• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 24.4°C
    1 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.0°C / 22.8°C
    2 BF
    23%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.0°C / 21.1°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.7°C / 15.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    2 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 21.1°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.0°C / 21.1°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 21.1°C
    1 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.0°C / 24.0°C
    1 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 18.9°C
    1 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.0°C / 22.8°C
    1 BF
    70%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 24.0°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 21.7°C
    1 BF
    72%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 20.0°C
    1 BF
    94%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    94%
Κληρώνει τον Μάρτιο η οδός Πάτρας-Πύργου
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI

Κληρώνει τον Μάρτιο η οδός Πάτρας-Πύργου

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η 12η Μαρτίου είναι ημερομηνία-σταθμός για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Πύργου. Ως τότε θα πρέπει να έχει δοθεί η γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον φάκελο των έργων που υπέβαλε το υπουργείο Υποδομών τον περασμένο Δεκέμβριο.

Σε περίπτωση που δεν υπάρξει απάντηση, με βάση την κοινοτική πρακτική, θα θεωρηθεί σιωπηλή αποδοχή που ανοίγει τον δρόμο για την υποβολή των συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Μετά τη θετική του γνωμοδότηση, θα υπογραφούν οι συμβάσεις και θα ξεκινήσουν τα έργα στον πιο «θανατηφόρο» δρόμο της χώρας. 

Το έργο εντάχθηκε ήδη στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 355 εκατ. ευρώ. Από τα 74,8 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου τα 61,8 χλμ. αποτελούν νέα χάραξη και τα υπόλοιπα 13 χλμ. αφορούν αναβάθμιση του υπάρχοντος δρόμου.

Αποτελούσε τμήμα της Ολυμπίας Οδού, αλλά αφαιρέθηκε με τη συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013 και με θεσμοθετημένη υποχρέωση να δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014, δέσμευση που δεν τηρήθηκε. 

Τον Απρίλιο του 2015, με απόφαση του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, το έργο χωρίστηκε σε οκτώ εργολαβίες για να μπορούν να πάρουν μέρος περισσότερες εταιρείες.

Οι πρώτοι επτά διαγωνισμοί έχουν ολοκληρωθεί, με εκπτώσεις που ξεπέρασαν το 50%. Το τελευταίο τμήμα Μιντιλόγλι-Βιομηχανική Περιοχή Πάτρας, μήκους 7,56 χλμ. και προϋπολογισμού 74,4 εκατ. ευρώ, που χρειάστηκε να βελτιωθεί γιατί περνά από πυκνοδομημένες περιοχές, δημοπρατείται στις 14 Μαρτίου. 

Με αφορμή ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γ. Κουτσούκου, ο υπουργός Υποδομών απέδωσε τις καθυστερήσεις σε πρόσθετα στοιχεία που ζήτησαν οι Βρυξέλλες, «πατώντας» στην κοινοτική παραδοχή σύμφωνα με την οποία ένας αυτοκινητόδρομος θεωρείται βιώσιμος αν εξασφαλίζει μέση ημερήσια κυκλοφορία 15.000 οχημάτων. 

Χανιά - Αγιος Νικόλαος

Επίσης ο υπουργός ενημέρωσε ότι οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες εξέτασαν και το ενδεχόμενο να γίνει μόνο βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, με μία λωρίδα κυκλοφορίας και μία βοηθητική σε κάθε κατεύθυνση, παρ' όλο που δεν επαρκεί.

Χαρακτήρισε «εγκληματική» την απένταξη του έργου από την κυβέρνηση Σαμαρά και αποκάλυψε ότι η ενιαία δημοπράτηση θα προκαλούσε στρέβλωση του ανταγωνισμού, αφού οι εργολάβοι της Ολυμπίας Οδού είχαν προνομιακή θέση. 

Είχε μάλιστα υποβληθεί ένσταση από μεγάλη εταιρεία που δεν μετείχε στην κοινοπραξία. Εκανε επίσης λόγο για «σκοτεινά» σημεία της διαδικασίας, εστιάζοντας στα μεγάλα αποθέματα αδρανών υλικών που είχαν ήδη αποθηκευτεί. 

 Με τροπολογία που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης που θα ενώνει τα Χανιά με τον Αγιο Νικόλαο, που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 και σήμερα έχει κατασκευαστεί περίπου το 20%. Τα έργα θα γίνουν με σύμβαση παραχώρησης, με ευθύνη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ Α.Ε.).
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
Τη Μ. Τρίτη αρχίζει επιτέλους η κατασκευή σε τέσσερα, από τα συνολικά οκτώ, κομμάτια του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., ο οποίος προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε 3,5 χρόνια.
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας