Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ξεκινά» η γραμμή 4
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ξεκινά» η γραμμή 4

  • A-
  • A+

Για πρώτη φορά από το 1990, τα έργα του μετρό θα ξεκινήσουν με τον... ορθόδοξο τρόπο: στη νέα γραμμή «Αλσος Βεΐκου - Γουδή» θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες ώστε να ακολουθήσει το κυρίως έργο χωρίς τα συνήθη... απρόβλεπτα που φέρνουν καθυστερήσεις και κυρίως αυξήσεις στον προϋπολογισμό.

Με απόφαση της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό» δημοπρατούνται στις 23 Ιουλίου οι μετατοπίσεις των υποδομών κοινής ωφέλειας (δίκτυα παροχής ενέργειας, ύδρευσης, αποχέτευσης, οπτικές ίνες κ.λπ.) και κυρίως οι διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο το μήκος της νέας γραμμής των 12,8 χλμ., που θα συνοδεύονται από κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις αντιπλημμυρικής προστασίας.

Οι εργασίες, με προϋπολογισμό που θα ξεπεράσει τα 48 εκατ. μαζί με τον ΦΠΑ, θα ολοκληρωθούν σε 30 μήνες.

«Είναι ο μόνος δρόμος για να μη χρειαστεί να γίνουν αλλαγές στην πορεία των έργων», εξήγησε στην «Εφ.Συν.» τεχνικό στέλεχος της εταιρείας και θύμισε ότι στο βασικό έργο υπήρχαν μεγάλες καθυστερήσεις με αρχαιότητες που βρέθηκαν στη φάση της κατασκευής, ενώ χρειάστηκε να γίνει μετατόπιση των σηράγγων σε δύο περιπτώσεις.

Η πρώτη αφορά το τμήμα Σύνταγμα-Μοναστηράκι, όπου η σήραγγα μετακινήθηκε από τη Μητροπόλεως στην Ερμού, λόγω των αντιδράσεων της Εκκλησίας, και η δεύτερη, τη σωστή αλλά καθυστερημένη αλλαγή στα όρια του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμεικού, όπου είχε ήδη κατασκευαστεί η «τρύπα» του μελλοντικού σταθμού στη διασταύρωση της Πειραιώς με την Ιερά Οδό.

Μέσα στον Ιούλιο αναμένεται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή της νέας γραμμής, με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τις τρεις κοινοπραξίες που έχουν γίνει δεκτές.

Στην πρώτη μετέχουν η ελληνική ΤΕΡΝΑ, με τη γαλλική Vinci και τη γερμανική Siemens, στη δεύτερη ο «Ακτωρ», με την ιταλική Ansalto και τη Hitachi, ενώ στην τρίτη η ελληνο-κυπριακή J&P-Αβαξ, με τη γαλλική Alstom και την Ghella. Η επιλογή του αναδόχου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη άνοιξη.

Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ, από τα οποία το 75% αποτελεί τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και τα υπόλοιπα έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ.

Η κατασκευή θα διαρκέσει οκτώ χρόνια και η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί πάνω από 310 χιλιάδες επιβάτες την ημέρα.

Θα συνδέεται σε δύο σταθμούς, Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός, με τις ήδη λειτουργούσες γραμμές του μετρό, που θα διαθέτει τότε ένα δίκτυο με 79 σταθμούς.

Με τον νέο σχεδιασμό, η νέα γραμμή θα διαθέτει 15 σταθμούς, έναν περισσότερο από τους προβλεπόμενους, αφού έγινε δεκτό το αίτημα των κατοίκων της Ανω Κυψέλης («Εφ.Συν.» 24/1/2017).

Ο νέος σταθμός Ελικώνος, που θα κατασκευαστεί στη διασταύρωση των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθας, θα καλύψει τη μεγάλη απόσταση των 1.400 μέτρων που χωρίζει τον σταθμό «Γαλάτσι» από αυτόν στην πλατεία της Κυψέλης και θα εξυπηρετήσει μια ιδιαίτερα πυκνοδομημένη περιοχή της πρωτεύουσας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας, που θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα διατρέχει πυκνοδομημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη και...
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
Με το... αριστερό ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Για πρώτη φορά στην κατασκευή του, που ξεκίνησε το 1992, θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίας στο τμήμα των 13 χλμ. με...
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέχρι Πετρούπολη θα φτάσει η Γραμμή 4 του μετρό
Με τέσσερις νέους σταθμούς η Γραμμή 4 του μετρό θα φθάσει ώς την Πετρούπολη, επιβεβαιώνοντας την αρχική εκτίμηση ότι είναι αυτή που θα καλύψει τις πιο πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας. Η... άγνωστη...
Μέχρι Πετρούπολη θα φτάσει η Γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Καθολικό κλείσιμο των πυλών εισόδου/εξόδου, ακόμη και αυτών που έχουν προβλεφθεί για τα ΑμεΑ, θα εφαρμοστεί σήμερα πιλοτικά σε 13 σταθμούς του μετρό, στους οποίους περιλαμβάνεται και το Σύνταγμα. Είναι η πρώτη...
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Σφυρίζει» το 2020 το Μετρό Θεσσαλονίκης
Μέσα σε 10 μήνες παραδόθηκαν 1.800 μέτρα σήραγγας, ενώ για τα πρώτα 8.000 μέτρα χρειάστηκαν σχεδόν δέκα χρόνια. Στην επέκταση προς Καλαμαριά τα έργα στις σήραγγες προχωρούν κατά 20 μέτρα την ημέρα και...
«Σφυρίζει» το 2020 το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτασε στον Πειραιά ο μετροπόντικας
Σε πανηγυρικό κλίμα υποδέχτηκαν οι Πειραιώτες τον «Ιππόδαμο», τον μετροπόντικα που ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο της επέκτασης της γραμμής από την Αγία Μαρίνα μέχρι το λιμάνι, φτάνοντας στο Δημοτικό Θέατρο • Η...
Εφτασε στον Πειραιά ο μετροπόντικας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας