site για να χαρίσεις φάρμακα
Η ελληνική κοινωνία δεν είναι εξοικειωμένη με τη δωρεά φαρμάκων, αφού μόλις το 28% δώρισε φάρμακα τους τελευταίους 12 μήνες Το δίκτυο GIVMED, στον μόλις έναν χρόνο λειτουργίας του, κατάφερε να σώσει από τα...
Ενα site για να χαρίσεις φάρμακα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
11 «Φυλακισμένα Χαμόγελα» στη Θήβα
Ο τίτλος της έκθεσης είναι «Φυλακισμένα Χαμόγελα». Ομως δεν λέει την αλήθεια. Γιατί ο Αμερικανός φωτογράφος Javier Sirvent, που απαθανάτισε τις μανάδες κρατούμενες με τα παιδιά τους στις γυναικείες φυλακές...
11 «Φυλακισμένα Χαμόγελα» στη Θήβα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ας κάνουμε κανόνα τις εξαιρέσεις
Οχι ότι η σωφρονιστική πολιτική είναι λιγότερο κατασταλτική στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά είναι πιο πολιτισμένη η κατάσταση σε σχέση με τα δικά μας δεδομένα, που έχουν τα χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής...
Ας κάνουμε κανόνα τις εξαιρέσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας