Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«O Παύλος Φύσσας δολοφονήθηκε επειδή αρνήθηκε να φοβηθεί»

Μυρσίνη Ζορμπά, υπουργός Πολιτισμού

ΕUROKINISSI

«O Παύλος Φύσσας δολοφονήθηκε επειδή αρνήθηκε να φοβηθεί»

  • A-
  • A+

Με αφορμή τη σημερινή επέτειο των πέντε χρόνων από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι από τη Χρυσή Αυγή, η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά σημειώνει ότι η ιστορική δικαίωση του Παύλου θα έρθει από τις γειτονιές του, όπου ανθίζουν οι αντιστάσεις απέναντι στον φασισμό.

«Οι δολοφονίες του Γρηγορόπουλου και του Τζουλιάνι, η κρίση, ο ρατσισμός απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες, η κρατική βία, το όραμα ενός δικαιότερου κόσμου ήταν οι κύριες θεματικές των τραγουδιών του. Ο Killah P. ήθελε να τελειώνει με το παρελθόν, το "ήθος του οποίου είχε αυτοκτονήσει", για χάρη ενός ομορφότερου αύριο. Με την τέχνη του έφερε στο προσκήνιο το "ακατέργαστο", απαράμιλλα όμως ζωντανό, υλικό της καθημερινής κουλτούρας», σημειώνει η κυρία Ζορμπά και συνεχίζει:

«Ο Παύλος Φύσσας δολοφονήθηκε επειδή αρνήθηκε να φοβηθεί ενόσω βρισκόταν στη "γειτονιά" του. Είχε μια άλλη αντίληψη για τη λαϊκή γειτονιά της εργασίας και της σχόλης, των ονείρων και των τραγουδιών, της παρέας, της αξιοπρέπειας, των αγώνων. Οι γειτονιές του Killah P. είναι οι συμμετοχικοί χώροι όπου ανθίζουν οι νεανικές κουλτούρες, οι αντιστάσεις απέναντι στον φασισμό και η ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο. Από αυτόν τον χώρο θα έρθει η ιστορική δικαίωση του Παύλου Φύσσα». 

Ολόκληρη η δήλωση

Ο Παύλος Φύσσας ήταν ενεργό μέλος της ανεξάρτητης μουσικής σκηνής από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν ακόμη δούλευε στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο Πέραμα. Εκφράστηκε μέσα από τη χιπ χοπ και το low bap, τα μουσικά είδη που άνθιζαν στην περιοχή, μακριά από δισκογραφικές εταιρείες και εμπορικά δίκτυα. Γι’ αυτόν η μουσική παραγόταν από τον κόσμο και για χάρη του.

Συναυλίες χωρίς εισιτήριο, στις πλατείες και τις γειτονιές, που απηχούσαν τις ανησυχίες των νέων της γενιάς του, τις δυσκολίες της καθημερινής βιοπάλης, την αναμέτρηση με το φίδι του φασισμού που είχε αρχίσει να ζώνει τις λαϊκές γειτονιές. Οι δολοφονίες του Γρηγορόπουλου και του Τζουλιάνι, η κρίση, ο ρατσισμός απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες, η κρατική βία, το όραμα ενός δικαιότερου κόσμου ήταν οι κύριες θεματικές των τραγουδιών του.

Ο Killah P. ήθελε να τελειώνει με το παρελθόν, το «ήθος του οποίου είχε αυτοκτονήσει», για χάρη ενός ομορφότερου αύριο. Με την τέχνη του έφερε στο προσκήνιο το «ακατέργαστο», απαράμιλλα όμως ζωντανό, υλικό της καθημερινής κουλτούρας. Αναπαράστησε τις νέες πρακτικές και τις αντιφάσεις που γέννησε η εποχή της κρίσης. Τ

ο σύστημα κατηγόρησε το έργο του για χυδαιότητα. Ο ίδιος έλεγε πως το έργο του ήταν «αυστηρώς ακατάλληλο για ανήλικους, φιλότεχνους και για φιλόφιλους». Ήταν κατάλληλο για ανθρώπους με σάρκα και οστά, με προβλήματα και όνειρα, που γύρευαν, όπως κι αυτός, μια ανάσα ελπίδας.

Ήταν κομμάτι της λαϊκής κουλτούρας, των ανθρώπων που αναμετριούνται με τους πραγματικούς όρους της κοινωνικής μας ύπαρξης, του φαντασιακού που τροφοδοτεί τις καθημερινές μας πολιτισμικές αναπαραστάσεις. Αυτό ήταν που έκανε τον Παύλο Φύσσα επικίνδυνο για τη Χρυσή Αυγή.

Η τέχνη του προκαλούσε δυσανεξία με τον ίδιο τρόπο που προκαλεί δυσανεξία η ελευθερία της έκφρασης. Ήταν η έμπρακτη αμφισβήτηση του δόγματος ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ζεις. Η Χρυσή Αυγή αποφάσισε να τον αφανίσει, για να αφανίσει την πολιτισμική πρακτική του, την απήχηση της μουσικής γλώσσας του Killah P. στα νέα παιδιά που δεν θέλουν να τους λένε τι και πώς θα κάνουν. Ο Παύλος Φύσσας δολοφονήθηκε επειδή αρνήθηκε να φοβηθεί ενόσω βρισκόταν στη «γειτονιά» του.

Είχε μια άλλη αντίληψη για τη λαϊκή γειτονιά της εργασίας και της σχόλης, των ονείρων και των τραγουδιών, της παρέας, της αξιοπρέπειας, των αγώνων. Οι γειτονιές του Killah P. είναι οι συμμετοχικοί χώροι όπου ανθίζουν οι νεανικές κουλτούρες, οι αντιστάσεις απέναντι στον φασισμό και η ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο.

Από αυτόν τον χώρο θα έρθει η ιστορική δικαίωση του Παύλου Φύσσα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η προσπάθεια συγκάλυψης προδίδει τους ενόχους
Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει τη «βροχή» τηλεφωνημάτων μεταξύ χρυσαυγιτών το βράδυ της 17ης Σεπτεμβρίου 2013 και την απόλυτη σιγή λίγο πριν από τον φόνο. Η διαδοχή των κλήσεων μετά το έγκλημα, που ξεκινάει από τον...
Η προσπάθεια συγκάλυψης προδίδει τους ενόχους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πόσο... ναζί είσαι;
Ο πρώην ΟΝΝΕΔίτης και νυν χρυσαυγίτης, υπάλληλος της Γ. Γ. Ενημέρωσης και «δημοσιογράφος», Πέτρος Κορμικιάρης, αφού αποκάλεσε «δακρύβρεχτο μελό» την κατάθεση της μητέρας του Παύλου Φύσσα, χαρακτήρισε τη...
Πόσο... ναζί είσαι;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ανάληψη «πολιτικής ευθύνης» δεν έφερε εκλογική ήττα
Η ναζιστική οργάνωση πανηγυρίζει, γιατί -παρά τις αποκαλύψεις για την εγκληματική της δράση- εδραιώνει την τρίτη θέση στο Κοινοβούλιο. Είναι φανερό ότι οι δολοφονικές επιθέσεις και η ομολογία του αρχηγού της...
Η ανάληψη «πολιτικής ευθύνης» δεν έφερε εκλογική ήττα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δύο χρόνια χωρίς τον Παύλο Φύσσα
Ήταν 18 Σεπτέμβρη του 2013 όταν ο Παύλος Φύσσας έπεφτε νεκρός από το μαχαίρι του χρυσαυγίτη Γιώργου Ρουπακιά στο Κερατσίνι. Στη φετινή μαύρη επέτειο θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις σε πολλές περιοχές της χώρας...
Δύο χρόνια χωρίς τον Παύλο Φύσσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Παύλος θυσιάστηκε, ο αντιφασισμός είναι εδώ
Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, και του χρόνου, και πάντα, το Κερατσίνι γέμισε με χιλιάδες αντιφασιστικές φωνές, αποφασισμένες να μην ξαναδώσουν ούτε χιλιοστό γης στους νεοναζί δολοφόνους, τιμώντας τη μνήμη...
Ο Παύλος θυσιάστηκε, ο αντιφασισμός είναι εδώ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας