• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.2°C / 8.3°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    5°C 1.9°C / 6.6°C
    0 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.5°C / 10.1°C
    3 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    1 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.5°C / 4.9°C
    0 BF
    60%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.6°C / 6.0°C
    1 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C 0.4°C / 0.7°C
    1 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.1°C / 8.6°C
    1 BF
    62%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.2°C / 8.8°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 1.9°C / 3.9°C
    1 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.2°C / 9.6°C
    3 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 6.7°C
    0 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.9°C / 11.9°C
    0 BF
    40%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.5°C / 4.9°C
    0 BF
    38%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 4.5°C
    1 BF
    68%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 2.8°C / 7.8°C
    3 BF
    36%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.3°C / 8.1°C
    0 BF
    66%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 2.1°C / 5.5°C
    0 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.2°C / 6.7°C
    1 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    1 BF
    48%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απεργία η «απάντηση» στην τροπολογία

  • A-
  • A+

Η πρώτη μεγάλη κρίση για τον ΟΑΣΘ ήρθε ένα χρόνο μετά την κρατικοποίηση του πολύπαθου οργανισμού και θυμίζει σίγουρα στους πολίτες της Θεσσαλονίκης κάποιες από τις χειρότερες μέρες του κοντινού παρελθόντος, αφού συνοδεύεται αφενός από απεργία των εργαζομένων, που ξεκίνησε χθες το απόγευμα, αφετέρου συνεχίζεται με εικοσιτετράωρη απεργία σήμερα.

Αιτία και αφορμή η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών με την οποία δύναται να εκχωρηθεί ένα -μικρό έστω- μέρος του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ή σε δήμο ή και σε οποιονδήποτε άλλον ιδιώτη, αν το ΚΤΕΛ ενδιαφερθεί.

Στην τροπολογία σαφώς ορίζεται ότι «επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα.

Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών». Δεν υπάρχει όμως καμιά πληροφορία για το ύψος της κρατικής χρηματοδότησης προς το ΚΤΕΛ, το οποίο, όπως είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.», ζητούσε 5,5 εκατομμύρια ετησίως για την εξυπηρέτηση μερικών περιοχών της υπαίθρου (βλ. «Εφ.Συν.», 25.9.2018, «Στο ΚΤΕΛ γραμμές της Θεσσαλονίκης»).

«Οι μάσκες πέσανε...»

Η εξέλιξη αυτή πυροδότησε την αντίδραση των εργαζομένων, που ξεκίνησαν απεργία χθες το απόγευμα καθώς, όπως ανακοίνωσαν, «οι μάσκες πέσανε και οι πραγματικοί στόχοι της πολυδιαφημιζόμενης κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ αποκαλύπτονται» και κάνουν λόγο για «φιλετοποίηση και εκχώρηση αστικού έργου (…) διάλυση της συγκοινωνίας, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και διαμελισμό χιλιάδων εργαζομένων».

Με ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ενέργεια του υπουργού Υποδομών να καταθέσει αιφνιδιαστικά την τροπολογία, ζητά να αποσυρθεί και δηλώνει ότι «βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι στην αντίθετη περίπτωση έχουν προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις.

Ανακοίνωση ΟΑΣΘ

Ο ΟΑΣΘ πάντως έχει άλλη ανάγνωση και σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει την κινητοποίηση «απεργία χωρίς αιτία», ενώ διαβεβαιώνει ότι δεν θα υπάρξει καμιά επίπτωση στα δρομολόγια και το κόμιστρο.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, με την τροπολογία:

1. «Σε καμία περίπτωση δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα και φυσικά ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ»

2. «Επιχειρείται να γίνει μια ορθολογική διαχείριση του συνολικού συγκοινωνιακού έργου αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών στους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής», ενώ παράλληλα «οι αστικές συγκοινωνίες παραμένουν ως έργο του ΟΑΣΘ, οι δε υπεραστικές πρέπει να αποκτήσουν προδιαγραφές που αναλογούν σε απομακρυσμένες περιοχές των 30, 40 έως και 90 χιλιομέτρων από το κέντρο της πόλης».

3. Σε ό,τι αφορά την εμπλοκή των ΚΤΕΛ, ο ΟΑΣΘ απορρίπτει την πρόταση για τα 5,5 εκατομμύρια που αποκάλυψε η «Εφ.Συν.», καθώς «τα ΚΤΕΛ οφείλουν και αυτά να εκτελούν έργο όχι με τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού φορέα, αλλά με την ανάληψη του αναλογούντος ρίσκου. Δεν είναι δυνατόν το ρίσκο να το επωμίζεται αποκλειστικά το Δημόσιο και οι ιδιώτες να απολαμβάνουν κέρδη εκ του ασφαλούς». Διευκρινίζεται δε ότι «τα ΚΤΕΛ εκτελούν ήδη δρομολόγια στο πλαίσιο ενός σχεδιασμένου μεταφορικού έργου στα όρια του νομού Θεσσαλονίκης εδώ και επτά χρόνια. Ομως ο συνολικός σχεδιασμός είναι προβληματικός, καθώς υπάρχουν σημαντικές επικαλύψεις δρομολογίων». Επισημαίνει, τέλος, ότι ο ΟΑΣΘ, που έχει αποκαταστήσει την ομαλή καταβολή των μισθών των εργαζομένων και έχει εγγυηθεί όλες τις θέσεις εργασίας, δεν αμφισβητεί το δικαίωμα για απεργία, ωστόσο «οι αιτιάσεις τους μας δημιουργούν προβληματισμό και αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
Μετά από συνάντηση 2,5 ωρών οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέληξαν σε συμφωνία, δεν θα πραγματοποιηθούν άλλες κινητοποιήσεις αν και απέμεινε η απορία γιατί...
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαζική κινητοποίηση η ηχηρή απάντηση στις έωλες υποσχέσεις
Η μαζικότατη συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ήταν η ηχηρή απάντηση σε όσα υποσχέθηκε για πολλοστή φορά την προηγούμενη μέρα η κυβέρνηση διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών και...
Μαζική κινητοποίηση η ηχηρή απάντηση στις έωλες υποσχέσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
«Κόλλησε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και η αφωνία από τον υπουργό Μεταφορών είναι χαρακτηριστική.
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αφαντα τα νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη
Ατέλειωτος κατήφορος για τις συγκοινωνίες της πόλης με την κυβέρνηση να καταργεί τον διάδοχο φορέα του ΟΑΣΘ και να στρώνει τον δρόμο για ιδιωτικοποίηση των αστικών γραμμών, αλλά και του μετρό που θα...
Αφαντα τα νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας