Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων»

Ο Ιβάν Σαββίδης ξενάγησε με ελικόπτερο τον Φαρίντ Σαλέμ πάνω από το λιμάνι Θεσσαλονίκης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων»

  • A-
  • A+

Με επίθεση φιλίας που περιείχε μεγάλη δόση γαλλικής αβροφροσύνης αλλά συνοδεία και αιτημάτων σημαδεύτηκε η χθεσινή πρώτη μέρα της επίσκεψης στο λιμάνι Θεσσαλονίκης του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Terminal Link.

Ο επικεφαλής πρόεδρός του Φαρίντ Σαλέμ και ο Ιβάν Σαββίδης πέταξαν μαζί με ελικόπτερο για να δουν και από αέρος τις εγκαταστάσεις του λιμανιού.

Θυμίζουμε ότι ο γαλλικός όμιλος είναι ένας εκ των τριών που απαρτίζουν την κοινοπραξία (DIEP GmbH-Τerminal Link SAS και Βelterra Investments Ltd) η οποία αγόρασε την ΟΛΘ Α.Ε. αλλά, κυρίως, είναι αυτός που έχει άμεση γνώση λιμενικών ζητημάτων αφού είναι ο τρίτος στην παγκόσμια κατάταξη, έχοντας τη διαχείριση περί των 80 terminals.

Στη σύσκεψη, εκτός από το δεκαμελές συμβούλιο του ομίλου συμμετείχαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χρήστος Λαμπρίδης, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, ο επικεφαλής της ΔΑΛ Θεσσαλονίκης Γιώργος Τοζίδης και ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης.

Ο Ιβάν Σαββίδης δεν έδωσε το «παρών» στη σύσκεψη, ωστόσο ο κ. Σαλέμ έκανε τρεις φορές αναφορά σε αυτόν τονίζοντας τη σημασία που έχει η παρουσία της εταιρείας του στο επενδυτικό σχήμα.

Πάνω από 180 εκατ.

Στη συνάντηση, που κράτησε περισσότερο από μία ώρα και στην οποία ήταν φυσικά παρόντα και τα μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Σ. Θεοφάνη, ο κ. Σαλέμ είπε τον καλό του λόγο: «Εχετε ωραία πόλη, βρίσκεται σε μια σημαντική γεωστρατηγική τοποθεσία. Είναι ωραία να ζεις στη Θεσσαλονίκη».

Ενώ επανέλαβε όσα η κοινοπραξία λέει από την πρώτη στιγμή: «Θα επενδύσουμε ώστε το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων».

Τόνισε ότι όχι μόνο θα κάνουν τις επενδύσεις που έχουν συμφωνηθεί (180 εκατομμύρια ευρώ) αλλά περισσότερες προκειμένου να το καταστήσουν κόμβο με δυναμική μέχρι την Κεντρική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.

Δεν έκανε καμιά αναφορά στα οικονομικά θέματα ή τα ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής.

Εβαλε όμως και αιτήματα:

α) να προχωρήσει η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού,
β) να βρεθεί λύση και να σταματήσει η απεργία των τελωνειακών,
γ) ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας (αυτό παραξένεψε όσους γνωρίζουν, καθ’ ότι η υπηρεσία είναι στελεχωμένη κανονικά και ετοιμάζεται η ενίσχυσή της με ένα νέο σκάφος).

Δίψα για ανάπτυξη

Στην αντιφώνησή του ο κ. Κουρουμπλής απάντησε στα αιτήματα πως «τους διαβεβαίωσα ότι θα έχουν την αποτελεσματικότητα που πρέπει να έχουν τέτοιες προσπάθειες» κι ακόμη «τόνισα ότι θα πρέπει και αυτοί να προχωρήσουν τις επενδύσεις διότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διψάει για ανάπτυξη».

Ο κ. Μπουτάρης από την πλευρά του δήλωσε ότι «ήταν μια τυπική αλλά και ουσιαστική συνάντηση. Η πρώτη επένδυση θα γίνει με την επέκταση της έκτης προβλήτας για να μπορεί να δέχεται πλοία μέχρι 16 μέτρα βάθος και έχουν στον νου την ανάπτυξη της κρουαζιέρας η οποία δεν μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το λιμάνι της πόλης. Περιμένουνε με αγωνία και ευχαρίστηση να δούμε τα πρώτα πράγματα να γίνονται».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μήλον της Εριδος η Προβλήτα Α
Σε μονομαχία για τον χαμένο χάρτη του θησαυρού εξελίσσεται η κόντρα σχετικά με το μέλλον της Α Προβλήτας του λιμανιού της πόλης. Η δημόσια, ανοιχτή, σκληρή και με προσωπικά χαρακτηριστικά αντιπαράθεση του...
Μήλον της Εριδος η Προβλήτα Α
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγή ρόλων... εν κρυπτώ στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Παρά την αύξηση των κερδών ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης στον απολογισμό των πρώτων 15 μηνών σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης ανακοίνωσε διοικητικές «αναδιαρθρώσεις» χωρίς ιδιαίτερες εξηγήσεις.
Αλλαγή ρόλων... εν κρυπτώ στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς θα τονωθεί η παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού
Το συνέδριο με θέμα «Foster Maritime Economy» με στόχο τη διασύνδεση της ναυτιλίας και συναφών κλάδων με τη βιομηχανία και το εμπόριο θα ανοίξει ο Φ. Κουβέλης και θα κλείσει ο Κ. Μητσοτάκης, ενώ θα...
Πώς θα τονωθεί η παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι αν αλλάξαμε λόγια βαριά...
Γιάννης Μπουτάρης και Κωνσταντίνος Ζέρβας, νυν και επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μετήλθαν χθες όλους τους κανόνες του διπλωματικού τακτ και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την πρώτη τους συνάντηση χωρίς επεισόδια,...
Κι αν αλλάξαμε λόγια βαριά...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 2022 θα αποπερατωθεί η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ
Πρόσω ολοταχώς πλέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καθιστά επιτακτική ανάγκη την επέκταση της 6ης προβλήτας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΘ Α.Ε.
Το 2022 θα αποπερατωθεί η επέκταση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σβήστηκε το πρόστιμο-ντροπή στη «γιαγιά με τα τερλίκια»
Προεδρική παρέμβαση χρειάστηκε για να ακυρωθεί το πρόστιμο των 2.600 ευρώ που επιβλήθηκε στην 90χρονη η οποία πουλούσε κάλτσες στη λαϊκή αγορά της Θεσσαλονίκης.
Σβήστηκε το πρόστιμο-ντροπή στη «γιαγιά με τα τερλίκια»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας