Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εντυπωσιακή αύξηση στις κάρτες του ΟΑΣΑ

Νοικοκύρεμα στα οικονομικά του ΟΑΣΑ, παρά την κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εντυπωσιακή αύξηση στις κάρτες του ΟΑΣΑ

  • A-
  • A+

Η ηλεκτρονική εποχή έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Χθες, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη εκδοθεί πάνω από 1,25 εκατ. ηλεκτρονικές κάρτες. Από αυτές οι 400.000 είναι ανώνυμες και στην πραγματικότητα είναι εισιτήρια στα οποία περιλαμβάνονται και τα πακέτα των προσφορών 11 εισιτηρίων στην τιμή των 10.

Πλέον τα 298 αυτόματα μηχανήματα που λειτουργούν, κυρίως στους σταθμούς του μετρό και του Ηλεκτρικού, καθώς και σε κεντρικές στάσεις του υπόλοιπου δικτύου, δέχονται πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες για την αγορά εισιτηρίων όλων των τύπων.

Οι προσωποποιημένες κάρτες ξεπέρασαν τις 850.000 και στο μεγαλύτερο μέρος τους αφορούν αυτούς που αγόραζαν μηνιαίες κάρτες και στη «χάρτινη» εποχή έφθαναν τις 270.000. Εχουν επίσης εκδοθεί 218.000 κάρτες για ανέργους και άλλες 35.000 για ΑμεΑ, κατηγορίες που έχουν δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης

Από τη Δευτέρα σταματά η διάθεση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων με έκπτωση 50%, αλλά οι δικαιούχοι θα μπορούν να χρησιμοποιούν όσα έχουν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται νέοι έως 18 ετών, φοιτητές, πολύτεκνοι και άτομα άνω των 65 ετών, οι οποίοι θα χρειαστεί να πάνε τις επόμενες ημέρες στα εκδοτήρια για να αποκτήσουν προσωποποιημένη κάρτα.

Στη συνέχεια όμως θα μπορούν να τη φορτίσουν με εισιτήρια ή μηναίο κόμιστρο από τα αυτόματα μηχανήματα. Εως τώρα έχουν εκδοθεί 100.000 προσωποποιημένες κάρτες για φοιτητές και άλλες 88.000 για άτομα άνω των 65 ετών. Η τελευταία κατηγορία θεωρείται ότι θα αυξηθεί το επόμενο διάστημα.

Μετά το κλείσιμο των πυλών στο μετρό και τον Ηλεκτρικό εκδίδονται 100-110 χιλιάδες τεμάχια ηλεκτρονικών εισιτηρίων την ημέρα, έναντι 70 χιλιάδων την προηγούμενη περίοδο. Σε διψήφιο ποσοστό κινείται η αύξηση των επικυρώσεων μετά την εφαρμογή του μέτρου της εισόδου από την μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Με στοιχεία που έδωσε χθες ο ΟΑΣΑ τον Ιούλιο, τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες αυξήθηκαν κατά 12,12% σε σχέση με τον περυσινό μήνα και τον Αύγουστο κατά 10,72%. Η διοίκηση του Οργανισμού είναι αισιόδοξη ότι με την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υπάρξει αισθητή βελτίωση των οικονομικών στις αστικές συγκοινωνίες.

Η εικόνα για το 2017 είναι ανάμικτη, με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, που καταγράφουν μείωση του κύκλου εργασιών στα 173,1 εκατ. ευρώ, έναντι 182,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Από τον ΟΑΣΑ αποδίδουν το γεγονός στην κοινωνική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση, με την οποία το 65% των επιβατών μετακινούνται δωρεάν ή με έκπτωση 50%.

Διαπιστώνεται όμως σοβαρό νοικοκύρεμα, αφού οι ζημιές την περασμένη χρονιά περιορίστηκαν στα 8,84 εκατ. ευρώ, από 88,9 εκατ. ευρώ το 2016. Να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2015 οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις των φορέων των αστικών συγκοινωνιών έφταναν τα 190 εκατ. ευρώ. Με αυτά τα «φέσια» στους προμηθευτές εμφανιζόταν ώς τότε «λειτουργική κερδοφορία»! Να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο η ΟΣΥ, ο φορέας των λεωφορείων και τρόλεϊ, περιόρισε τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του προς τρίτους στα 29 εκατ. ευρώ, ενώ η ΣΤΑΣΥ, ο φορέας του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, στα 22 εκατ. ευρώ.

Το 2017 η κρατική ενίσχυση για τις συγκοινωνίες –μέτρο που σωστά εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες– ανήλθε στα 184 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το 2010, πριν από την εφαρμογή των μέτρων λιτότητας, έφθασε τα 345 εκατ. ευρώ, μαζί με την έκτακτη ενίσχυση των 230 εκατ. ευρώ από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Ο ΟΑΣΑ διεκδικεί επίσης 436,323 εκατ. ευρώ από υπουργεία για την κάλυψη των προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζουν σε διάφορες κατηγορίες πληθυσμού από το 2013 έως τα τέλη του 2017, μαζί με τους τόκους υπερημερίας.

  

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016, αφήνει ο υφ. Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσθετα έσοδα έφερε το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Με διπλά καλά μαντάτα κλείνει το 2018 για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το πρώτο αφορά τα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς το υπουργείο Εργασίας ενέκρινε την καταβολή 40,7...
Πρόσθετα έσοδα έφερε το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξομειώσεις στα εισιτήρια
Αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων στο δίκτυο των συγκοινωνιών της Αττικής θα φέρει η συνεργασία του δικτύου του ΟΑΣΑ με το ΚΤΕΛ Αττικής, που θεσπίστηκε με τροπολογία η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή. Το βασικό...
Αυξομειώσεις στα εισιτήρια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέες τριβές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΑΣΑ
H ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί άλλο ένα σημείο τριβής ανάμεσα στον υπό ιταλικό έλεγχο προαστιακό και το υπόλοιπο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Ο ΟΑΣΑ αποφάσισε μεν να καταργήσει τα...
Νέες τριβές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας