Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα

  • A-
  • A+

Με το... αριστερό ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας.

Για πρώτη φορά στην κατασκευή του, που ξεκίνησε το 1992, θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίας στο τμήμα των 13 χλμ. με τους 15 νέους σταθμούς από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή, οι οποίες περιλαμβάνουν τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές ανασκαφές, που αποτελούν τη μεγαλύτερη τροχοπέδη στα κυρίως έργα.

Πρόκειται για τα... συνήθη απρόβλεπτα, που εκτροχιάζουν τα χρονοδιαγράμματα και κυρίως το κόστος των σηράγγων και των σταθμών.

Προϋπολογισμός 39 εκατ. ευρώ

Χθες η Αττικό Μετρό δημοπράτησε τις πρόδρομες εργασίες με προϋπολογισμό 39 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό, στον οποίο κατατέθηκαν οκτώ προσφορές, συμμετείχαν οι πέντε από τις συνολικά έξι εταιρείες της ανώτερης (7ης) τάξης του κατασκευαστικού κλάδου και συγκεκριμένα οι Ακτωρ, ΤΕΡΝΑ, J&P Αβαξ, Μυτιληναίος και Intrakom, που έχουν σημαντική παρουσία σε όλα τα μεγάλα έργα.

Συμμετέχουν και άλλες τρεις εταιρείες που ανήκουν στην 6η τάξη. Η ΕΡΕΤΒΟ, με υπεύθυνο τον Γ. Ρωμοσιό και έτος ίδρυσης το 1989, που είχε παρουσία σε ολυμπιακά έργα, στη διαμόρφωση της πλατείας στο Μοναστηράκι και στην ανακαίνιση του «Ακροπόλ».

Η «Θεμέλη», που έχει αναλάβει από το 2013 τα έργα του τραμ στον Πειραιά με διετές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, που αναμένεται να παραδοθούν στα τέλη του χρόνου.

Η P&C Development, που ιδρύθηκε το 2002, έχει υλοποιήσει πολλά δημόσια και ιδιωτικά έργα, κυρίως στην περιφέρεια.

Οι προσφορές θα ανοίξουν την Παρασκευή και θα ακολουθήσει η ανακήρυξη του μειοδότη, η οποία δεν αποκλείεται να κρύβει εκπλήξεις με «ουρές», που λέγεται ότι θα αγγίζουν τις εξελίξεις μετά τις εσωτερικές διαμάχες στην «Ελλάκτωρ» και την αναδιανομή της εξουσίας ανάμεσα στις ομάδες των μεγαλομετόχων, των Λεωνίδα Μπόμπολα και Δημήτρη Κούτρα από τη μια και των αδελφών Καλλιτσάντση από την άλλη.

Στη Θεσσαλονίκη

Θετικές εξελίξεις καταγράφονται και στο μετρό Θεσσαλονίκης. Μετά από δέκα χρόνια περιορίστηκαν οι καταλήψεις δρόμων και πεζοδρομίων που εξυπηρετούσαν τα εργοτάξια.

Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά τον σταθμό Σιντριβάνι, μπροστά από τον χώρο της Διεθνούς Εκθεσης, όπου επανήλθε η κυκλοφορία των οχημάτων, παραδόθηκε πεζοδρόμιο πλάτους δύο μέτρων και διαμορφώνεται η κεντρική νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Τρεις λωρίδες αποδόθηκαν στα οχήματα στον σταθμό Δημοκρατίας, ενώ επιτράπηκε η αμφίδρομη κίνηση στον σταθμό Αγίας Σοφίας. Σταδιακή αποκατάσταση της κυκλοφορίας έγινε στους σταθμούς Παπάφη, Φλέμινγκ και Ανάληψης.

«Είναι η πρώτη φορά που η Εκθεση θα γίνει χωρίς εργοτάξια στις εισόδους», αναφέρει ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, και προαναγγέλλει ότι στην επικείμενη ΔΕΘ θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του το πρώτο βαγόνι του πολύπαθου μετρό της Θεσσαλονίκης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ελεγχος και εισιτήρια σε ιδιώτες
Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών στον έλεγχο των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες, αλλά εξαιρείται προς το παρόν το Λεκανοπέδιο Αττικής που εξυπηρετείται από τον ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο του...
Ελεγχος και εισιτήρια σε ιδιώτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
Τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και...
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας