Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χωρίς λεωφορεία απόψε και αύριο η Θεσσαλονίκη
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Χωρίς λεωφορεία απόψε και αύριο η Θεσσαλονίκη

  • A-
  • A+

Χειρόφρενο από σήμερα μετά τις 7 το απόγευμα έως το πρωί της Παρασκευής τραβούν τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη λόγω κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αντιδρώντας σε τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών.

Ειδικότερα, σήμερα προχωρούν σε στάση εργασίας από τις 19:00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας και αύριο, Πέμπτη, σε 24ωρη απεργία, καταγγέλλοντας «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».

«Κανένα δρομολόγιο δεν θα πραγματοποιηθεί κατά τη σημερινή στάση εργασίας από τις 19:00 μέχρι και τα μεσάνυχτα, ενώ αύριο Πέμπτη θα εκτελούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας» διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του συνδικάτου κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών» και καλεί τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».

Τι προβλέπει η τροπολογία

Η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα, προβλέπει τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα»του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, 

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, με την τροπολογία αυτή επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που δεν παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.

Προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ. Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.

Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβαση με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Από το Κέντρο της Αθήνας «φεύγουν» οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πρώτη αμφισβήτηση του νέου ΟΑΣΘ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας, το Σάββατο, με αιτήματα τη γρήγορη, ασφαλή, άνετη και φτηνή μετακίνηση (μιλούν για «άπιαστο όνειρο») και στόχο να μη μετατραπεί η μετακίνηση «από δικαίωμα σε εμπόρευμα, σε βάρος της...
Η πρώτη αμφισβήτηση του νέου ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
Μετά από συνάντηση 2,5 ωρών οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέληξαν σε συμφωνία, δεν θα πραγματοποιηθούν άλλες κινητοποιήσεις αν και απέμεινε η απορία γιατί...
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάσεις εργασίας και την Παρασκευή στον ΟΑΣΘ
Συνεχίζουν και αύριο, Παρασκευή, τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Τη Δευτέρα θα συνεδριάσουν εκ νέου για να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις...
Στάσεις εργασίας και την Παρασκευή στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία η «απάντηση» στην τροπολογία
Για «φιλετοποίηση και εκχώρηση αστικού έργου» μιλούν οι εργαζόμενοι, που πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, με αιτία και αφορμή τροπολογία του υπ. Μεταφορών με την οποία δύναται να εκχωρηθεί μέρος του...
Απεργία η «απάντηση» στην τροπολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΘ διαθέτει σχέδιο
Την πρότασή του για να γλιτώσει την εκκαθάριση εν λειτουργία κατέθεσε ο Οργανισμός στον υπουργό Μεταφορών. Τη δική τους άποψη δημοσιοποίησαν Οικολόγοι Πράσινοι και αυτοδιοικητικές κινήσεις. Ημερίδα ετοιμάζει ο...
Ο ΟΑΣΘ διαθέτει σχέδιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς νέα επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ
Σε επίσχεση εργασίας θα προχωρήσουν από μεθαύριο (Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου) οι 2.300 εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ εάν δεν πληρωθούν μέχρι και αύριο τα δεδουλευμένα Οκτωβρίου και Νοεμβρίου. Αυτό αποφάσισαν στη σημερινή...
Προς νέα επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας