Δοκιμαστικά και από λίγες γραμμές ξεκινά από σήμερα η εφαρμογή των πρώτων μέτρων κατά της εισιτηριοδιαφυγής σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Στα περισσότερα οχήματα έχουν τοποθετηθεί αυτοκόλλητες πινακίδες που ενημερώνουν τους επιβάτες ότι η είσοδος γίνεται μόνον από την μπροστινή πόρτα, ενώ οι οδηγοί, που διατηρούν κάποιες ενστάσεις, έχουν αποδεχθεί να επιβλέπουν την επικύρωση των ηλεκτρονικών καρτών και εισιτηρίων.
Έχουν επίσης επιλεγεί δρομολόγια στα οποία θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από 60 εργαζόμενους, οι οποίοι σε εθελοντική βάση δήλωσαν ότι θέλουν να ενταχθούν στους ελεγκτές και έχουν ήδη περάσει από εκπαίδευση.
Σε πρώτη φάση, που αναμένεται να διαρκέσει όλη τη θερινή περίοδο, θα κάνουν μόνο συστάσεις, αργότερα θα κόβουν και πρόστιμα.
«Ο στόχος μας είναι να πείσουμε το επιβατικό κοινό ότι η πληρωμή εισιτηρίου θα βοηθήσει στη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών», εξήγησε στην «Εφ.Συν.» κορυφαίο στέλεχος της ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση. Ανεπίσημα στοιχεία από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) αναφέρουν ότι τον Μάιο καταγράφηκε συνολική αύξηση της επικύρωσης εισιτηρίων κατά 8%, που αποδίδεται κυρίως στο μετρό και όπου διαμορφώθηκαν στο 29% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Στις δύο γραμμές του μετρό λειτουργούν οι μπάρες στο σύνολο των σταθμών, ενώ στον Ηλεκτρικό, σε 14 από τους συνολικά 24. Σε σχέση με τα έσοδα, οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ ποντάρουν πολύ στις περίπου 900.000 προσωποποιημένες κάρτες, αριθμό-ρεκόρ σε σχέση με τις 270.000 της «χάρτινης» εποχής, από τις πωλήσεις των οποίων οι εισπράξεις αυξήθηκαν περίπου κατά 15%.
«Επιλύουμε συνεχώς ζητήματα που ανακύπτουν», μας είπαν από τον ΟΑΣΑ, υπενθυμίζοντας ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που μπήκαν εδώ και χρόνια στο ηλεκτρονικό εισιτήριο η δοκιμαστική περίοδος διήρκεσε περισσότερα από δύο χρόνια.
Δύο είναι τα ανοιχτά θέματα που προβληματίζουν:
◼ Τα χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήρια που είναι επαναφορτιζόμενα, παρ' όλα αυτά οι επιβάτες τα πετούν μετά από λίγες χρήσεις. Διαθέτουν τσιπάκι και γι' αυτό το κόστος του διαμορφώνεται στα 0,30 ευρώ και για να γίνει απόσβεση πρέπει να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές. Υπάρχει μια σκέψη να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από απρόσωπες κάρτες που είναι ακριβότερες αλλά έχει αποδειχθεί ότι δεν τις πετούν εύκολα.
◼ Τα μειωμένα εισιτήρια που αφορούν περίπου το 52% του επιβατικού κοινού, καθώς καλύπτουν φοιτητές, μαθητές και νέους κάτω των 18, πολύτεκνους και άτομα άνω των 65 ετών. Λόγω έλλειψης προσωπικού, σε πολλούς σταθμούς δεν λειτουργούν τα εκδοτήρια αλλά και όπου υπάρχουν παρατηρούνται ουρές.
Η προτεινόμενη λύση είναι οι προσωποποιημένες κάρτες, που εκδίδονται με μόνο μία αναμονή και δεν κοστίζουν, έχουν το πλεονέκτημα ότι επαναφορτίζονται από τα αυτόματα μηχανήματα με ποσά που αντιστοιχούν σε απλά εισιτήρια ή μηνιαίες κάρτες.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας