Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο ΟΑΣΘ γίνεται ψηφιακός
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο ΟΑΣΘ γίνεται ψηφιακός

  • A-
  • A+

Διακόσιες νέες στάσεις με τηλεματική, επιπλέον των 220 που διαθέτουν σήμερα, χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τους πολίτες αλλά και ταυτόχρονη παροχή WiFi θα διαθέτουν σε έναν χρόνο όλα τα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα κάθε φύσης οικονομική και συγκοινωνιακή δραστηριότητα του ΟΑΣΘ θα καταγράφεται ψηφιακά.

Τα υπουργεία Μεταφορών-Υποδομών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης έχουν ήδη υπογράψει τη σχετική σύμβαση, σήμερα αναμένεται να την υπογράψει και ο ΟΑΣΘ, ενώ στη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης στο περίπτερο του Οργανισμού θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό της πόλης οι νέες εφαρμογές.

Η είσοδος του ΟΑΣΘ στις ψηφιακές δυνατότητες που θα αναμορφώσει εκ βάθρων τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ αλλά και τις λειτουργίες του ίδιου του Οργανισμού θα κοστίσει 40 εκατομμύρια ευρώ, την υλοποίηση αναλαμβάνει η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» και τα κονδύλια είναι εξασφαλισμένα από ευρωπαϊκά προγράμματα.

«Τα νέα συστήματα θα είναι πρωτοφανέρωτα για το επιβατικό κοινό και τους εργαζομένους στον Οργανισμό», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης, τονίζοντας ότι «ειδικά για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπορούμε να πούμε πως θα είναι πολύ πιο σύγχρονο από το ανάλογο που εφαρμόζεται στην Αθήνα».

Οπως τονίζεται σε χθεσινή ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, «με αυτόν τον τρόπο άρχισε να διαμορφώνεται το πλαίσιο για τη λειτουργία του νέου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών (ΑΣΥΘ) που θα διαδεχθεί τον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ» καθώς «στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκε η μελέτη για την πλήρη ψηφιακή λειτουργία των υπηρεσιών του Οργανισμού, η οποία ανοίγει τον δρόμο για έναν σύγχρονο φορέα αστικών συγκοινωνιών, βασισμένο στα ευρωπαϊκά πρότυπα».

Η μελέτη προβλέπει:

  1. Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών (προστίθενται άλλοι 200 στύλοι τηλεματικής ενημέρωσης με αυτόνομο σύστημα ενέργειας).
  2. Λογισμικό αυτοματοποιημένης διαχείρισης κομίστρου με προσωποποιημένες έξυπνες κάρτες και έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων με QR κωδικό, μέσω mobile εφαρμογής κινητού τηλεφώνου (IOS, Android).
  3. Εγκατάσταση ασύρματου δικτύου WiFi σε όλα τα λεωφορεία του Οργανισμού και «έξυπνες» στάσεις με τεχνολογία e-paper.
  4. Σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα βελτιστοποίησης και προγραμματισμού δρομολογίων.
  5. Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης καυσίμων.
  6. Ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα για την ψηφιακή διαχείριση εγγράφων, ροής εργασιών, επιχειρησιακών πόρων και προσωπικού.
  7. Δημιουργία Ψηφιακού Κέντρου Επιχειρήσεων όπου θα καταλήγουν σε πραγματικό χρόνο στοιχεία και πληροφοριακές ροές για τη λειτουργία και την επιχειρησιακή δυνατότητα του Οργανισμού.

«Τα τεύχη των τεχνικών προδιαγραφών είναι ήδη σχεδόν έτοιμα και τον Σεπτέμβριο μετά τη Διεθνή Εκθεση θα γίνει ο σχετικός διαγωνισμός. Υπολογίζουμε ότι σε ένα δεκάμηνο το έργο θα είναι ολοκληρωμένο. Η νέα κατάσταση που υποσχεθήκαμε στον ΟΑΣΘ ετοιμάζεται και θα πραγματοποιηθεί», τονίζει ο κ. Παναγιωτίδης.

Στην ίδια συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ αποφασίστηκε η συνεργασία του Οργανισμού με το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί στρατηγική επιλογή του Οργανισμού που στοχεύει στη διαρκή εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού καθώς και τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης των φοιτητών του Τεχνολογικού.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζήτησαν δρομολόγια και έλαβαν συγγνώμη
Οι φοιτητές του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης διαμαρτυρήθηκαν στα γραφεία του ΟΑΣΘ για την απαράδεκτη κατάσταση στη γραμμή 52 που τους οδηγεί στη σχολή τους με λιποθυμίες από το αδιαχώρητο.
Ζήτησαν δρομολόγια και έλαβαν συγγνώμη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας