Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο... Χριστός καλεί τους 3 μητροπολίτες στην παράσταση
Βασίλης Μαθιουδάκης

Ο... Χριστός καλεί τους 3 μητροπολίτες στην παράσταση

  • A-
  • A+

«Ο φόβος δεν θα νικήσει». Με αυτό το σύνθημα, άνθρωποι των Γραμμάτων και της Τέχνης, συλλογικότητες της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς και της αναρχίας, προσωπικότητες από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώθηκαν, χθες, έξω από το θέατρο Ακροπόλ.

Στη συγκέντρωση ενάντια στον σκοταδισμό, τη μισαλλοδοξία και τη φίμωση της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης έδωσαν το «παρών» όλα τα σωματεία των καλλιτεχνών: η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος-Ακροάματος, τα σωματεία των χορευτών, των τραγουδιστών, των ηθοποιών, των τεχνικών.

Οι καλλιτέχνες συγκεντρώθηκαν όχι μόνο για να υπερασπιστούν τους συναδέλφους τους που δέχονται καθημερινά επιθέσεις από μια χούφτα φανατικούς κι ένα μπαράζ μηνύσεων από μητροπολίτες, αλλά και για να αναδείξουν πόσο επικίνδυνα είναι τέτοιου είδους φαινόμενα σε μια εποχή που η ακροδεξιά ρητορική κερδίζει έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Πολεμούν το έργο, χωρίς να το έχουν δει καν!»

Βασίλης Μαθιουδάκης

Ο 29χρονος Αιμιλιανός Σταματάκης θεωρείται ο σταρ των μιούζικαλ: μέσα σε μόλις έναν χρόνο πρωταγωνίστησε στην Evita, στο Hair και τώρα στο Jesus Christ Superstar.

Με τα μακριά μαλλιά του και τη χαλαρή εμφάνιση είναι σίγουρα ένας Χριστός που δεν μοιάζει με ό,τι έχουμε συνηθίσει - όπως και η ελληνική εκδοχή της παράστασης (με σκηνικό που θυμίζει Εξάρχεια και τις συγκρούσεις των ΜΑΤ με διαδηλωτές, που θυμίζουν τα πρώτα μνημονιακά χρόνια) δεν μοιάζει με την αρχική, πολυβραβευμένη ροκ όπερα των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice.

Πώς αντιμετωπίζει αυτός ο νέος, ταλαντούχος άντρας τους πιστούς που του σέρνουν τον εξάψαλμο;

«Είμαστε σε όλα μια βαθιά διχασμένη κοινωνία», μας λέει στις κουίντες του θεάτρου. «Πολεμούν το έργο, χωρίς να το έχουν δει καν! Θέλω να καλέσω και τους τρεις μητροπολίτες που έκαναν τη μήνυση στην παράστασή μας - γιατί η μήνυσή τους δεν νομίζω ότι θα φτάσει καν μέχρι εμάς, θα την απορρίψει ο εισαγγελέας ως αβάσιμη. Επικαλούνται κάτι ξεχασμένα άρθρα του Ποινικού Κώδικα, που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στον δυτικό κόσμο. Οσο για τους ανθρώπους που μαζεύονται απ' έξω, είμαι πολύ καχύποπτος. Είναι τόσο γελοίο αυτό που συμβαίνει, που μπορεί να υποκρύπτει και κάτι άλλο, μπορεί και να πληρώνονται για να τα κάνουν όλα αυτά. Αλλά από αυτού του είδους τον σκοταδισμό -που είναι τουλάχιστον προφανής- φοβάμαι περισσότερο το σκοτάδι που είναι κρυμμένο στο φως, στη “λάμψη” του λάιφ στάιλ, στα μίντια, στην τηλεόραση, στα σκουπίδια που μας ταΐζουν».

«Αυτό που συμβαίνει είναι παρωδία»

Το παιδικό του όνειρο ήταν να γίνει μουσικός ή ιερέας. Εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο ταλαντούχους τραγουδιστές της γενιάς του και, εν έτει 2018, ρασοφόροι τον κυνηγούν.

Ο 35χρονος Ησαΐας Ματιάμπα παίζει τον ρόλο του Ιούδα δίπλα στον επαναστάτη Χριστό. Πώς του φαίνονται οι αντιδράσεις των μητροπολιτών;

«Αυτό που συμβαίνει έξω από το θέατρο είναι παρωδία - άνθρωποι που εμφανίζονται ως υπέρμαχοι του χριστιανισμού, φέρονται εντελώς αντιχριστιανικά. Οσο για τους ιεράρχες, το γεγονός ότι κατέχουν αξιώματα δεν σημαίνει ότι έχουν και δίκιο. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που συμπεριφέρονται παράλογα».

Ο Ματιάμπα αναφέρεται στα άρθρα του Ποινικού Κώδικα που έδωσαν το άλλοθι στους μητροπολίτες να στήσουν μια βιομηχανία αγωγών εναντίον της παράστασης: «Οι νόμοι -ο ποινικός κώδικας εν προκειμένω- πρέπει να προσαρμόζονται στην κοινωνία και την εποχή τους».

Ο Ησαΐας, που γεννήθηκε από Ελληνίδα μητέρα και πατέρα από το Ζαΐρ (και στοχοποιήθηκε από κάποιους φανατικούς και γι’ αυτό), δεν θεωρεί ότι οι επιθέσεις στο Ακροπόλ έχουν φασιστικό υπόβαθρο, αφού εκτιμά ότι «και το 1995 να ανέβαινε το έργο, όταν η Χρυσή Αυγή ήταν ανύπαρκτη, πάλι οι ίδιοι άνθρωποι θα αντιδρούσαν».

Ο Ματιάμπα εκτιμά ότι «το πρόβλημά μας είναι πως είμαστε μια κοινωνία που χρόνια τώρα ανέχεται τα πάντα, τα ίδια ψέματα, τις ίδιες μπαρούφες, τα ίδια σκατά» και η παράσταση «μας καλεί να προβληματιστούμε, να σκεφτούμε, να αγαπήσουμε τον εαυτό μας σαν τον διπλανό μας».

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρεμιέρα χωρίς εξάψαλμους
«Jesus Christ Superstar»: σύσσωμη η ελληνική σόου μπιζ έδωσε το «παρών» στην επίσημη πρεμιέρα του στο θέατρο «Ακροπόλ», αλλά ούτε ένας από τους γραφικούς με τα λιβανιστήρια. Ο «ιερός πόλεμος», πάντως,...
Πρεμιέρα χωρίς εξάψαλμους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Όχι στο φόβο, τη λογοκρισία και τη φίμωση της Τέχνης»
Συγκέντρωση συμπαράστασης στους συντελεστές της παράστασης «Jesus Christ Superstar» πραγματοποίησαν σήμερα άνθρωποι του καλλιτεχνικού κόσμου έξω από το «Ακροπόλ» στην Ιπποκράτους κρατώντας πανό που έγραφαν «ο...
«Όχι στο φόβο, τη λογοκρισία και τη φίμωση της Τέχνης»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Αρκετά με τους σκοταδιστές» ξεσπούν οι εργαζόμενοι του θεάτρου Ακροπόλ
Μια ανάσα πριν την επίσημη πρεμιέρα του απόψε το «Jesus Christ Superstar» εξακολουθεί να δέχεται μπαράζ μηνύσεων. Για πογκρόμ κάνουν λόγο οι συντελεστές της παράστασης, που καταγγέλλουν ότι παρ' όλες τις...
«Αρκετά με τους σκοταδιστές» ξεσπούν οι εργαζόμενοι του θεάτρου Ακροπόλ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι... σταυροφόροι της Ιπποκράτους δεν έχουν τον θεό τους
Δύο μηνύσεις, δύο μαινόμενοι μητροπολίτες, μία διμοιρία των ΜΑΤ έξω από το θέατρο και δεκάδες εξαγριωμένοι «εν Χριστώ αδελφοί» να βρίζουν, να προπηλακίζουν και να... καταριούνται τους ηθοποιούς: όλα αυτά μέσα...
Οι... σταυροφόροι της Ιπποκράτους δεν έχουν τον θεό τους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενα μηνιάτικο για ένα ενοίκιο
Ενώ οι μισθολογικές απολαβές των εργαζομένων στην Ελλάδα παραμένουν καθηλωμένες τα ενοίκια στην Αττική τρέχουν σε ανοδική πορεία με ρυθμούς 10% μέσα στο 2019.
Ενα μηνιάτικο για ένα ενοίκιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο αμετανόητος «χωροφύλακας» κ. Αμβρόσιος
«Εκανα ό,τι μπορούσα. Τα υπόλοιπα ο Θεός ας φροντίσει». Με αυτή τη φράση αποχαιρέτησε το ποίμνιό του χθες ο επί 41 χρόνια μητροπολίτης Καλαβρύτων, γνωστός και με το παρατσούκλι «χωροφύλακας».
Ο αμετανόητος «χωροφύλακας» κ. Αμβρόσιος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας