Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεταφορικό έργο χωρίς νομοθετικά κενά
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μεταφορικό έργο χωρίς νομοθετικά κενά

  • A-
  • A+

«Το ξέρουμε ότι όταν σπάζεις “κουμπαράδες” στοχοποιείσαι, αλλά δεν θα κάνουμε πίσω», δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης κατά τη χθεσινή συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Επικεντρώθηκε στα μέτρα που θεσπίζονται για πρώτη φορά ώστε να καταργηθούν «γκρίζα» νομοθετικά κενά, για τα οποία είπε πως επιτρέπουν στις εταιρείες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης να λειτουργούν χωρίς κανόνες.

«Είναι η τακτική του παλαιοκομματισμού», παρατήρησε και έκανε ολομέτωπη επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ο πρόεδρος της Ν.Δ. έκανε διάγγελμα για την Taxibeat».

Αφησε αιχμές για την Τράπεζα της Ελλάδος, όταν αναφέρθηκε σε μεταφορά εσόδων των εταιρειών διαμεσολάβησης από την Ελλάδα στο εξωτερικό, ενώ αναρωτήθηκε αν έχουν φορολογηθεί στη χώρα μας τα εκατομμύρια ευρώ που ανακοινώθηκαν για την πώληση της Taxibeat σε γερμανικό όμιλο.

Απευθυνόμενος στους Κώστα Αχ. Καραμανλή (Ν.Δ.) και Γιάννη Μανιάτη («Δημοκρατική Συμπαράταξη»), τους ρώτησε αν έχουν στοιχεία ότι η συγκεκριμένη εταιρεία συνεργάζεται μόνο με επαγγελματίες οδηγούς.

Πρότεινε ο ίδιος, μάλιστα, να προσέλθουν στην επιτροπή της Βουλής οι εκπρόσωποι της συγκεκριμένης εταιρείας, αλλά και της Uber, στο πλαίσιο της προβλεπόμενης κοινοβουλευτικής διαδικασίας.

Σε σχέση με τις παρατηρήσεις των εκπροσώπων των δύο κομμάτων, ότι ήδη υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι σκόπιμα δεν είχε εκδοθεί από την κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ η προβλεπόμενη υπουργική απόφαση, η οποία εκδόθηκε το 2016 και έτσι μπόρεσε η αστυνομία να συλλάβει 10 οδηγούς που συνεργάζονταν με την Uber.

Οι «πολύφερνες νύφες»

«Κάνατε το άσπρο μαύρο και μετά το ξανακάνατε άσπρο», είπε απευθυνόμενος στον εισηγητή της Ν.Δ., ο οποίος υποστήριξε ότι το υπουργείο στην αρχή υιοθέτησε τις απόψεις συνδικαλιστών ταξί, αλλά στην τελική διατύπωση του νομοσχεδίου τις άλλαξε.

Συνέχισε όμως να διαπιστώνει «ιδεοληπτικές πρακτικές» για τις ψήφους των ταξιτζήδων, τους οποίος αποκάλεσε... «πολύφερνες νύφες»!

Το δεύτερο θέμα του νομοσχεδίου που κυριάρχησε στη συνεδρίαση ήταν οι αλλαγές στα πρόστιμα που αφορούν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

«Εχουμε μια άλλη φιλοσοφία για τις ποινές», διευκρίνισε ο Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας στις επικρίσεις κομμάτων της αντιπολίτευσης για τη μείωση των χρηματικών ποινών κατά 40%, την κατάργηση της έκπτωσης 50% για όσους εξοφλούν την οφειλή μέσα σε 10 ημέρες από την επιβολή της και τη θέσπιση δεύτερου προστίμου, που θα προστίθεται στο βασικό και θα διαμορφώνεται με βάση την οικονομική κατάσταση του παραβάτη.

Πού αλλού εφαρμόζεται το μέτρο

Για το τελευταίο, η κυβέρνηση κατηγορήθηκε από εισηγητές της αντιπολίτευσης για ροπή προς το... σταλινικό μοντέλο, αλλά μάλλον ατύχησαν αφού επιβολή προστίμων και με οικονομικά κριτήρια εφαρμόζουν χώρες όπως η Ελβετία, η Φινλανδία και ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ.

Ο αρμόδιος υπουργός έκανε λόγο για «επανάσταση», αφού τα πρόστιμα θα έχουν παιδευτικό χαρακτήρα, σε συνδυασμό με την εκστρατεία για την ενημέρωση των πολιτών και την είσοδο του μαθήματος οδικής ασφάλεια στα δημοτικά από τον Σεπτέμβριο. «Ο στόχος μας δεν είναι εισπρακτικός», παρατήρησε απαντώντας στον εισηγητή της Ν.Δ. που είχε αναφερθεί λίγο πριν στις επιπτώσεις που θα έχουν οι προωθούμενες μειώσεις στα δημόσια ταμεία.

Τα πιο αποκαλυπτικά στοιχεία για τις προωθούμενες αλλαγές στα πρόστιμα του ΚΟΚ έδωσε ο Γιώργος Ουρσουνίδης, πρόεδρος της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Ενημέρωσε ότι οι προτάσεις έχουν εγκριθεί ομόφωνα από τους εκπροσώπους όλων των κομμάτων και ότι ήταν εισήγηση της Αστυνομίας η μείωση των προστίμων κατά 50%, γιατί έχει αποδειχθεί ότι η αύξησή τους πριν από μερικά χρόνια δεν λειτούργησε θετικά.

«Με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2000-2015, η οικονομική επιβάρυνση των τροχαίων στην εθνική οικονομία έφθασε τα 81 δισ. ευρώ», παρατήρησε και υπολόγισε ότι κοστίζουν περίπου 5 δισ. ευρώ τον χρόνο στην εθνική οικονομία, ενώ αντιστοιχούν στο 3,5% του ΑΕΠ.

Τάχθηκε πάντως υπέρ της θέσπισης κινήτρου, με έκπτωση 10%, για όσους εξοφλούν εγκαίρως το πρόστιμο.

Η συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου κινήθηκε σε χαμηλούς τόνους και δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι εισηγητές της αντιπολίτευσης είπαν ότι θα τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.

«Το νομοσχέδιο φέρνει αλλαγές στις μεταφορές με βάση την πρόοδο της τεχνολογίας», ανέφερε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Καραναστάσης.

Ο Χρήστος Σπίρτζης, πάντως, που παρακολούθησε ολόκληρη τη συνεδρίαση, έδωσε σημαντικές πληροφορίες για διατάξεις του νομοσχεδίου οι οποίες επισημάνθηκαν από βουλευτές της αντιπολίτευσης:

● Χρειάστηκε να γίνει ρύθμιση για να αξιοποιηθεί η τεχνική βάση της παλιάς «Ολυμπιακής» στο «Ελ. Βενιζέλος», που παραμένει κλειστή. Πουλήθηκε το 2007, αλλά στη συνέχεια συμψηφίστηκε με χρέη του πρώτου αγοραστή προς το Δημόσιο.

● Θεσπίζεται δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή για τις μετατάξεις οδηγών λεωφορείων για λόγους υγείας, που έχουν δημιουργήσει μεγάλα κενά στον συγκεκριμένο τομέα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με κάμερες οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης
Χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή, με κάμερες μέσα στο όχημα, που θα διασφαλίζουν διαφάνεια στη διαδικασία, θα γίνονται οι εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδήγησης, με βάση το νομοσχέδιο του υπουργείου...
Με κάμερες οι εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κόντρες σε φόντο κίτρινο
Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής αρχίζει αύριο η επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο μεταξύ άλλων θεσπίζει μέτρα για τις εταιρείες διαμεσολάβησης σε υπηρεσίες μεταφοράς και από την...
Κόντρες σε φόντο κίτρινο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τάξη στην αταξία στα ταξί
Κανόνες, διαφάνεια και συνθήκες σωστού ανταγωνισμού θα θέτει η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών που θα αφορά τη λειτουργία των ταξί αλλά και τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ. με οδηγό. Αυτό αναφέρει σε...
Τάξη στην αταξία στα ταξί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
Με στοιχεία για τα οικονομικά -και όχι μόνο- του Οργανισμού προσήλθε χθες ο υπουργός Μεταφερών, Χρίστος Σπίρτζης, στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου έγινε η συζήτηση και η ψηφοφορία για το νομοσχέδιο με τις...
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεκτό επί της αρχής το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ
Με ελάχιστες διαφοροποιήσεις οι 15 εκπρόσωποι φορέων της Θεσσαλονίκης, που μίλησαν στη χθεσινή συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, συμφώνησαν ότι μετά 60 χρόνια πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές στις...
Δεκτό επί της αρχής το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ενα δισ. μέσα σε 8 χρόνια έχει πάρει ο ΟΑΣΘ από το κράτος»
Με διαδικαστικές... αψιμαχίες ξεκίνησε χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που θα συνεχιστεί σήμερα με τις παρεμβάσεις φορέων, με...
«Ενα δισ. μέσα σε 8 χρόνια έχει πάρει ο ΟΑΣΘ από το κράτος»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας