Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προβληματισμός στο «Λιμάνι της Αγωνίας» για το master plan του ΟΛΠ
EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Προβληματισμός στο «Λιμάνι της Αγωνίας» για το master plan του ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Η Σύμβαση Παραχώρησης ελληνικού δημοσίου-ΟΛΠ υποχρεώνει την Cosco να αντιμετωπίζει το λιμάνι ως δημόσιο λιμάνι, να διαφυλάσσεται δηλαδή ο χαρακτήρας του κοινόχρηστου λιμανιού και να μην αντιμετωπίζεται ως ιδιωτική έκταση, ο δήμος, η περιφέρεια, οι φορείς πρέπει να έχουν λόγο πάνω σε αυτά τα έργα που θα σημαδέψουν την πόλη με τρόπο μη αναστρέψιμο. Βασική επιδίωξη η ελαχιστοποίηση των αρνητικών συνεπειών τους και η αύξηση των θετικών προς όφελος της πόλης αλλά και των υπολοίπων παραλιμένιων δήμων.

Αυτό επισήμαναν οι δημοτικοί σύμβουλοι και τα στελέχη της δημοτικής κίνησης το «Λιμάνι της Αγωνίας» σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν προκειμένου να κάνουν γνωστές τις θέσεις τους και τις προτάσεις τους για το προτεινόμενο master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά.

Στα θετικά για το «Λιμάνι της Αγωνίας»:

  • Τα έργα συντήρησης, επισκευών, εξοπλισμού και εκβαθύνσεων που προβλέπονται στον σχεδιασμό του ΟΛΠ για το κεντρικό λιμάνι. Θετική επίσης κρίνουν τη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων μέσα στο λιμάνι, αν σ' αυτές δεν συμπεριληφθεί η Παγόδα, αν μειωθεί ο αριθμός τους (γίνεται λόγος για 4 ξενοδοχεία) και αν δεν ξεπεραστούν τα επιτρεπόμενα από τον ΓΟΚ όρια δόμησης (32 μέτρα, 9 όροφοι). Η χρήση της Παγόδας πρέπει να καλύψει τις ανάγκες για τις οποίες κατασκευάστηκε, να παραμείνει δηλαδή σταθμός υποδοχής -αναμονής επιβατών κρουαζιέρας.
  • Η λειτουργία δικτύου οικολογικών λεωφορείων (eco buses) στην εσωτερική επικοινωνία του κεντρικού λιμένα και τη σύνδεσή του με την πόλη.

Στα αρνητικά:

  • Η επέκταση των προβλητών για την κρουαζιέρα, καθώς εκτιμούν ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και ένα ντόμινο κατασκευών που θα επιφέρουν επιβλαβείς συνέπειες στη λειτουργία της πόλης.
  • Στη δημιουργία εμπορικού κέντρου (mall) γιατί έτσι εδραιώνεται ένας εμπορικός ανταγωνισμός σε βάρος της τοπικής αγοράς.
  • Η περιορισμένη μέριμνα για την ανάπλαση της Πολιτιστικής Ακτής. Η μόνη αναφορά που γίνεται είναι η δημιουργία του Μουσείου Μετανάστευσης και της εγκατάστασης του ιστορικού αρχείου του ΟΛΠ στην Πέτρινη Αποθήκη. Ζητούν: Την κατασκευή του διεθνούς εμβέλειας Εθνικού Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στο Σιλό, την ανάδειξη των μόνιμων Κτιστών Δεξαμενών του ΟΛΠ, την ανάδειξη του ταινιόδρομου Κράκαρη και την ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Liberty».
  • Η αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά θα είναι από ανύπαρκτη έως ιδιαίτερα βλαπτική για την πόλη εάν δεν συνδυαστεί με σειρά μέτρων περιβαλλοντικής αναβάθμισης(δραστική μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, μείωση των θορύβων, διαχείριση των υγρών και στέρεων αποβλήτων κ.ά.).

Βασικό συμπέρασμα των στελεχών του «Λιμανιού της Αγωνίας»: Ο όποιος σχεδιασμός του ΟΛΠ επιβάλλεται να λαμβάνει υπόψη τη σύνδεση της πόλης με το λιμάνι, τόσο για τη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα στην πόλη όσο και για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς, έτσι ώστε να διαχέεται στην ίδια την πόλη μέρος του πλούτου, που πιθανό να αυξηθεί σημαντικά με τα νέα επιχειρηματικά σχέδια της Cosco.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεσηκώθηκε το Πέραμα
Μια σοβαρή αντιδικία, με απρόβλεπτες εξελίξεις, ανάμεσα στον Δήμο Περάματος και τον ΟΛΠ-Cosco προέκυψε τη Δευτέρα. Μήλον της έριδος, η επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ στον δυτικό τομέα που προγραμματίζει να κάνει ο...
Ξεσηκώθηκε το Πέραμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσφυγές και συνεδριάσεις με κλειστό το εμπορικό λιμάνι
Παράνομη έκρινε το Πρωτοδικείο Πειραιά την απεργία των λιμενεργατών του ΟΛΠ, εξετάζοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει η διοίκηση του Οργανισμού. Όσον αφορά την προσφυγή που αφορούσε την απεργία των...
Προσφυγές και συνεδριάσεις με κλειστό το εμπορικό λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλειστό το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
Κλειστό παραμένει και σήμερα το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, καθώς οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco που ανήκουν σε εργολάβους και όχι στον ΟΛΠ, αποφάσισαν να συνεχίσουν και σήμερα την απεργία...
Κλειστό το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ταξίδι μετ’ εμποδίων
Φόβοι για καθυστερήσεις και κυκλοφοριακό φόρτο το καλοκαίρι για όσους θα ταξιδεύουν στην Κρήτη. Με την εφαρμογή από τον ΟΛΠ-Cosco του σχεδίου ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων στις πύλες Ε2 και Ε4, οι επιβάτες...
Ταξίδι μετ’ εμποδίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Δρίτσας «αδειάζει» το ΤΑΙΠΕΔ
Σοβαρές αιχμές για τη διαδικασία του διαγωνισμού για την πώληση του ΟΛΠ άφησε ο Θοδωρής Δρίτσας, σχολιάζοντας τόσο το γεγονός ότι υπάρχει μία και μοναδική προσφορά όσο και το ύψος αυτής ● Περίπου 350 εκατ....
Ο Δρίτσας «αδειάζει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίθεση του ΣΕΒ στους λιμενεργάτες
Ο ΣΕΒ με προσφυγή στο ΣτΕ, που θα εκδικαστεί στις 2 Δεκεμβρίου, ζητεί την εξαίρεση των εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco από τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Επίθεση του ΣΕΒ στους λιμενεργάτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας