Νέα προβλήματα προέκυψαν για το «πολύπαθο» λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης, καθώς την περασμένη Κυριακή λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο νησί προκλήθηκαν ζημιές στην προβλήτα των επικίνδυνων φορτίων.
Καθίζηση 90 εκατοστών διαπίστωσε ο δύτης που έκανε την επιθεώρηση, ενώ ο έντονος κυματισμός προκάλεσε ρωγμή σε όλο το μήκος της προβλήτας. Στο σημείο οι αρχές απαγόρευσαν τη διέλευση οχημάτων και πεζών.
Εκφράζονται φόβοι ότι σε επόμενες κακοκαιρίες η ζημιά μπορεί να επεκταθεί και σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η κατάσταση θα είναι μη διαχειρίσιμη, αφού το 2016 είχαν σημειωθεί σοβαρές ζημιές στην άλλη προβλήτα του λιμανιού όπου έδεναν τα πλοία της ακτοπλοΐας, με αποτέλεσμα από τότε να μεταφερθούν στην προβλήτα των επικίνδυνων φορτίων.
Τα ζητήματα αυτά έθεσαν στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό, τους γενικούς γραμματείας Δ. Καλαματιανό, Χρ. Λαμπρίδη και υπηρεσιακούς παράγοντες ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Ζώρζος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ηλίας Πελέκης και οι πρόεδροι των τοπικών παραγωγικών φορέων.
Για την αποκατάσταση της νέας ζημιάς στο λιμάνι προτάθηκε να αναθέσει το Λιμενικό Ταμείο μια μικρή γρήγορη μελέτη ώστε να επισκευαστεί η καθίζηση που διαπιστώθηκε, εξετάστηκε επίσης η πορεία του έργου της πλήρους ανακατασκευής του λιμανιού του Αθηνιού που έχει αποφασιστεί από πέρυσι, ενώ τέθηκαν τα ζητήματα του υπερκορεσμού του νησιού και των ταυτόχρονων αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων, γεγονός που επιβαρύνει τα φορτία που δέχεται το λιμάνι.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο για το λιμάνι της Σαντορίνης ξεκίνησε το 2005, παραδόθηκε το 2010 και από το 2016, μέσα σε 6 χρόνια δηλαδή, παρουσίασε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, καθώς μεγάλο τμήμα των κρηπιδωμάτων του έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων.
Οι πρώτες ζημιές παρουσιάστηκαν στην προβλήτα (62 μέτρων) όπου έδεναν τα πλοία της ακτοπλοΐας (μετακινήσεις πλακών στο υπόστρωμα της θάλασσας, καθιζήσεις και ρωγμές στο οδόστρωμα, σπηλαιώσεις στα κρηπιδώματα, εκρίζωση μεταλλικών αναδομών κ.ά.) με αποτέλεσμα συγκεκριμένο τμήμα του λιμανιού να κηρυχτεί από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός, σε επίσκεψή του στο νησί τον Σεπτέμβριο του 2017, είχε δηλώσει ότι «πρέπει να ψάξουμε σε βάθος πώς ένα λιμάνι που χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικό πρόγραμμα και παραδόθηκε στην τοπική κοινωνία το 2010, αυτή τη στιγμή ουσιαστικά είναι μη λειτουργικό».
Για τις ζημιές του 2016 έχει προγραμματιστεί να υλοποιηθεί έργο αξίας 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, η έναρξη του οποίου καθυστερεί λόγω έλλειψης περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας