Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στον Δήμο Αθηναίων το πάρκινγκ στην Κλαυθμώνος
EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στον Δήμο Αθηναίων το πάρκινγκ στην Κλαυθμώνος

  • A-
  • A+

Δικαίωση σε έναν πολυετή αγώνα του Δήμου Αθηναίων έφερε η απόφαση του Εφετείου Αθηνών με την οποία υποχρεώθηκαν οι εταιρείες που εκμεταλλεύονταν το υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Κλαυθμώνος να του επιστρέψουν τον χώρο.

Πρόκειται για την τελευταία χρονικά εξέλιξη μιας πολύπλοκης υπόθεσης που θα συνεχίσει να απασχολεί τα δικαστήρια.

Πέρα από το συγκεκριμένο περιουσιακό του στοιχείο, ο δήμος διεκδικεί από την εταιρεία πολλά εκατομμύρια ευρώ ως διαφυγόντα έσοδα.

Το κλείσιμο του υπόγειου σταθμού την περασμένη Παρασκευή ήταν αιφνιδιαστικό για το πλήθος των οδηγών που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο πάρκινγκ.

Μπορεί οι εξελίξεις να ήταν αναμενόμενες, καθώς σύμφωνα με τη δημοτική αρχή η απόφαση καθαρογράφηκε τον περασμένο Μάρτιο, ενώ ήταν γνωστό από τον Μάιο του 2017 στις αντιμαχόμενες πλευρές πού θα κατέληγε, ωστόσο προέκυψε ότι οι εταιρείες επέμειναν να συνάπτουν συμβάσεις και συμφωνίες με τους πελάτες τους, ακόμα και όταν γνώριζαν ότι ήταν υποχρεωμένες να παραδώσουν τον χώρο.

Ο δήμος αναφέρει ότι ανέμενε δύο μήνες τις εταιρείες να συμμορφωθούν με τη δικαστική απόφαση.  Σε τηλεοπτικά ρεπορτάζ οι εταιρείες ισχυρίστηκαν ότι αιφνιδιάστηκαν.

Το πάρκινγκ θα επαναλειτουργήσει από σήμερα για όσους έχουν υπογράψει συμφωνητικό με τους πρώην διαχειριστές του χώρου.

Καθώς οι εταιρείες -επικαλούμενες προσωπικά δεδομένα!- δεν παρέδωσαν στοιχεία με τα οχήματα που έχουν άδεια στάθμευσης, ο δήμος θα επιτρέπει καλή τη πίστει στους οδηγούς να αφήσουν προσωρινά τα οχήματά τους.

Το μέλλον

Ομως με φυλλάδιο που θα διανείμει στο σημείο, θα τους καλεί να επισκεφθούν τις δημοτικές υπηρεσίες και να επιβεβαιώσουν, προσκομίζοντας τα απαραίτητα αποδεικτικά, ότι όντως είχαν συμφωνητικό με την εταιρεία.

Πέρα από τη συλλογή των συγκεκριμένων στοιχείων, ο δήμος θα πρέπει να μεριμνήσει και για την ασφάλεια του χώρου, καθώς υπάρχουν πληροφορίες ότι ο σταθμός μοιάζει με εγκαταλειμμένο υπόγειο και έχει σοβαρό πρόβλημα πυρασφάλειας.

Οσον αφορά το μέλλον του πάρκινγκ, ο δήμος ξεκαθαρίζει ότι θα επιδιώξει άμεσα την πλήρη επαναλειτουργία του, όμως δεν έχει καταλήξει με ποια μέθοδο.

Εξετάζει δύο επιλογές. Αν θα προχωρήσει σε διαγωνισμό για να μισθώσει τον χώρο σε ιδιώτη ή αν το πάρκινγκ θα αποκτήσει αμιγώς δημοτικό χαρακτήρα, με τη διαχείρισή του να γίνεται από δημοτική εταιρεία.

Πάντως, η συνοπτική περιγραφή της ιστορίας του πάρκινγκ είναι αρκούντως διδακτική για το ποιος έχει να κερδίσει και ποιος όχι από μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Ηταν καλοκαίρι του 1970 όταν εκδόθηκε διακήρυξη του δήμου προς αναζήτηση του εργολάβου που θα έχτιζε το υπόγειο πάρκινγκ.

Σύμφωνα με έγγραφα της νομικής υπηρεσίας του δήμου, το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία «Ξυλουργικαί Εμπορικαί Κτηματικαί Τεχνικαί Επιχειρήσεις – ΞΕΚΤΕ».

Στο βιβλίο «Λαμόγια στο χακί», που εξέδωσε ο Διον. Ελευθεράτος το 2015, καταγράφεται ότι με αυτόν τον τρόπο ευνοήθηκε ο γαμπρός του χουντικού Παττακού.

Με τη σύμβαση που υπεγράφη η ανάδοχος «ανέλαβε την εκπόνηση οριστικής μελέτης του έργου και εν συνεχεία την πλήρη κατασκευή εν τη Πλατεία Κλαυθμώνος Υπογείου Συγκροτήματος Σταθμού Αυτοκινήτων μεθ’ όλων των συμπαρομαρτούντων», δηλαδή εμπορικά καταστήματα, αναψυκτήρια κ.λπ.

Το έργο

Με τις κλειστές, σήμερα, εγκαταλειμμένες διαβάσεις (μία στη Δραγατσανίου, μία στην Παπαρρηγοπούλου) στα πεζοδρόμια απέναντι από την πλ. Κλαυθμώνος, θα κατέβαιναν στο υπόγειο οι επισκέπτες.

Προβλέπονταν, επίσης, έσοδα για τον δήμο αλλά και η ολοκλήρωση του έργου σε 24 μήνες. Ως αντάλλαγμα, η κατασκευάστρια εταιρεία θα εκμεταλλευόταν τον χώρο με καθεστώς μισθωτή για 24 χρόνια, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της δημοτικής υπηρεσίας.

Με την ΞΕΚΤΕ να επικαλείται «υπερφόρτωση λόγω ανάληψης πολλών δημοσίων έργων», το 1972 μεταβιβάζονται οι υποχρεώσεις της στη συγγενική ΦΡΑΞΕΚΤΕ.

Το 1974 ο δήμος καλείται να παραλάβει το έργο, αλλά δηλώνει αδυναμία χαρακτηρίζοντάς το «ελλιπές» και «πολλαπλώς ελαττωματικό».

Το 1984, ψηφίζεται νόμος που λύνει τα χέρια τού τότε δημάρχου, Δ. Μπέη, να καταγγείλει τη σύμβαση του... 1971! Ηταν η αρχή της δικαστικής διαμάχης που πριν από δύο μήνες τελεσφόρησε υπέρ του δήμου.

Εν ολίγοις, για 34 χρόνια ο δήμος διεκδικούσε πίσω την περιουσία του δαπανώντας υπέρογκα ποσά σε δικηγόρους, ενώ οι εταιρείες είχαν την κερδοφόρα εκμετάλλευση ενός δημόσιου χώρου για 44 -αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 24- χρόνια, χωρίς επισήμως να παραδώσουν ποτέ το έργο.

Υπολογίζεται ότι σήμερα ο δήμος διεκδικεί περίπου 34 εκατ. ευρώ από τις εταιρείες. Οπως και να ’χει, πρώτα θα... εισπράξει τα παράπονα των οδηγών που άφησε στον δρόμο η εταιρεία...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναγκαστικό ξενύχτι για μια ολόκληρη γειτονιά
«Εχετε δίκιο!» Είναι η φράση που επανειλημμένα ακούν από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες οι κάτοικοι στα πέριξ της πλατείας Πλαστήρα, στο Παγκράτι, και πλέον έχει καταντήσει ψυχοφθόρα. Εδώ και περίπου τρία...
Αναγκαστικό ξενύχτι για μια ολόκληρη γειτονιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μείωση δημοτικών τελών για επιχειρήσεις στην Αθήνα
Νέες μειώσεις δημοτικών τελών για επιχειρήσεις και καταστήματα, που κυμαίνονται από 1% ώς 28% ανάλογα με το είδος της δραστηριότητάς τους, αποφάσισε για το 2019 ο Δήμος Αθηναίων.
Μείωση δημοτικών τελών για επιχειρήσεις στην Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάμε πλατεία Θεάτρου
​Η πλατεία Θεάτρου ξαναζωντανεύει! Επτά πρωτότυπες επιχειρηματικά προσπάθειες έχουν βρει στέγη σε μέχρι πρότινος εγκαταλειμμένα κτίρια, με τη στήριξη της δημοτικής αρχής για τα πρώτα τους βήματα, με τον Δήμο...
Πάμε πλατεία Θεάτρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με... λεπτή κίτρινη γραμμή τα τραπεζοκαθίσματα
Μια ευδιάκριτη κίτρινη γραμμή επιστρατεύει ο δήμος Αθηναίων στη «μάχη» για την προάσπιση δημόσιων χώρων από τραπεζοκαθίσματα. Πρόκειται για ένα μέτρο που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται σε πολυσύχναστους...
Με... λεπτή κίτρινη γραμμή τα τραπεζοκαθίσματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τέλος το σλάλομ ανάμεσα σε καρέκλες
​Περισσότερο ελεύθερο δημόσιο χώρο σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους υπόσχεται στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας το νέο και αυστηρότερο πλαίσιο για τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων της...
Τέλος το σλάλομ ανάμεσα σε καρέκλες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλήση Ομοια με Κλοπή
Θεωρούσαν το Ι.Χ. τους κλεμμένο από τον Φεβρουάριο. Το είχαν δηλώσει, άλλωστε, στην Τροχαία. Τον Ιούλιο έμαθαν ότι βρίσκεται σε πάρκινγκ για λογαριασμό του Δήμου Αθηναίων και ότι πρέπει να πληρώσουν πάνω από...
Κλήση Ομοια με Κλοπή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας