Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 30 λεπτά
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 30 λεπτά

  • A-
  • A+

Από την Παρασκευή τα εμπορικά τρένα χρησιμοποιούν την εντυπωσιακή σήραγγα του Καλλιδρόμου και μέσα σε αυτή την εβδομάδα αναμένεται να ακολουθήσουν και οι επιβατικές αμαξοστοιχίες, συντομεύοντας τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατά 30 λεπτά, σε πρώτη φάση. 
Το νέο τμήμα της γραμμής από την Τιθορέα έως το Λιανοκλάδι έχει μήκος 56 χλμ. και περιλαμβάνει τις δίδυμες σήραγγες μήκους 9,3 χλμ. η καθεμία, που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Ως τα μέσα Μαρτίου οι συρμοί θα χρησιμοποιούν μόνον τον ένα κλάδο και στη συνέχεια θα δοθεί σε πλήρη κυκλοφορία, οπότε θα διανύουν την απόσταση σε 20 λεπτά.

Το συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνει τους ανακαινισμένους σταθμούς στην Τιθορέα και το Λιανοκλάδι, καθώς και τον νέο σταθμό στο Μώλο. 

Μέσα στον Ιούνιο, με βάση τους προγραμματισμούς του υπουργείου Μεταφορών και της ΕΡΓΟΣΕ, αναμένεται να παραδοθεί και το υπόλοιπο τμήμα από το Λιανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που περιλαμβάνει τις επίσης εντυπωσιακές σήραγγες στο όρος Οθρυς.

Με την ολοκλήρωση των έργων, που σημειωτέον ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1990 και πέρασαν από πολλές συμπληγάδες, η σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4 ώρες και 30 λεπτά, όταν σήμερα διαρκεί σχεδόν έξι ώρες! 

Καλά νέα έρχονται από το δίκτυο της Πελοποννήσου, καθώς στις 23 Μαρτίου δημοπρατείται η ανακαίνιση της γραμμής Ισθμός-Λουτράκι, που θα συνδέσει την περιοχή με το δίκτυο του προαστιακού.

Το αρμόδιο υπουργείο εξασφάλισε 15 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση των έργων, που περιλαμβάνουν την κατασκευή της νέας γραμμής σε αντικατάσταση της «μετρικής», που χρονολογείται από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη και είχε καταργηθεί από το 2004, με αποτέλεσμα να έχει καταπατηθεί σε ορισμένα σημεία. 

Θα κατασκευαστούν επίσης τρεις σταθμοί, στον Ισθμό, τη Σχολή Μηχανικού (κοντά στο καζίνο) και την οδό Αιγαίου μέσα στην πόλη του Λουτρακίου.

Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς τον Σεπτέμβρη και τα έργα να παραδοθούν σε δύο χρόνια.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα
Από το Σάββατο ξεκίνησαν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από τη σήραγγα του Καλλίδρομου των 9 χλμ. Τον Ιούνιο προβλέπεται η παράδοση του επόμενου τμήματος από το...
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Το πρώτο τμήμα της δύσκολης διαδρομής ώς το Λιανοκλάδι, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία...
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το μέλλον των μετακινήσεων μπαίνει σε ράγες
Το 2018 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά του σιδηρόδρομου, με έργα και «κορδέλες» που θα δώσουν νέα ώθηση στο πιο φιλικό για τον πολίτη και το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, καθώς σήμερα ξεκινά η δοκιμαστική...
Το μέλλον των μετακινήσεων μπαίνει σε ράγες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας