Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Καπνός» έγιναν κατασχεμένα τσιγάρα

Από την ΕΔΕ που διενεργήθηκε οι ευθύνες φαίνεται να καταμερίζονται σε 4 εργαζόμενους του ΟΛΘ

«Καπνός» έγιναν κατασχεμένα τσιγάρα

  • A-
  • A+

Εδώ λαθραία, εκεί λαθραία... τρία εκατομμύρια η τελική ζημιά! «Φτερά» έκαναν κατά μυστηριώδη τρόπο δύο κοντέινερ με τεράστιες ποσότητες λαθραίων τσιγάρων που είχαν κατασχεθεί το 2000 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά εντοπίσθηκαν να έχουν ταξιδέψει σε λιμάνι τρίτης χώρας, εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, με τον Οργανισμό Λιμένος να έχει ήδη πληρώσει τους δασμούς και το τελωνείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κοντέινερ με τα λαθραία τσιγάρα εξαφανίστηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ υποτίθεται ότι φυλάσσονταν στην ελεύθερη ζώνη του λιμανιού. Με την υπόθεση ασχολήθηκε το Β΄ τελωνείο, ενώ έχει ενημερωθεί ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, που αναμένεται να προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις.

Για το περιστατικό αρχικά ο ΟΛΘ τήρησε σιγήν ιχθύος, αλλά μετά την αποκάλυψή του εκδόθηκε χθες ένα λακωνικό δελτίο Τύπου που αναφέρει:

«Στο πλαίσιο ελέγχου σε αποθήκη της ΟΛΘ Α.Ε., όπου φυλάσσονται κατασχεμένα τσιγάρα, διαπιστώθηκε απώλεια φορτίου, που είχε κατασχεθεί το 2000. Η ΟΛΘ Α.Ε. σε συντονισμό με το Β΄ τελωνείο προχώρησε ταχύτατα στις ενδεδειγμένες και προβλεπόμενες ενέργειες. Αμεσα διατάχθηκε και ολοκληρώθηκε Ενορκη Διοικητική Εξέταση, το πόρισμα της οποίας διαβιβάζεται με μηνυτήρια αναφορά στον αρμόδιο εισαγγελέα.

Παράλληλα, για το θέμα διενεργεί προανάκριση το Β΄ τελωνείο Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι, όπως προέκυψε από τα στοιχεία, το επίμαχο φορτίο απομακρύνθηκε κρυμμένο σε νόμιμα εμπορεύματα με ψευδή έγγραφα διά θαλάσσης, με προορισμό τρίτη χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Εκείνο το οποίο, όμως, δεν αναφέρει ο ΟΛΘ στην ανακοίνωσή του είναι ότι τη ζημιά των 3,1 εκατομμυρίων ευρώ που προκλήθηκε στο ελληνικό Δημόσιο από την απώλεια των συγκεκριμένων φορτίων την πλήρωσε το λιμάνι! Κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. της εταιρείας, το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό πληρώθηκε την περασμένη Πέμπτη για δασμούς και φόρους στο τελωνείο.

«Δεν είναι η πρώτη φορά»

Και μπορεί η διοίκηση του ΟΛΘ να ετοιμάζεται να διεκδικήσει τα χρήματα με μηνύσεις και αγωγές κατά των υπευθύνων, όμως εργαζόμενοι στο λιμάνι καταγγέλλουν ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο... Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι από την ΕΔΕ που διενεργήθηκε οι ευθύνες φαίνεται να καταμερίζονται σε 4 εργαζόμενους.

Τα δύο κοντέινερ που έκαναν «φτερά» φυλάσσονταν στην Αποθήκη 24 της ελεύθερης ζώνης μαζί με άλλα 34 κατασχεμένα που περιείχαν διάφορα εμπορεύματα. Αυτά εκποιήθηκαν 12 χρόνια μετά την κατάσχεσή τους και τα 20 έφυγαν σε τρίτες χώρες, όπου ανάμεσα στα άλλα εμπορεύματα φέρεται ότι περιέχονταν και τα «χαμένα» τσιγάρα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βρόμικα λιμάνια...
Βυθισμένα στη σήψη και στη διαφθορά τα λιμάνια της χώρας! Το σκάνδαλο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που αποκαλύφθηκε πριν από λίγες μέρες, δείχνει ότι πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν αλλά κρατούσαν το στόμα...
Βρόμικα λιμάνια...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κατηγορητήριο είναι… βαθύ
Η εισαγγελέας Πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος εις βάρος των 19 κατηγορουμένων που φέρεται ότι είχαν στήσει εγκληματική οργάνωση και λυμαίνονταν τη λειτουργία του ΟΛΘ.
Το κατηγορητήριο είναι… βαθύ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 2022 θα αποπερατωθεί η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ
Πρόσω ολοταχώς πλέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καθιστά επιτακτική ανάγκη την επέκταση της 6ης προβλήτας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΘ Α.Ε.
Το 2022 θα αποπερατωθεί η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο εισαγγελέας «έπιασε» λιμάνι
​Προσάραξε στον εισαγγελέα διαφθοράς η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού! Στο μικροσκόπιο ειδικής προανακριτικής υπηρεσίας μπήκε από τον εισαγγελέα Διαφθοράς Αχιλλέα Ζήση η προκαταρκτική εξέταση που παρήγγειλε, λίγα...
Ο εισαγγελέας «έπιασε» λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μαγειρεμένα» στοιχεία για την κίνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Απάντηση σε μη αναφερόμενη ερώτηση επιχείρησε να δώσει προχθές η διοίκηση του ΟΛΘ με δελτίο Tύπου σχετιζόμενo με την επίδραση του COVID-19 στη διακίνηση φορτίων μέσω του λιμανιού.
«Μαγειρεμένα» στοιχεία για την κίνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «τσουνάμι» κατεβαίνει Βόλο και Πειραιά
Μόνο η κορυφή του παγόβουνου φαίνεται πως είναι η υπόθεση εκβίασης και δωροδοκίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που αποκαλύφθηκε από την «Εφ.Συν.» και απειλεί να γίνει «Τιτανικός» για το υπουργείο Ναυτιλίας.
Το «τσουνάμι» κατεβαίνει Βόλο και Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας