Με τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία εντάχθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, επισημοποιήθηκε η σύμπραξη των δημόσιων φορέων αστικών συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα και τη Θεσσαλονίκη με τα τοπικά ΚΤΕΛ.
Οι Οργανισμοί Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ, θα μπορούν να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ αλλά και τους φορείς της Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων για την παροχή συγκοινωνιακού έργου.
Από το νέο έτος
Το μέτρο είχε προαναγγείλει ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης σε πρόσφατες δηλώσεις του για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, η οποία αναμένεται ώς τις αρχές του νέου χρόνου, οπότε θα έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το ηλεκτρονικό κόμιστρο.
Η «Εφ.Συν.» έχει γράψει για την οργάνωση των συγκοινωνιών σε τρεις κυκλικές ζώνες. Η πρώτη θα οριοθετείται από τον γνωστό μας δακτύλιο, η δεύτερη θα ορίζεται από τους μεγάλους οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου (Αττική οδός, Κηφισίας, Βασ. Κωνσταντίνου, Συγγρού, παραλιακή, Κηφισού, Αττική οδός) και η τρίτη, από το υπόλοιπο ηπειρωτικό τμήμα της Αττικής.
Το βασικό σενάριο προβλέπει μείωση του σημερινού κομίστρου για μικρές μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας, πιθανότατα και μέσα στα όρια της ίδιας ζώνης.
Η μεγάλη αλλαγή θα έρθει για τις γραμμές που υπερβαίνουν τα όρια της δεύτερης ζώνης και σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται από γραμμές κορμού και από δρομολόγια του ΚΤΕΛ Αττικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο συζητά να παραχωρηθούν ορισμένα δρομολόγια στα ΚΤΕΛ και να εξασφαλιστούν λεωφορεία του ΟΑΣΑ που θα ενισχύσουν τα υπόλοιπα δρομολόγια.
Θα συνδυαστεί με αλλαγές σε αφετηρίες των ΚΤΕΛ, που σήμερα σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται στο κέντρο της πρωτεύουσας, κυρίως στο Πεδίον του Αρεως και το Θησείο.
Οι συζητήσεις που γίνονται προβλέπουν τη μεταφορά τους δίπλα σε επιλεγμένους σταθμούς του μετρό, π.χ. στη Δουκ. Πλακεντίας και στην Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου, από όπου οι επιβάτες θα συνεχίζουν με το ίδιο εισιτήριο.
Η εφαρμογή του μέτρου θα συνδυαστεί με την επέκταση του ηλεκτρονικού κομίστρου στα ΚΤΕΛ, που θα τεθεί σε εφαρμογή σε τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Με την ίδια τροπολογία προβλέπεται η επιβολή προστίμου σε όλα τα μέσα (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ), περιλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ, για μη εκτέλεση προγραμματισμένων δρομολογίων. Η χρηματική ποινή ορίζεται σε 2.000 ευρώ και διπλασιάζεται στα 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής.
Ηλεκτροκίνητα ταξί
Με άλλη τροπολογία μπορεί να χορηγηθεί άδεια ταξί σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και προβλέπεται ότι θα έχουν λευκό χρώμα τα επιβατικά οχήματα δημόσιας χρήσης που διαθέτουν υποδομές για ΑμεΑ. Θεσμοθετείται επίσης η εξαγγελία για άτομα άνω των 74 ετών που υποχρεώνονται σε επανεξέταση για την ανανέωση της άδειας οδήγησης.
Ορίζεται ότι το δίπλωμά τους θα συνεχίσει να ισχύει από την ημέρα κατάθεσης των δικαιολογητικών ώς την ημερομηνία της εξέτασής τους.
Τέλος, αναμορφώνεται το αναχρονιστικό πλαίσιο για τη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας για τις ανάγκες δημοσίων έργων και ορίζεται ότι το κόστος καλύπτεται από τον προϋπολογισμό της κατασκευής.
Αντίδραση εργαζομένων
Να αποσυρθεί η «τροπολογία της ντροπής» ζητά με χθεσινή ανακοίνωσή του το συνδικάτο των εργαζομένων στα λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας, στην οποία αναφέρουν ότι ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και απαξιώνει την εταιρεία.
Ζητούν να παραμείνουν οι συγκοινωνίες στο Δημόσιο και διαφωνούν με την παράδοσή τους στα ΚΤΕΛ και άλλους ιδιωτικούς φορείς.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας