• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 2.8°C / 8.4°C
    0 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 7.8°C
    2 BF
    53%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.5°C / 9.5°C
    1 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    1 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    0 BF
    65%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.1°C / 6.5°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    1°C 1.3°C / 1.8°C
    2 BF
    44%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.1°C / 10.6°C
    0 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.2°C / 9.9°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 5.9°C
    1 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 9.6°C
    3 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    3°C 3.5°C / 6.6°C
    2 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 10.9°C
    3 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.5°C / 4.5°C
    1 BF
    64%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.4°C / 5.0°C
    0 BF
    76%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.8°C / 8.8°C
    2 BF
    35%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 0.8°C / 8.6°C
    0 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.3°C / 6.0°C
    1 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.8°C / 7.8°C
    1 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.8°C / 1.8°C
    1 BF
    72%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αρχισαν οι ανελκύσεις ναυαγίων

  • A-
  • A+

Xρειάστηκε να περάσουν 32 ολόκληρα χρόνια για να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Corfu Island», που είχε βυθιστεί στην επισκευαστική βάση Περάματος στις 20/5/1986.

Αν όλα πάνε καλά, καθώς η επιχείρηση ανέλκυσης είναι πολύ δύσκολη, τις επόμενες ημέρες -πιθανότατα και σήμερα- θα ολοκληρωθεί.

Χθες παρακολουθήσαμε μέρος της διαδικασίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (περιοχή δεξαμενών του ΟΛΠ), εκεί όπου η εταιρεία Greek Diving Center ΕΠΕ πραγματοποιεί τις εργασίες προκειμένου το 103 μέτρων πλοίο να βγει στην επιφάνεια από βάθος 22 μέτρων όπου βρισκόταν όλα αυτά τα χρόνια.

Το «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Αφορμή για να ανοίξει το ζήτημα της ανέλκυσης των ναυαγίων από τις ελληνικές θάλασσες στάθηκε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» τον Σεπτέμβριο του 2017.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής τότε δεσμεύτηκε για την ανάσυρση όλων των ναυαγίων και τον Ιανουάριο τόσο ο ίδιος όσο και ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένος (ΔΑΛ), Δημοσθένης Μπακόπουλος, προανήγγειλαν την ανέλκυση του «Corfu Island» και της φορτηγίδας «Ευαγγελία» που βρίσκεται ακριβώς από κάτω του.

«Υλοποιούμε την εντολή του πρωθυπουργού να καθαρίσει ο Πειραιάς και η Ελευσίνα από τα ναυάγια και τα επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, που βρέθηκε στον τόπο της ανέλκυσης αναφέροντας πως υπάρχει πλήθος ερωτημάτων σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο γιατί όλα αυτά τα χρόνια αφέθηκαν τα ναυάγια στην τύχη τους και δεν κλήθηκαν οι ασφαλιστικές να πληρώσουν για την ανέλκυσή τους, όπως και για τα επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία για τα οποία κανείς δεν γνωρίζει πώς χρησιμοποιούνται τη νύχτα.

Διευκρίνισε ότι η συγκεκριμένη ανέλκυση γίνεται χωρίς καμιά επιβάρυνση για το Δημόσιο, αντίθετα θα εξοικονομηθεί 1,5 εκατ. ευρώ που ζητούσαν κάποιοι για να την υλοποιήσουν.

Περιβαλλοντικό έγκλημα

Ο υπουργός προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση που θα υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρείες να πληρώνουν για τυχόν επιβάρυνση που προκαλούν στο περιβάλλον τα πλοία που ασφαλίζουν.

Ο διοικητής της ΔΑΛ από την πλευρά του διαβεβαίωσε πως το λιμάνι του Πειραιά θα καθαρίσει από τα ναυάγια που αποτελούν περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος των κατοίκων του Αργοσαρωνικού, ενώ γνωστοποίησε ότι έχουν ήδη κινηθεί διαδικασίες προκειμένου να βγουν σε πλειστηριασμό 38 ναυάγια και για ακόμα 12 οι φάκελοί τους έχουν παραπεμφθεί στην αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή.

Επίσης έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την απομάκρυνση 160 επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων.

Το «Corfu Island» είχε ναυπηγηθεί το 1961 στην Ισπανία και το όνομά του ήταν «Cuidad de Tarifa», το οποίο διατήρησε μέχρι το 1984-1985, οπότε αγοράστηκε από την εταιρεία των αδελφών Αγαπητού, μετονομάστηκε σε «Corfu Island» και ύψωσε την ελληνική σημαία. Το 1985 το πλοίο έκανε δρομολόγια στη γραμμή της Αδριατικής και στις 20 Μαΐου 1986 βυθίστηκε στη βάση Περάματος, μπροστά στην προβλήτα ΙΙ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πραγματογνωμοσύνη για την ανέλκυση του Sea Diamond
Την πρώτη ολοκληρωμένη πραγματογνωμοσύνη που θα δίνει απάντηση στο ερώτημα εάν το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», μπορεί να ανελκυστεί ή όχι επιχειρεί να αποκτήσει το υπουργείο Ναυτιλίας. Για τον λόγο αυτό η...
Πραγματογνωμοσύνη για την ανέλκυση του Sea Diamond
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανέλκυση του «Sea Diamond» ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας
Την άμεση ενεργοποίηση της νομοθεσίας για την ανέλκυση του «Sea Diamond», που βρίσκεται στον βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης 10 χρόνια, ζητά ο Π. Κουρουμπλής. Έχει υπογράψει τις σχετικές εντολές προς το...
Ανέλκυση του «Sea Diamond» ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς χρήση στο κοινό οι παραλίες του Π. Φαλήρου
Παραδίδεται προς χρήση στο κοινό, το πρώτο τμήμα από τις παραλίες του Σαρωνικού Κόλπου, οι οποίες επλήγησαν από την πετρελαιοκηλίδα που προκάλεσε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Πρόκειται για τις...
Προς χρήση στο κοινό οι παραλίες του Π. Φαλήρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια ρυπογόνος «αποκάλυψη»
Η ιστοσελίδα «parapolitika.gr» δημοσίευσε βίντεο με τον Π. Κουρουμπλή να ρίχνει ζεϊμπεκιές σε εκδήλωση που, όπως αναφέρει, έκανε ο πλοιοκτήτης του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» Θ. Κουντούρης στο γνωστό Ammos με αφορμή τη...
Μια ρυπογόνος «αποκάλυψη»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Σκληρό παζάρι για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Τέσσερις ημέρες κράτησαν τα παζάρια ανάμεσα σε επιχειρηματίες, εταιρείες και διάφορους άλλους για τα πετρελαιοειδή του βυθισμένου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Υστερα από φιλονικίες, ρήξεις, αντεγκλήσεις,...
Σκληρό παζάρι για τα καύσιμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Ναυμαχία» για την απάντληση
​Τα καύσιμα που έχουν απομείνει στις δεξαμενές του βυθισμένου εφοδιαστικού «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και τα οποία δεν έχουν ακόμα απαντληθεί προκαλούν νέα σοβαρά προβλήματα στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του...
«Ναυμαχία» για την απάντληση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας