Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το ΣτΕ σήκωσε την μπάρα για εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ
MOTIONTEAM / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Το ΣτΕ σήκωσε την μπάρα για εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Το μεγάλο επίδικο, η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, θα γίνει και με τη βούλα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Το προτελευταίο χαρτί των παλαιών μετόχων του ΟΑΣΘ αχρηστεύτηκε χθες, καθώς το Τμήμα Αναστολών του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου, σε σχηματισμό Ολομέλειας, απέρριψε τις αιτήσεις 7 πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ που ζητούσαν την προσωρινή αναστολή της υπουργικής απόφασης και του νόμου 4482/2017 με τον οποίο οριζόταν «το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης».

Και όχι μόνον αυτό, καθώς οι σύμβουλοι του ΣτΕ:

α) απαντούν στις αιτιάσεις των πρώην μετόχων πως σε ό,τι αφορά την οικονομική ζημία που επικαλούνταν αρμόδια είναι τα πολιτικά δικαστήρια, και
β) απέρριψαν την αιτίαση των 7 (ανάμεσά τους και ο τέως πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης) περί ηθικής βλάβης.

Η απόφαση αυτή ακούγεται φυσικά και ως πρελούδιο της απόφασης που αναμένεται να ληφθεί μετά την αυριανή συνεδρίαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, στην οποία θα συζητηθεί η τελική αίτηση των 399 πρώην μετόχων, που -ως γνωστόν- ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και παράνομη η υπουργική απόφαση και ο νόμος 4482/2017.

Θυμίζουμε ότι στα μέσα του περασμένου Αυγούστου η εκκαθάριση είχε παγώσει με διαταγή του προεδρεύοντος του θερινού Τμήματος Διακοπών του Συμβουλίου της Επικρατείας, αντιπροέδρου Ιωάννη Γράβαρη, που είχε κρίνει ότι έπρεπε να σταματήσει η μεταβίβαση των μετοχών του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο μέχρι να αποφανθεί το δικαστήριο επί αίτησης αναστολής που έχουν καταθέσει οι προσφεύγοντες.

Αντίθετα, ο κ. Γράβαρης είχε απορρίψει το αίτημα των παλαιών μετόχων σχετικά με την τοποθέτηση νέου Διοικητικού Συμβουλίου, πρόεδρος του οποίου ορίστηκε και παραμένει ο Στέλιος Παππάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι του Τμήματος Αναστολών του ΣτΕ προήδρευε ο Νικόλαος Σακελλαρίου και εισηγητής ήταν ο σύμβουλος Επικρατείας Ηλίας Μάζος.

Ο κ. Σακελλαρίου θα προεδρεύσει της Ολομέλειας αύριο Παρασκευή και με εισηγητή τον κ. Μάζο το σώμα θα αποφασίσει επί της αίτησης των 399 πρώην μετόχων για ακύρωση του νόμου ως αντισυνταγματικού.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλουν τον κ. Μάζο να εισηγείται ότι τίθεται θέμα απαραδέκτου στις αιτήσεις των πρώην μετόχων.

Το ξεμπλοκάρισμα πάντως της διαδικασίας εκκαθάρισης, βασικό επίδικο για τον ΟΑΣΘ της επόμενης μέρας, έγινε όπως αναμενόταν ευμενώς δεκτό από την κυβέρνηση και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη που έφερε το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή και «αποϊδιωτικοποίησε» τον ΟΑΣΘ με τις ατέλειωτες παθογένειες.

Ο κ. Σπίρτζης μετά τη γνωστοποίηση της απόφασης του Τμήματος Αναστολών του ΣτΕ δήλωσε στην «Εφ.Συν.»: «Περιμένω την τελική εκδίκαση της Παρασκευής. Η απόφαση του Τμήματος Αναστολών είναι ήδη μια πρώτη μεγάλη δικαίωση. Για την κυβέρνηση οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές. Η απόφαση αυτή δικαιώνει κατ’ αρχάς τον αγώνα που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι για την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και την ταυτόχρονη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣτΕ: Δικαίωση με... ουρά πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ
Πρώτη και μοναδική δικαίωση πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ από το Συμβούλιο της Επικρατείας αποτελεί η χθεσινή δημοσιοποίηση απόφασης του Δ’ τμήματος του ΣτΕ που αφορά προσφυγή εργαζόμενων, οι οποίοι ήταν παράλληλα...
ΣτΕ: Δικαίωση με... ουρά πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
Η ανταλλαγή «μηνυμάτων» μεταξύ του υπουργού και του σωματείου εργαζομένων και του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης για την κατάσταση και το μέλλον του ΟΑΣΘ δείχνει σύγκρουση μέχρις εσχάτων εν όψει εκλογών
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες σε θολό τοπίο
​Ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων για τρίτη μέρα σήμερα, συγκοινωνιακό όσο και… ερμηνευτικό χάος έφερε η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή....
Απεργίες σε θολό τοπίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ονειρα που θα γίνουν εφιάλτης...
«Τα όνειρα όσων επιβουλεύονται την προσπάθεια που γίνεται στον ΟΑΣΘ θα πάρουν απάντηση κι αυτή θα γίνει ο εφιάλτης τους». Με τη δήλωσή του στην «Εφ.Συν.» ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δίνει ευθεία μεν...
Ονειρα που θα γίνουν εφιάλτης...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας