Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό

  • A-
  • A+

Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας, που θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα διατρέχει πυκνοδομημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη και τα Εξάρχεια, θα καλύπτει το κέντρο και θα καταλήγει στο μελλοντικό μητροπολιτικό πάρκο Γουδή.

Θα έχει μήκος 12,8 χλμ. και 15 νέους σταθμούς, ενώ θα «κουμπώνει» με τις άλλες δύο γραμμές του μετρό στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.

Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 1,51 δισ. ευρώ και ο χρόνος κατασκευής στα οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Χθες, η διοίκηση της Αττικό Μετρό ανακοίνωσε τους τρεις ομίλους που πέρασαν στην τελική φάση του διαγωνισμού και θα κληθούν να καταθέσουν τις προσφορές τους στις 10 Δεκεμβρίου.

Η απόφαση καθυστέρησε λόγω των δικαστικών προσφυγών του τέταρτου ομίλου, που έχει αποκλειστεί από τη διαδικασία.

Το μεγαλύτερο κατασκευαστικό πρόγραμμα από την έναρξη των έργων στο μετρό το 1992 διεκδικούν η ελληνική ΤΕΡΝΑ πρώτη φορά σε σύμπραξη με τη γαλλική Vinci, τη μεγαλύτερη κατασκευαστική στην Ευρώπη, η κοινοπραξία της ελληνο-κυπριακής J&P Αβαξ με την Ghella και την Alstom, καθώς και η Ακτωρ με τις Ansaldo και Hitachi Rail Italy.

Πρώτη φορά σε έργα μετρό έχουν δημοπρατηθεί χωριστά οι πρόδρομες εργασίες, όπως η μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας και οι αρχαιολογικές ανασκαφές, με προϋπολογισμό 39 εκατ. ευρώ, που αποτελούν τις βασικότερες αιτίες καθυστέρησης των έργων.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για τη χρηματοδότηση άλλων δύο τμημάτων της Γραμμής 4, το πρώτο από το Αλσος Βεΐκου ώς την Πετρούπολη και το δεύτερο Γουδή - Μαρούσι.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Πράσινο φως» για τη Γραμμή 4 του μετρό
Μετά από μαραθώνιες δικαστικές διενέξεις, που κράτησαν περισσότερο από δύο χρόνια, με απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Γραμμής 4, με προϋπολογισμό 1,8...
«Πράσινο φως» για τη Γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανησυχία για τον σταθμό Ελικώνος
Οι πληροφορίες ότι ενδέχεται να ακυρωθεί ο διαγωνισμός στο πρώτο τμήμα της γραμμής 4 –όπου εντάχθηκε το 2018 ο σταθμός Ελικώνος– προκαλεί τη δυσφορία των κατοίκων που ζουν στους λόφους και ταλαιπωρούνται στις...
Ανησυχία για τον σταθμό Ελικώνος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
Με το... αριστερό ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Για πρώτη φορά στην κατασκευή του, που ξεκίνησε το 1992, θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίας στο τμήμα των 13 χλμ. με...
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέχρι Πετρούπολη θα φτάσει η Γραμμή 4 του μετρό
Με τέσσερις νέους σταθμούς η Γραμμή 4 του μετρό θα φθάσει ώς την Πετρούπολη, επιβεβαιώνοντας την αρχική εκτίμηση ότι είναι αυτή που θα καλύψει τις πιο πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας. Η... άγνωστη...
Μέχρι Πετρούπολη θα φτάσει η Γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ξεκινά» η γραμμή 4
Για πρώτη φορά από το 1990, τα έργα του μετρό θα ξεκινήσουν με τον... ορθόδοξο τρόπο: στη νέα γραμμή «Αλσος Βεΐκου - Γουδή» θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες ώστε να ακολουθήσει το κυρίως έργο χωρίς τα...
«Ξεκινά» η γραμμή 4
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Καθολικό κλείσιμο των πυλών εισόδου/εξόδου, ακόμη και αυτών που έχουν προβλεφθεί για τα ΑμεΑ, θα εφαρμοστεί σήμερα πιλοτικά σε 13 σταθμούς του μετρό, στους οποίους περιλαμβάνεται και το Σύνταγμα. Είναι η πρώτη...
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας