Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ουρές στα εκδοτήρια του μετρό
EUROKINISSI / Ελένη Ρόκου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ουρές στα εκδοτήρια του μετρό

  • A-
  • A+

Οι ουρές επανήλθαν τις τελευταίες ημέρες στα εκδοτήρια του Μετρό. Στο Σύνταγμα το Σάββατο η αναμονή στο «φιδάκι» ξεπερνούσε τα 20 λεπτά, καθώς υπήρχαν επιβάτες δύο ταχυτήτων: αυτοί που ήθελαν να αγοράσουν εισιτήριο ή να ανανεώσουν τη μηνιαία κάρτα τους, αλλά και οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου που είναι πλέον υποχρεωμένοι να αποκτήσουν προσωποποιημένη κάρτα.

«Τα αυτόματα μηχανήματα είναι λίγα», μας εξηγεί εργαζόμενος στο εκδοτήριο και προσθέτει ότι οι επιβάτες, κυρίως μεγάλης ηλικίας, δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και πάνε στα εκδοτήρια όπου όμως υπάρχει άλλο πρόβλημα.

«Από τα 109 εκδοτήρια στο δίκτυο του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ είναι ανοιχτά μόνον τα 21», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, του μεγαλύτερου σωματείου εργαζομένων στο Μετρό, και εξηγεί ότι από τους 250 εργαζομένους στα εκδοτήρια έχουν παραμείνει μόνον οι 90 και οι υπόλοιποι μετακινήθηκαν για να κάνουν ελέγχους στις πύλες εισόδου.

Από τα στοιχεία που μας έδωσε, προκύπτει η εξής εικόνα:

◼ Στον Ηλεκτρικό (Γραμμή 1)  με 24 σταθμούς λειτουργούν μόνον πέντε εκδοτήρια σε Κηφισιά, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια και Πειραιά.

◼ Στη Γραμμή 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό)  με 20 σταθμούς λειτουργούν 7 εκδοτήρια σε Ανθούσα, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Φιξ, Νέο Κόσμο, Δάφνη και Ελληνικό.

◼ Στη Γραμμή 3 (Αεροδρόμιο-Αγία Μαρίνα) με 17 σταθμούς λειτουργούν 6 εκδοτήρια σε Αγία Μαρίνα, Μοναστηράκι, Ευαγγελισμό, Αμπελόκηπους, Δουκ. Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.

◼ Στο τραμ  με 48 σταθμούς λειτουργούν μόνο τρία εκδοτήρια σε Σύνταγμα, Αγία Φωτεινή και Μουσών.

«Εχουμε μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό που συνεχώς αυξάνονται», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ και επικαλείται το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, που καλύπτει και τα τρία δίκτυα σταθερής τροχιάς, με βάση το οποίο υπάρχουν 400 κενές θέσεις.

«Χρειάζεται να γίνουν προσλήψεις για να καλύψουμε τις ανάγκες αλλά και γιατί κάθε χρόνο φεύγουν περίπου 100 άτομα με σύνταξη, κυρίως στον Ηλεκτρικό που λειτουργεί περισσότερα χρόνια», επισημαίνει ο Σπύρος Ρεβύθης.

Θυμίζει ότι το 2011 είχαν υποχρεωθεί να φύγουν με μετάταξη 40 εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ που μεταφέρθηκαν σε θέσεις φυλάκων σε αρχαιολογικούς χώρους! Εχει ψηφιστεί ρύθμιση, αλλά ακόμη εκκρεμεί η υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης για να επιστρέψουν στις θέσεις τους.

«Εχουν αραιώσει τα δρομολόγια», μας ενημερώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων. Τις ώρες αιχμής γίνονται κάθε τέσσερα λεπτά αντί για τρία και εξηγεί ότι είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης ανταλλακτικών για τους συρμούς. Από τους 67 που διαθέτει το Μετρό, οι 23 είναι σε μόνιμη ακινησία γιατί λείπουν βασικά εξαρτήματα.

«Οι εργαζόμενοι κάνουν μεγάλες προσπάθειες, αλλά είναι ίσοι ή και λιγότεροι από αυτούς που είχαμε όταν το Μετρό λειτουργούσε με είκοσι σταθμούς», τονίζει και αναφέρει ότι οι αρμόδιοι είχαν υποσχεθεί να καταβάλουν 3 εκατ. ευρώ για αγορά ανταλλακτικών, αλλά δεν έχουν έρθει ακόμη στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ.

«Το τραμ βρίσκεται σε πλήρη απαξίωση», είπε στην «Εφ.Συν.» ο Νίκος Γιαννής, πρόεδρος του σωματείου ηλεκτροδηγών. Από τους 35 συρμούς, οι δύο έχουν σοβαρά προβλήματα και εννέα χρειάζονται ανταλλακτικά. «Μας είχαν διαβεβαιώσει ότι θα δώσουν κονδύλια για ανταλλακτικά, μείναμε όμως στις υποσχέσεις», τονίζει και αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι έχουν στείλει εγκαίρως έγγραφα με τις ελλείψεις.

«Οι παραγγελίες έπρεπε να έχουν γίνει χτες», μας είπε και προέβλεψε ότι η έλλειψη συρμών θα μεγαλώσει, καθώς πολύ σύντομα θα λειτουργήσει η επέκταση της γραμμής στον Πειραιά.

Το τραμ λειτούργησε το 2004 και σήμερα υπολογίζεται ότι εξυπηρετεί 100.000 επιβάτες την ημέρα, κατά μέσο όρο. Τότε είχαν τοποθετηθεί δύο αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στους περισσότερους σταθμούς, από ένα σε κάθε κατεύθυνση.

Πρόσφατα όμως οι υπηρεσίες της ΣΤΑΣΥ αφαίρεσαν 24 μηχανήματα για να ενισχύσουν το δίκτυο του Ηλεκτρικού, κάνοντας τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα.

Στην παραλιακή διαδρομή, από το ΣΕΦ ώς τη Βούλα, με 31 στάσεις υπάρχουν 10 σημεία χωρίς μηχανήματα, ανάμεσά τους το Κέντρο Ιστιοπλοΐας, όπου λειτουργούν τρία μεγάλα ξενοδοχεία.

«Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται και ξεσπάνε στους εργαζομένους», τονίζει ο Νίκος Γιαννής και προσθέτει: «Δεν είμαστε σάκος του μποξ. Θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες. Γι’ αυτό δεν κάνουμε απεργία, που είναι το έσχατο όπλο των εργαζομένων. Ομως η υπομονή μας εξαντλείται».

Ο Χρ. Σπίρτζης στην «Εφ.Συν.»

«Ερχονται ριζικές αλλαγές»

«Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από την εικόνα των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές.

Απέφυγε να δώσει περισσότερα στοιχεία, αλλά υποσχέθηκε μειώσεις στα εισιτήρια, ακόμη και σε αυτά που ισχύουν στο ΚΤΕΛ Αττικής, με τη βοήθεια των ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή.

«Εχουν γραφτεί ανακρίβειες, δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποίησης», μας είπε και προανήγγειλε ότι πολύ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή τα μέτρα. Η αρχή θα γίνει με τη μεταφορά των αφετηριών από το Πεδίον του Αρεως και το Θησείο.

Σε ερώτηση για τις καθυστερήσεις στα κονδύλια για ανταλλακτικά, άφησε εμμέσως αιχμές για το υπερταμείο, το οποίο είναι συνυπεύθυνο για τους φορείς των συγκοινωνιών. «Εχουν γίνει πιο περίπλοκες οι διαδικασίες», είπε χαρακτηριστικά.

Για την έλλειψη μηχανημάτων αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων μάς ενημέρωσε ότι η σύμβαση για το ηλεκτρονικό κόμιστρο, που είχε υπογραφεί στα τέλη του 2014, προέβλεπε αναβάθμιση των υποδομών που ήδη υπήρχαν στους σταθμούς και ανήκουν στην αρμοδιότητα της «Αττικό Μετρό».

«Εχουμε διαφορετικό προμηθευτή και αυτό προκάλεσε μεγάλες καθυστερήσεις», παραδέχθηκε, αλλά ενημέρωσε ότι οι αλλαγές ολοκληρώθηκαν και θα ξεκινήσει η σταδιακή επανατοποθέτηση των μηχανημάτων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμφωνία κυρίων για το μετρό
Μετά την χθεσινή συνάντηση του υπουργού Γ. Σταθάκη με τον Γ. Μπουτάρη για το μετρό Θεσσαλονίκης ο δήμαρχος ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει στη διαχείριση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου με βάση...
Συμφωνία κυρίων για το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ελλείψεις προσωπικού σε μετρό και τραμ
Διάλογο για την αντιμετώπιση της απαξίωσης των υποδομών στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ προτείνουν με κοινή ανακοίνωσή τους τα εννέα σωματεία των εργαζομένων και καλούν τη διοίκηση των Σταθερών...
Ελλείψεις προσωπικού σε μετρό και τραμ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εβδομάδα των Παθών για 700 εργαζομένους
​Τον δικό τους Γολγοθά περνούν περίπου 700 εργαζόμενοι σε εργολαβικές εταιρείες, που καλύπτουν τις ανάγκες φύλαξης και καθαριότητας στο δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ. Οι εργοδότες τους, παρ’...
Η εβδομάδα των Παθών για 700 εργαζομένους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας