Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπερμαραθώνιος για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Υπερμαραθώνιος για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

0 ΣΧΟΛΙΑ
  • A-
  • A+

Είναι συγκινητικό και προκαλεί δέος και μόνο να το σκεφτεί κανείς. Ενας άνθρωπος αποφασίζει να αναμετρηθεί με τα όρια αντοχής του, τα στοιχεία της φύσης και τη μοναξιά του δρομέα μεγάλων αποστάσεων διατρέχοντας και διασχίζοντας ολόκληρη τη χερσαία Ελλάδα, ξεκινώντας από το Ορμένιο Εβρου και καταλήγοντας στο ακρωτήριο Ταίναρο.

Μεταφέροντας το μήνυμα για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, ο γενικός χειρουργός της Ε’ Χειρουργικής Κλινικής του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, Στέργιος Αράπογλου, ξεκίνησε τη Δευτέρα που μας πέρασε το εγχείρημά του, το μεγαλύτερο, μέχρι σήμερα, δρομικό εγχείρημα που έχει γίνει στην Ελλάδα σε συνθήκες ανοικτού δρόμου.

Θα περάσει από 293 πόλεις, κωμοπόλεις, χωριά και διάφορους παραθαλάσσιους, πεδινούς και ορεινούς οικισμούς της Ελλάδας που αποτελούν σημεία της μοναχικής δρομικής διάσχισης (solo run) σε μια διαδρομή που είχε σχεδιάσει ο «δάσκαλός» του στους αγώνες μεγάλων αποστάσεων Τάκης Σκουλής.

Ο κ. Σκουλής, 82 ετών σήμερα, είχε δοκιμάσει να διατρέξει την απόσταση στις 29 Μαΐου 1995, αλλά σταμάτησε έξω από τη Χρυσούπολη Καβάλας, έχοντας δηλαδή τρέξει 300 περίπου χλμ.

Θυμίζουμε ότι κ. Σκουλής το 1992 έτρεξε μόνος την ιστορική διαδρομή Αθήνα – Σπάρτη – Αθήνα, μια απόσταση δηλαδή περίπου 500 χιλιόμετρα, και είχε ανακηρυχτεί ο πρώτος στον κόσμο αναβιωτής του Φειδιππίδιου Αθλου, όπως αυτός έμεινε στην ιστορία από το 490 π.Χ.

Υπόδειγμα σήμερα όλων των υπεραθλητών ο κ. Σκουλής θα παρακολουθεί κι αυτός με αγωνία το εγχείρημα του μαθητή του.

Η διαδρομή που ακολουθεί ο κ. Αράπογλου είναι κυρίως μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού και παραδρόμων, αλλά εκτός από άσφαλτο, περνά από χωματόδρομους και διασχίζει ορεινούς όγκους, σε διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας και υπολογίζεται ότι θα διανύει καθημερινά περί τα 60-65 χιλιόμετρα από τα συνολικά περίπου 1.400 της διαδρομής.

Για λόγους διασφάλισης της αξιοπιστίας της προσπάθειας και ασφάλειας του δρομέα θα υπάρχει ένας συνοδός, που ακολουθεί με αυτοκίνητο και καταγράφει συγχρόνως στιγμιότυπα του εγχειρήματος.

Επιπλέον με ένα ειδικό ρολόι χειρός (Livetrack 24), θα δίνεται το ακριβές γεωγραφικό στίγμα σε ζωντανό χρόνο στο διαδίκτυο, ώστε να υπάρχει δυνατότητα επιτόπιου ελέγχου από κάθε ενδιαφερόμενο φορέα ή/και αθλητή, και η διαδρομή θα καταγράφεται συγχρόνως και συνεχώς με δύο διαφορετικές συσκευές GPS.

Σε εκδήλωση που διοργανώνεται την ερχόμενη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου, από την Κοσμητεία της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ, την Ιατρική Εταιρεία Θεσσαλονίκης, τη Χειρουργική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος και την Ορθοπαιδική - Τραυματολογική Εταιρεία Μακεδονίας-Θράκης, θα αποδοθεί τιμή στον υπερμαραθωνοδρόμο γιατρό Στέργιο Αράπογλου και θα αναδειχθεί το μήνυμα της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Χαμηλώνουμε ταχύτητες, σώζουμε ζωές»
Σύμφωνα με τον σύλλογο «SOS Τροχαία Εγκλήματα», τα τελευταία 20 χρόνια στην Ελλάδα 31.385 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους. Εκδηλώσεις σε...
«Χαμηλώνουμε ταχύτητες, σώζουμε ζωές»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρόμοι-χαρακώματα πολέμου
Να σταματήσουν αμέσως στην Εγνατία Οδό –αλλά και στην υπόλοιπη επικράτεια– οι θανατηφόρες καταδιώξεις των οχημάτων που μεταφέρουν πρόσφυγες και που...
Δρόμοι-χαρακώματα πολέμου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια κραυγή απελπισίας
Ο πατέρας της Νεφέλης έχασε την κόρη του εξ αιτίας της επικίνδυνης οδήγησης ενός μοτοσικλετιστή που για δικούς του λόγους αποφάσισε να παίξει όχι...
Μια κραυγή απελπισίας