Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στο ΚΤΕΛ γραμμές της Θεσσαλονίκης
ΑΠΕ ΜΠΕ/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο ΚΤΕΛ γραμμές της Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Με ένα κόστος που αγγίζει τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης προτίθεται να αναλάβει το μεταφορικό έργο σε περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης που από πολλούς θεωρούνται απομακρυσμένες και κοστοβόρες.

Η σημερινή αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» θέτει επιτακτικά την ανάγκη επίσημης και στοιχειοθετημένης απάντησης για τους ακριβείς σχεδιασμούς σχετικά με την πιθανή εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου -έστω και μικρού- του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες, τη στιγμή μάλιστα που ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας σχεδιασμού, ο ΟΣΕΘ, δηλώνει ότι δεν έχει προβεί σε κανενός είδους σχεδιασμό.

Οι σχεδιασμοί

Το θέμα που ανέκυψε χθες ουσιαστικά ήχησε «σειρήνες ιδιωτικοποίησης» μέρους του προσφερόμενου έργου του ΟΑΣΘ, πηγές του οποίου διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους ότι «κάποιοι βγάζουν συμπεράσματα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα». Επιπλέον, πηγές της «Εφ.Συν.» που εμπλέκονται στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, σχολίαζαν τα δημοσιευμένα σχέδια ως «μπακάλικες αναλύσεις».

Εχει δε ενδιαφέρον και η επίσημη τοποθέτηση του ΟΣΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του οποίου, Ιωάννης Τσιωνάς, δηλώνει στην εφημερίδα μας πως «το σύστημα πάσχει από το 2003, αλλά εμείς τώρα αναδιαρθρώνουμε τις γραμμές κορμού του ΟΑΣΘ στην πόλη της Θεσσαλονίκης και δεν έχουμε επεξεργαστεί κανένα τέτοιο σχέδιο σαν αυτό που δημοσιεύτηκε. Το θέμα χρήζει εξέτασης, αλλά τέτοιος σχεδιασμός δεν έχει γίνει από εμάς και δεν υπάρχει τέτοια καμιά δική μας πρόταση».

Με δεδομένο όμως ότι τα ΚΤΕΛ είναι ήδη σε μια μορφή συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ, οι πληροφορίες που διέρρευσαν και που αναφέρονταν όλες σε απευθείας συνομιλίες του υπουργείου Μεταφορών με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης επιβεβαιώθηκαν από τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ, Στέφανο Τσόλη, ο οποίος δήλωσε στον Real Fm 107,1 ότι τα ΚΤΕΛ είναι σε συζητήσεις για να εκτελέσουν δρομολόγια που είχαν μέχρι το 2003 και για περίπου 60 χρόνια, καλύπτοντας τις συγκοινωνιακές ανάγκες των επιβατών σε χωριά του νομού.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Voria.gr στο προσχέδιο βρίσκονται οι γραμμές:

● Γραμμή Νο 85 (Θεσσαλονίκη - Ευαγγελίστρια).

● Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη - Λαγκαδίκια).

● Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Ασσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.

● Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Αθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).

● Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια, Λουδία, Μάλγαρα και Ακροπόταμο).

● Γραμμή Νο 89 (Αγχίαλος, Νέα Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Αγιος Αθανάσιος, Γέφυρα, Βαθύλακος, Πρόχωμα, Καστανάς και Ακροπόταμος). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.

● Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδος). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Μεγάλες αποστάσεις

Στις δηλώσεις του ο κ. Τσόλης έκανε λόγο για δρομολόγια αποστάσεων μέχρι και 80 χλμ., «τρελά δρομολόγια, τρελά χιλιόμετρα και άδεια λεωφορεία δεν ξέρω στον βωμό ποιας σκοπιμότητας», επέρριψε ευθύνες για την κατάσταση στο συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών που ικανοποιούσε τις απαιτήσεις του κάθε δημάρχου τα προηγούμενα χρόνια –η αλήθεια είναι ότι είχαν κατατεθεί μετά την αποϊδιωτικοποίηση αιτήματα για κάλυψη αναγκών μέχρι το... Κιλκίς- και διευκρίνιζε πως το ΚΤΕΛ «λόγω εμπειρίας θα κάνουμε το έργο καλύτερα».

Τα δεδομένα της συζήτησης, όπως γνωστοποιήθηκαν, είναι πως η τιμή του εισιτηρίου δεν θα αλλάξει, θα παραμείνει στο ένα ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον κ. Τσόλη θα απεγκλωβιστούν 17 λεωφορεία του ΟΑΣΘ και το κόστος θα πέσει στο μισό.

Αν ισχύει αυτό, βέβαια, τότε σημαίνει πως το κόστος σήμερα για τον ΟΑΣΘ υπερβαίνει τα 10 εκατομμύρια, ωστόσο υπάρχουν και μερικές σημειώσεις που ακόμη δεν έχουν ξεκαθαριστεί σχετικά με το κόστος.

Πώς δηλαδή γίνεται το ΚΤΕΛ να δηλώνει ότι θα απασχολεί 65 οδηγούς (!) και τι σημαίνουν οι υποσημειώσεις του για:

α) «επανεξέταση του κόστους και της αποζημίωσης, μετά τον εξορθολογισμό της συγκοινωνίας (μείωση συχνότητας δρομολογίων) που θα γίνει με την πρότασή μας, αφού εξαγάγουμε τα πρώτα δεδομένα, μετά την παρέλευση τριμήνου και φυσικά μετά από απόφαση του ΟΣΕΘ. Επομένως, εάν η πρόταση αφορά π.χ. μείωση έργου κατά 500.000 χλμ., θα μειωθεί και η αποζημίωση κατά 500.000 x 1,86, δηλαδή κατά 930.000 ευρώ και θα πέσει στα 3,8 εκατομμύρια», και

β) «θα πρέπει να υπάρχει ρήτρα αύξησης της αποζημίωσης ανάλογα με τις διακυμάνσεις της τιμής του πετρελαίου που είναι απολύτως απρόβλεπτες» και καταλήγει να ζητά αύξηση της μηνιαίας επιχορήγησης κατά 2%.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα δικαστήρια η σύγκρουση για τον ΟΑΣΘ
Στα δικαστήρια θα λύσουν μάλλον τις διαφορές τους ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, και ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου.
Στα δικαστήρια η σύγκρουση για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκαθάρισμα προθέσεων
«Δεν τα παρατάω». Η δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά, στην «Εφ.Συν.» απαντά στα σενάρια που γεννήθηκαν μετά τη δημοσιοποίηση εκ μέρους του επιστολής του προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.
Ξεκαθάρισμα προθέσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΘ και ο ασυγκράτητος κ. Τσερμενίδης
Οπως είχε κάνει μετά τις ευρωεκλογές, έτσι και τώρα, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, ζήτησε την παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΘ και ο ασυγκράτητος κ. Τσερμενίδης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πορεία του ΟΑΣΘ περνά από την κάλπη
Με ένταση, πόλωση και δικαστικές διαμάχες υποδέχονται οι δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης τις εκλογές. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ ζητά με αγωγές 85 εκατ. ευρώ από τον συνεταιρισμό «Ηρακλής».
Η πορεία του ΟΑΣΘ περνά από την κάλπη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη ξεκάθαρο χθες σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση...
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας