Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τον Οκτώβρη η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός
EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΤΖΙΑΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τον Οκτώβρη η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός

  • A-
  • A+

Στο τέλος Οκτωβρίου, με μικρή καθυστέρηση σε σχέση με το επίσημο χρονοδιάγραμμα, θα παραδοθεί η νέα σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι-Δομοκός που θα συντομεύσει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά μισή ώρα, αλλά οι επιβάτες θα χρειαστεί να περιμένουν μερικούς μήνες ακόμα για να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο βασικό δίκτυο της χώρας, που θα μειώσει το ταξίδι σε 3 ώρες και 20 λεπτά και το λειτουργικό κόστος στο ένα τρίτο.

Οι κατασκευές στο δύσκολο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός των 106 χλμ. είχαν ξεκινήσει το 1997 και πέρασαν από «σαράντα κύματα», φθάνοντας ώς τον προθάλαμο του εισαγγελέα...

Στις αρχές Φεβρουαρίου είχε παραδοθεί το πρώτο κομμάτι των 56 χλμ. από την Τιθορέα ώς το Λιανοκλάδι, που περιλαμβάνει και τις δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, μήκους 9,2 χλμ. η καθεμιά, τις μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Σήραγγες και γέφυρες

Στο τέλος Οκτωβρίου θα είναι έτοιμο το υπόλοιπο έργο, που περιλαμβάνει τις σήραγγες στο όρος Οθρυ και 14 γέφυρες, μεταξύ των οποίων αυτή στην Εκκάρα, που θεωρείται τεχνολογικό επίτευγμα.

Ως το τέλος του χρόνου αναμένεται να λειτουργήσει η αναβαθμισμένη γραμμή Πολύκαστρο-Ειδομένη, που θα συνδέσει σε πρώτη φάση τη Θεσσαλονίκη και μέσα στο 2019 την Αθήνα και τον Πειραιά με το ηλεκτροκινούμενο δίκτυο της Ευρώπης.

Παραδόσεις έργων έρχονται όμως και σε άλλα δύο μέτωπα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτεραιότητα έχει η επέκταση του προαστιακού ώς την Πάτρα, η οποία θα αντικαταστήσει την ιστορική γραμμή Τρικούπη. Είχε κλείσει πριν από μία δεκαετία, αλλά τα έργα εκσυγχρονισμού του δικτύου προχωρούσαν με ρυθμούς... χελώνας.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, το τμήμα των 71 χλμ. από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη Αιγίου θα παραδοθεί ώς το τέλος του χρόνου, αλλά την πρώτη διετία θα εξυπηρετήσει μόνον ντιζελοκίνητα τρένα.

Το συγκεκριμένο τμήμα έχει και άλλη μια κατασκευαστική πρωτοτυπία: οι σταθμοί παραδόθηκαν το 2014, ενώ τα έργα στη γραμμή είχαν σταματήσει γιατί είχε πτωχεύσει ο εργολάβος και στα τέλη του 2015 χρειάστηκε να γίνει νέος διαγωνισμός.

Στις αρχές Φεβρουαρίου ανατέθηκε η τρίτη και τελευταία εργολαβία για την ηλεκτροκίνηση, με προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2020.

Λίγους μήνες αργότερα θα λειτουργήσει το επόμενο τμήμα των 27,6 χλμ. από τη Ροδοδάφνη ώς τον Ψαθόπυργο. Τον Ιανουάριο υπογράφηκε η σύμβαση για τα 10,5 χλμ. που θα φέρει το τρένο ώς το Ρίο.

Η ηλεκτροκίνηση για τις δύο τελευταίες εργολαβίες προγραμματίζεται για το φθινόπωρο, με προοπτική το δίκτυο να λειτουργεί το 2020.

Σύνδεση Ρίου-Πάτρας

Σε... σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η συνέχιση της γραμμής από το Ρίο ώς την Πάτρα, λόγω των αντιδράσεων της δημοτικής αρχής. Χρειάστηκαν πολύμηνες συζητήσεις και αρκετές βελτιώσεις για να προχωρήσει η λύση του υπουργείου για παραλιακή διέλευση ώς τον Αγιο Διονύσιο, με προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ.

Τα έργα θα έχουν πολλά υπογειοποιημένα κομμάτια, ώστε να εξασφαλίζεται η πρόσβαση στο παράκτιο μέτωπο, αλλά πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ώς το 2023, για να μην επιστραφούν τα κοινοτικά κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί από το τρέχον ΕΣΠΑ.

Στο δίκτυο της Πελοποννήσου ξεκινά επίσης η αναβίωση της παλιάς γραμμής με διακλάδωση του προαστιακού ώς το Λουτράκι.

Το έργο έχει μήκος 7 χλμ. και θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς, στον Ισθμό, τη σχολή Μηχανικού (Καζίνο) και το κέντρο της πόλης. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 15 εκατ. ευρώ και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2020.

Το παζλ των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο συμπληρώνουν οι παρεμβάσεις ανακαίνισης του κεντρικού σταθμού Λαρίσης. Εχουν ήδη παραδοθεί τα έργα της πρώτης φάσης και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία το φθινόπωρο.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υπογραφή της σύμβασης για το... ολυμπιακό έργο της σήραγγας Σεπολίων, με προϋπολογισμό 152 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για τμήμα 2,36 χλμ., από τα οποία τα 1,9 χλμ. θα είναι σε σήραγγα που θα περάσει με «ακρίβεια χειρουργείου» ανάμεσα στη γραμμή του μετρό και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη...
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
Με καθυστέρηση 13 χρόνων το δίκτυο του προαστιακού εντάσσεται στην εξυπηρέτηση των κατοίκων πολλών δήμων του δυτικού λεκανοπεδίου. Λίγες ημέρες μετά την ένταξη στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τις Τρεις...
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Πάτρα δείχνει τον δρόμο
Ο προαστιακός της Πάτρας ανατρέπει τα δεδομένα στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας. Ξεκίνησε το 2010 από μια ιδέα σχεδόν μηδενικού κόστους και σήμερα εξυπηρετεί πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, είναι...
Η Πάτρα δείχνει τον δρόμο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα σκαριά η αναγέννηση του τρένου
Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι μελέτες και ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση και επαναλειτουργία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με προτεραιότητα περιοχές της Πελοποννήσου, της Μακεδονίας και της δυτικής...
Στα σκαριά η αναγέννηση του τρένου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάσεις εργασίας και 24ωρη σε ΟΣΕ και Προαστιακό
Με στάσεις εργασίας σήμερα, από τη 1 το μεσημέρι ώς τις 4 μ.μ. και από τις 9 το βράδυ ώς τα μεσάνυχτα, καθώς και 24ωρη απεργία αύριο απαντούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, του...
Στάσεις εργασίας και 24ωρη σε ΟΣΕ και Προαστιακό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας