Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Απεργίες σε θολό τοπίο
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απεργίες σε θολό τοπίο

  • A-
  • A+

Ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων για τρίτη μέρα σήμερα, συγκοινωνιακό όσο και… ερμηνευτικό χάος έφερε η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή.

Ιδιωτικοποιείται ένα μέρος -μικρό έστω- του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ; Για ποιον λόγο και με ποια αιτία κινητοποιούνται οι εργαζόμενοι;

Μισές και αόριστες τοποθετήσεις όλων των μερών γεννούν διαρκώς νέες ερωτήσεις, που, αντί να διαλευκάνουν την υπόθεση, μεγεθύνουν την ασάφεια.

Η τροπολογία δίνει σαφώς το δικαίωμα σε ΚΤΕΛ να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο. «Είναι τουλάχιστον ανόητο αυτή την κυβέρνηση, τον υπουργό και κατ' επέκταση τη διοίκηση του ΟΑΣΘ να την κατηγορεί κάποιος για προσπάθεια ιδιωτικοποίησης», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να θεωρείται αστική συγκοινωνία συγκοινωνιακό έργο σε απόσταση 90 χιλιομέτρων από την πόλη. Πάντως, παραδέχεται πως «έχει γίνει μια πρώτη συζήτηση με το ΚΤΕΛ για κάποιες υπεραστικές γραμμές, ωστόσο δεν έχουμε καταλήξει».

Η πρόταση που έκανε το ΚΤΕΛ ξεκίνησε από τα 8 εκατομμύρια, έπεσε στα 5,5 και απορρίφθηκε, διότι «δεν μπορεί να δημιουργήσουμε έναν νέο κρατικοδίαιτο φορέα με εξασφαλισμένα κέρδη».

Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους και σήμερα με στάσεις εργασίας (από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00 το πρωί και από τις 07.00 το απόγευμα έως τη λήξη της βάρδιας).

Το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στέκεται αλληλέγγυο, διότι «η απαράδεκτη τροπολογία με την οποία εκχωρεί τον κρατικοποιημένο Οργανισμό σε ΚΤΕΛ, ΟΤΑ ή σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών προκαλεί οργή τόσο στους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες όσο και στους επιβάτες των οποίων η ταλαιπωρία δεν έχει τέλος».

Για πρώτη ίσως φορά σε ανακοίνωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης όχι μόνο δεν ψέγονται οι εργαζόμενοι, αλλά ούτε καν αναφέρονται και καλείται η κυβέρνηση να «διασφαλίσει την κανονικότητα στη λειτουργία μίας πόλης»!

Τουλάχιστον η Λαϊκή Ενότητα σε ανακοίνωσή της διαβάζει στην τροπολογία την επανιδιωτικοποίηση και σημειώνει πως «αυτό που χρειάζεται σήμερα δεν είναι το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών, αλλά η προώθηση μέτρων και πολιτικών για την αναδιοργάνωση και ανασυγκρότηση της λειτουργίας τους».

Οι εργαζόμενοι, όμως, γιατί απεργούν; Δεν έγινε κατανοητό ούτε στη χθεσινή συνάντηση με το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ, που έληξε άδοξα και για… άσχετο λόγο. Στην πρώτη τους ανακοίνωση είχαν καταγγείλει «διάλυση της συγκοινωνίας, το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και διαμελισμό χιλιάδων εργαζομένων», αλλά χθες, μετά την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων, ο πρόεδρος Δημήτρης Τσερμενίδης, ερωτηθείς, δήλωσε πως «αιτία υπάρχει και είναι η αβεβαιότητα των εργαζομένων για το μέλλον τους στον ΟΑΣΘ»!

Εάν τα πράγματα είναι όπως τα λέει ο κ. Τσερμενίδης, που έχει ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, τότε η «επανιδιωτικοποίηση» δεν είναι σαφώς ο λόγος της κινητοποίησης. Μόνο που τα εργασιακά έχουν κλείσει με τη συλλογική σύμβαση που έχουν υπογράψει οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, τον φετινό Φεβρουάριο.

Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» αναδεικνύουν πίσω από όλα όσα συζητούνται ένα άλλο ζήτημα, το οποίο μέχρι τώρα κανείς δεν έχει επισημάνει.

Από την τροπολογία προκύπτει η ταχύτερη δρομολόγηση και λειτουργία της ΑΣΥΘ, του Οργανισμού δηλαδή που θα αντικαταστήσει τον ΟΑΣΘ.

Τότε πολλοί θα «ξεβολευτούν» αναγκαστικά, αλλά, αν αυτή είναι μια πραγματική αιτία για «ανησυχία», κανένας «βολεμένος» δεν θα ήθελε να επωμισθεί το βάρος υπεράσπισής της.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το χάσμα για τον ΟΑΣΘ μάλλον μεγαλώνει παρά μικραίνει
Ταλαιπωρίας συνέχεια για χιλιάδες Θεσσαλονικείς εξαιτίας της απεργίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, με τη διοίκηση του Οργανισμού να έχει συνάντηση στην Αθήνα με τον υπουργό Μεταφορών. Όχι πως αυτό συνιστά από...
Το χάσμα για τον ΟΑΣΘ μάλλον μεγαλώνει παρά μικραίνει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
Τέλος ο ΟΑΣΘ. Ο… νομοθετικός «γρίφος της Σφίγγας» απαντήθηκε έπειτα από 60 χρόνια από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Είναι τόσο αληθινό, αλλά ακόμη και σήμερα μοιάζει απίστευτο. Και πώς να...
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλοι πληρώνονται... και άλλοι την πληρώνουν
Την ώρα που οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας δεδουλευμένα, οι μέτοχοι -εργαζόμενοι και αυτοί του Οργανισμού- έλαβαν κανονικά τη δόση των μερισμάτων τους. Απορρίφθηκε το...
Αλλοι πληρώνονται... και άλλοι την πληρώνουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας