Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέες τριβές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΑΣΑ
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέες τριβές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΑΣΑ

  • A-
  • A+

H ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργεί άλλο ένα σημείο τριβής ανάμεσα στον υπό ιταλικό έλεγχο προαστιακό και το υπόλοιπο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Χρειάστηκαν πολλές συζητήσεις ανάμεσα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και τη διοίκηση της εταιρείας για να αντιμετωπιστούν θέματα διαλειτουργικότητας που δημιουργήθηκαν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Χθες όμως ανέκυψε νέο θέμα, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση που μπορεί να θεωρηθεί «σφήνα» στην απόφαση του ΟΑΣΑ να καταργήσει από την 1η Οκτωβρίου τα χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήρια για δικαιούχους μειωμένου κομίστρου.

Το μέτρο αφορά τους φοιτητές, τους νέους κάτω των 18 ετών, τους πολύτεκνους και τα άτομα άνω των 65 ετών, που θα συνεχίσουν να έχουν έκπτωση 50% αλλά είναι υποχρεωμένοι να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα.

Θα χρειαστεί να πάνε μία φορά στα εκδοτήρια και να περιμένουν στην ουρά για να αρχειοθετηθούν τα στοιχεία τους και να βγάλουν φωτογραφία, αλλά στη συνέχεια θα μπορούν να ανανεώνουν την κάρτα τους από τα αυτόματα μηχανήματα με εισιτήρια ή μηνιαίο κόμιστρο.

Διαφορές

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προφανώς «ποντάροντας» στην ταλαιπωρία των επιβατών, ανακοίνωσε χθες ότι θα συνεχίσει να εκδίδει χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήρια για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο του λεκανοπεδίου (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ).

Στην ανακοίνωση δεν γίνεται όμως αναφορά στο γεγονός ότι ο προαστιακός είχε πάντα διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.

Οι φοιτητές στο τρένο έχουν έκπτωση 25% έναντι 50% που ισχύει στον ΟΑΣΑ. Ανάλογη είναι η χρέωση και για άτομα άνω των 65 ετών.

Οι ειδικές τιμές για νέους καλύπτουν μόνον όσους είναι έως 14 ετών, ενώ τα ΑμεΑ, που κινούνται δωρεάν στις αστικές συγκοινωνίες, θα κληθούν να πληρώσουν το 50% του εισιτηρίου.

Οι σχέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν φαίνεται να είναι ρόδινες το τελευταίο διάστημα.

Είναι πιθανόν να σχετίζονται με την πρόσφατη απομάκρυνση ολόκληρης της διοίκησης της μητρικής εταιρείας Ferrovie dello Stato Italiane από τη σημερινή ιταλική κυβέρνηση.

Η αλλαγή υπαγορεύτηκε αποκλειστικά από πολιτικούς λόγους, αφού η προηγούμενη ηγεσία είχε στο ενεργητικό της μεγάλες επιτυχίες στα οικονομικά και την ανάπτυξη των κρατικών σιδηρόδρομων της Ιταλίας.

Παράπονα

Από την πλευρά του υπουργείου υπάρχουν παράπονα γιατί η ιδιωτικοποίηση δεν συνοδεύεται ώς τώρα με τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες του σιδηρόδρομου.

Το τελευταίο διάστημα ξεκίνησε η εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών, που θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων, ιδιαίτερα στο προσοδοφόρο δίκτυο του προαστιακού.

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αρχίσει να υποβάλλει υπομνήματα προς τον ΟΣΕ για προβλήματα στο δίκτυο που οδηγούν σε ακύρωση δρομολογίων. Δεν είναι γνωστό αν θα επανέλθει με αίτημα για αποζημιώσεις.

Ενδεικτικό του κακού κλίματος είναι ότι στο δοκιμαστικό ταξίδι του νέου συρμού από τη Θεσσαλονίκη ώς την Κατερίνη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, δεν παρευρέθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Η επίσημη εξήγηση ήταν ότι την ίδια ώρα ήταν σε εξέλιξη η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στα περίπτερα της Εκθεσης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις ράγες των αστικών συγκοινωνιών
Με εξασφαλισμένη την κρατική χρηματοδότηση που θα αγγίξει το 1 δισ. ευρώ ώς το 2035, οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι ετοιμάζονται να διεκδικήσουν φιλέτα του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, εφόσον το αποφασίσει η κυβέρνηση.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις ράγες των αστικών συγκοινωνιών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016, αφήνει ο υφ. Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
Καταργούνται 6 γραμμές από την επόμενη Δευτέρα, διχοτομούνται άλλες δύο, περικόπτεται η διαδρομή σε άλλες τρεις, ενώ ενοποιούνται οι συνδέσεις των σταθμών μετρό Κατεχάκη και Εθνικής Αμυνας με Παπάγου.
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσθετα έσοδα έφερε το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Με διπλά καλά μαντάτα κλείνει το 2018 για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το πρώτο αφορά τα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, καθώς το υπουργείο Εργασίας ενέκρινε την καταβολή 40,7...
Πρόσθετα έσοδα έφερε το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξομειώσεις στα εισιτήρια
Αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων στο δίκτυο των συγκοινωνιών της Αττικής θα φέρει η συνεργασία του δικτύου του ΟΑΣΑ με το ΚΤΕΛ Αττικής, που θεσπίστηκε με τροπολογία η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή. Το βασικό...
Αυξομειώσεις στα εισιτήρια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας