Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από την μπροστινή πόρτα η είσοδος στα λεωφορεία

Λεωφορεία στην Αθήνα

EUROKINISSI/ ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από την μπροστινή πόρτα η είσοδος στα λεωφορεία

  • A-
  • A+

Με δύο κινήσεις το υπουργείο Μεταφορών στοχεύει στην αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής που διαπιστώνεται στο δίκτυο των λεωφορείων και τρόλεϊ. Από τη Δευτέρα η είσοδος θα γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα, ενώ ξεκινούν οι έλεγχοι εισιτηρίων, κατά προτεραιότητα στις ώρες αιχμής. Τα δύο μέτρα αναμένονται να συγκεκριμενοποιηθούν σε σύσκεψη που θα γίνει σήμερα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), στην οποία θα μετέχουν και οι διοικήσεις του ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ.

Τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δείχνουν ότι μόλις το 20% των επιβατών στα δύο αυτά μέσα φτάνει ως τα επικυρωτικά μηχανήματα. Οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ εκτιμούν πάντως ότι ένα μεγάλο μέρος τους δεν είναι τζαμπατζήδες, αλλά κάτοχοι μηνιαίας κάρτας που δεν έχουν καταλάβει ότι είναι απαραίτητη η επικύρωσή της στα ηλεκτρονικά μηχανήματα. Ένα μικρό ποσοστό είναι κάτοχοι απλών εισιτηρίων που τα έχουν ήδη χρησιμοποιήσει στο μετρό και δεν τα επικυρώνουν όταν συνεχίζουν με λεωφορείο ή τρόλεϊ για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους.

Τα δύο μέτρα ελέγχου δεν φαίνεται ότι μπορούν να εφαρμοστούν πλήρως από την ερχόμενη εβδομάδα. Οι οδηγοί, στη συντριπτική τους πλειονότητα, αρνούνται να επιβλέπουν την επικύρωση των εισιτηρίων και προβλέπουν ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια με την υποχρεωτική είσοδο από την μπροστινή πόρτα. Δηλώνουν επίσης αδυναμία να επιβλέψουν και, το σπουδαιότερο, να απαγορεύσουν την είσοδο επιβατών από τις υπόλοιπες πόρτες.

Το μεγάλο «αγκάθι» είναι η δημιουργία σώματος ελεγκτών. Στόχος είναι να εκπαιδευτούν 200 άτομα για να κάνουν με επιστημονικό τρόπο ελέγχους. Εχουν ήδη εγκριθεί 140 προσλήψεις, που θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Ο ΟΑΣΑ έχει ξεκινήσει την εκπαίδευση 65 εργαζομένων, η οποία όμως διακόπηκε μετά από παρέμβαση συνδικαλιστών και αναμένεται να συνεχιστεί την επόμενη εβδομάδα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει προσωπικό για να ξεκινήσουν οι έλεγχοι από τη Δευτέρα. Να σημειωθεί ότι το δίκτυο των λεωφορείων καλύπτει 5.697 χλμ. και τα τρόλεϊ άλλα 352 χλμ.

Στη ΣΤΑΣΥ, τον φορέα του δικτύου μετρό και Ηλεκτρικού, όπου οι μπάρες λειτουργούν στη συντριπτική πλειονότητα των σταθμών, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Υπολογίζεται ότι οι ημερήσιες επικυρώσεις ξεπερνούν το 1,5 εκατ. την ημέρα και οι εισπράξεις φτάνουν τα 2,2 εκατ. ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την εποχή των «χάρτινων» εισιτηρίων.

Σε αυτόν τον φορέα παρατηρούνται μικροπροβλήματα, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες ότι δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά σε πολλούς συρμούς του μετρό και από τους ελέγχους που ακολουθούν διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει τεχνική βλάβη.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κοντά στο ένα εκατομμύριο οι προσωποποιημένες κάρτες
Στα 1,38 εκατ. έφθασαν οι επιβάτες που μετακινούνται με τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας χρησιμοποιώντας ηλεκτρονική κάρτα. Από αυτούς οι 960 χιλιάδες διαθέτουν προσωποποιημένη κάρτα μηνιαίας...
Κοντά στο ένα εκατομμύριο οι προσωποποιημένες κάρτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερχεται το εισιτήριο ζώνης
Mε την επίλυση των βασικών λειτουργικών ζητημάτων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανοίγει ο δρόμος για τη θέσπιση νέων μέτρων στις δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το νέο σύστημα θα τεθεί σε πλήρη...
Ερχεται το εισιτήριο ζώνης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηλεκτρονικό εισιτήριο μετά πολλών εμποδίων
Μετά πολλών εμποδίων και συνεχών αναθεωρήσεων χρονοδιαγραμμάτων προχωρά η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Παρότι τα έσοδα από τις πωλήσεις έχουν αυξηθεί από τον...
Ηλεκτρονικό εισιτήριο μετά πολλών εμποδίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας