Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα

EUROKINISSI

Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα

  • A-
  • A+

Από το Σάββατο ξεκίνησαν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από τη σήραγγα του Καλλίδρομου των 9 χλμ.

Δέκα ημέρες πριν είχε ξεκινήσει η χρήση του νέου τμήματος των 56 χλμ. από την Τιθορέα ώς το Λιανοκλάδι. Εως τον Απρίλιο τα τρένα θα χρησιμοποιούν μόνον τον έναν κλάδο, αυτόν με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, και θα κινούνται με ντίζελ.

Στη συνέχεια, με βάση το χρονοδιάγραμμα του αρμόδιου υπουργείου, θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση και οι συρμοί θα μπορούν να πιάνουν έως και τα 200 χλμ. την ώρα.

Τον Ιούνιο προβλέπεται η παράδοση του επόμενου τμήματος από το Λιανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που θα ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση σε ολόκληρη τη διαδρομή από την Αθήνα ώς τη Θεσσαλονίκη και θα επιτρέψει να γίνονται τα δρομολόγια σε τρεις ώρες και 20 λεπτά.

Με τη νέα διαδρομή το τρένο δεν θα περνά από την ιστορική γέφυρα του Γοργοπόταμου, αλλά προβλέπονται ειδικά δρομολόγια συνδεδεμένα με εκδηλώσεις απότισης τιμής σε μια από τις κορυφαίες δράσεις των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης.

Παρακάμπτονται επίσης οι σταθμοί Αμφίκλειας, Λιλαίας και Μπράλου, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη δρομολογήσει λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών στον σταθμό της Τιθορέας.

Από την ΕΡΓΟΣΕ προχωρά ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Προσφορές υπέβαλαν πέντε όμιλοι, στους οποίους μετέχουν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές (Ακτωρ, ΤΕΡΝΑ, Intrakat και ΜΕΤΚΑ), καθώς και η γαλλική Alstom.

Οι εργασίες για τη γραμμή που θα φέρει τον προαστιακό ώς το Αίγιο προχωρούν με αποκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια με ντιζελοκίνητες μηχανές.

■ Από το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου και έως τις 6 Μαρτίου τα δρομολόγια του τραμ θα γίνονται μόνο στο τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και σε αυτό το διάστημα οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από την ειδική λεωφορειακή γραμμή Χ6, από τον σταθμό του μετρό στο «Φιξ» ώς τη Νέα Σμύρνη.

[ad-slot]

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Το πρώτο τμήμα της δύσκολης...
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018