Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλλο Beat, άλλο Uber
EUROKINISSI//ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ

Αλλο Beat, άλλο Uber

  • A-
  • A+

Δικαιωμένη μέσω Γερμανίας δηλώνει η Beat, η ελληνική πλατφόρμα διαμεσολάβησης για την παροχή μεταφορικού έργου, η οποία εξαγοράστηκε πριν από μια διετία από τη γερμανική Mytaxi του ομίλου Daimler.

Στην υπ' αριθμόν 66/2018 αμετάκλητη απόφαση του Ανώτατου Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ακυρωτικού Δικαστηρίου αναφέρεται κατ' αρχάς ότι η Mytaxi είναι υπηρεσία διαμεσολάβησης και όχι παροχής μεταφορικού έργου, ενώ δεν αποδέχεται τις κατηγορίες περί αθέμιτου ανταγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι σε εντελώς διαφορετικό κλίμα είχε κινηθεί η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σε προσφυγή που είχε υποβληθεί για τη λειτουργία της Uber, της πολυεθνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες και στην Ελλάδα, στην οποία αναφέρεται ρητά ότι παρέχει μεταφορικό έργο.

Υπάρχει όμως διαφορά, καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία συνεργάζεται κατά κανόνα με ιδιώτες οδηγούς, ενώ η Βeat δηλώνει ότι χρησιμοποιεί επαγγελματίες οδηγούς.

Το γερμανικό δικαστήριο αποφάνθηκε και για άλλο ένα καθοριστικό θέμα για τη λειτουργία των ταξί: την τήρηση των θεσμοθετημένων τιμολογίων για το μεταφορικό έργο.

Στη σχετική απόφαση αποδέχεται τις εκπτώσεις στο κόμιστρο, κάνοντας όμως δύο σημαντικές διευκρινίσεις:

■ Η επιδότηση κομίστρου γίνεται από την εταιρεία διαχείρισης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ενώ οι συνεργαζόμενοι οδηγοί ταξί εισπράττουν το κόμιστρο που ορίζει ο νόμος. Με αυτήν τη διαδικασία δεν παραβιάζεται η απόφαση για την παροχή υπηρεσιών ταξί και δεν δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

■ Οι εκπτώσεις έχουν προσωρινό χαρακτήρα και γίνονται σε καθορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ έχουν χαρακτήρα προωθητικής ενέργειας από την πλευρά της εταιρείας διαμεσολάβησης.

Κατά την πρόσφατη συζήτηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή, ο επικεφαλής και ιδρυτής της Beat αποδέχθηκε ότι οι συνεργαζόμενοι οδηγοί ταξί καταβάλλουν στην εταιρεία το 13% της κούρσας και σε περίπτωση που ο επιβάτης πληρώνει με κάρτα επιβαρύνονται με άλλο 3,5%, ενώ η χρέωση εξυπηρετείται από πιστωτικό ίδρυμα της Ολλανδίας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα «σφαλιάρα» για την Uber
Νέα καταδικαστική απόφαση εναντίον της Uber εξέδωσε χθες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Αφορά την παροχή μεταφορικού έργου από ιδιώτες οδηγούς και η ανακοίνωσή της συνέπεσε με την ημέρα που το ελληνικό τμήμα της...
Νέα «σφαλιάρα» για την Uber
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων
Με καθυστέρηση είκοσι χρόνων θα αποκτήσει επιτέλους και η Ελλάδα σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και οι υπηρεσίες του Δημοσίου θα εξυπηρετούν χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις τους πολίτες.
Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πολιτική αντιπαράθεση για τα χρέη Λαυρεντιάδη
Ανταλλαγή δηλώσεων μεταξύ του Γιώργου Σταθάκη και της Μαρίας Σπυράκη προκάλεσε η πρόσφατη συνέντευξη του Θόδωρου Κιτσάκου, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΠΑ και κατηγορούμενου για τα μεγάλα χρέη της ELFE...
Πολιτική αντιπαράθεση για τα χρέη Λαυρεντιάδη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δυναμική παρουσία στην Ευελπίδων
Με τους αυτοκινητιστές να έχουν κατακλύσει τα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων συζητήθηκε ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας, η αγωγή της εταιρείας Taxibeat, σε βάρος του προέδρου του ΣΑΤΑ...
Δυναμική παρουσία στην Ευελπίδων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς ταξί όλη η χώρα για 12 ώρες
Με 12ωρη πανελλαδική στάση εργασίας απαντούν οι οδηγοί ταξί στην εκδίκαση της αγωγής που έχει καταθέσει η BEAT εναντίον του προέδρου της Ομοσπονδίας, Θύμιου Λυμπερόπουλου, για συκοφαντική δυσφήμηση και η οποία...
Χωρίς ταξί όλη η χώρα για 12 ώρες
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Κούρσα στα... δικαστήρια
​Στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών μεταφέρεται την Πέμπτη η κόντρα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες ταξί και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης. Η Beat έχει καταθέσει αγωγή ύψους 260 χιλιάδων ευρώ για...
Κούρσα στα... δικαστήρια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας