Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μόνο πλαστικό χρήμα και στα διόδια
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μόνο πλαστικό χρήμα και στα διόδια

  • A-
  • A+

Ανατροπές στον φορέα είσπραξης και -στο βάθος- μειώσεις τιμών στα διόδια υποσχέθηκε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης κατά τη χθεσινή συνάντησή του με τους δημοσιογράφους.

Το ηλεκτρονικό σύστημα χρέωσης αναμένεται να δημοπρατηθεί στις 20 Φεβρουαρίου.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η αξιολόγηση των προσφορών θα ολοκληρωθεί σε ένα δίμηνο, με προοπτική η λειτουργία του συστήματος να ξεκινήσει στο τέλος του χρόνου από την Εγνατία οδό, να επεκταθεί στη συνέχεια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με διόδια και στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, ενώ δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις για την Αττική οδό.

Σε σχέση με την πρόβλεψη για μείωση των σημερινών διοδίων, ο αρμόδιος υπουργός επικαλέστηκε τη βέβαιη αύξηση εσόδων και ενημέρωσε ότι με τις ισχύουσες συμβάσεις οι τιμές διαμορφώνονται λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά με βάση τα οικονομικά δεδομένα του τελευταίου δωδεκάμηνου, σε συνδυασμό με το πλαφόν των 0,067 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Πιο δίκαιες χρεώσεις

Η σημαντικότερη αλλαγή θα έρθει με τη δικαιότερη τιμολόγηση και αφορά κυρίως όσους μπαίνουν στους αυτοκινητόδρομους από ενδιάμεσους κόμβους και με τον σημερινό τρόπο υπολογισμού πληρώνουν περισσότερα χιλιόμετρα από αυτά που διανύουν.

Θα υποχρεώσει επίσης τα φορτηγά να περνούν από τους σταθμούς διοδίων και να μην τους αποφεύγουν με παρακάμψεις από τους τοπικούς δρόμους, παρόλο που έχει απαγορευτεί.

Η μεγάλη όμως ανατροπή που φέρνει το νέο σύστημα αφορά την είσπραξη των διοδίων, που σήμερα γίνεται από τους ιδιώτες, από ειδική υπηρεσία που συγκροτείται στο υπουργείο.

Η διανομή τους στους παραχωρησιούχους θα υπολογίζεται με την απόσταση που θα διανύει κάθε όχημα και στόχος είναι η γρήγορη απόδοση των εισπράξεων, που θα ολοκληρώνεται μέσα στην ίδια ημέρα.

Η αλλαγή απαλλάσσει τους οδηγούς από τα διαφορετικά «μηχανάκια» αυτόματης χρέωσης που ισχύουν στους αυτοκινητόδρομους.

Το «ζουμί» όμως στην αλλαγή φορέα είσπραξης βρίσκεται στο ότι θα συνδυαστεί με την ακύρωση των ρυθμίσεων Βορίδη, οι οποίες είχαν θεσπιστεί μετά τις διαμαρτυρίες των εργολάβων των αυτοκινητόδρομων για τα διαφυγόντα έσοδα από το κίνημα «Δεν Πληρώνω».

Η μη πληρωμή διοδίων χαρακτηρίστηκε πλημμέλημα και σήμερα ο παραβάτης οδηγός τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας, ενώ όσοι σηκώνουν τις μπάρες αντιμετωπίζουν ποινές φυλάκισης από 3 έως 6 μήνες.

Δύο «ταχύτητες»

Ο υπολογισμός της οφειλής θα γίνεται με δύο «ταχύτητες»:

 Στην πρώτη εντάσσονται Ι.Χ. και ελαφρά οχήματα με ελληνικές πινακίδες. Ο υπολογισμός του διοδίου θα γίνεται με αυτόματο σύστημα καταγραφής στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο και η χρέωση θα γίνεται αυτόματα στην πιστωτική ή τη χρεωστική κάρτα του ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση που δεν θα εξοφληθεί ο λογαριασμός και για όσους δεν θέλουν θα ενταχθούν στην αυτόματη χρέωση, το ποσό θα κοινοποιείται στο Taxis και θα ακολουθεί τη διαδικασία είσπραξης δημοσίων εσόδων.

 Στη δεύτερη θα βρίσκονται τα οχήματα με ξένες πινακίδες και τα φορτηγά, που θα είναι υποχρεωμένα να εφοδιαστούν με ειδική συσκευή η οποία θα καταγράφει τις κινήσεις τους μέσω δορυφορικού συστήματος και θα υπολογίζει την οφειλή. Στην περίπτωση των φορτηγών, ο μηχανισμός εντοπισμού θα μπορεί να συνδεθεί με τον ταχογράφο και να δίνει πληροφορίες για την ταχύτητα κίνησης, αλλά και για να εντοπίζεται η μεταφορά επικίνδυνων φορτίων. Ανάλογο σύστημα ετοιμάζεται να εγκαταστήσει η Βουλγαρία, ενώ γίνονται συζητήσεις με λιμάνια της Ιταλίας για να ξεκινά η προετοιμασία πριν από την είσοδο των οχημάτων στην Ελλάδα.

Ο προϋπολογισμός εγκατάστασης του ηλεκτρονικού συστήματος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ, κονδύλι που θα εξασφαλιστεί από εθνικούς πόρους, αλλά και με τη συμβολή των εργολάβων των αυτοκινητόδρομων, που έχουν κληθεί να υποβάλουν τις προτάσεις τους.

Ο υπουργός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εξόφλησης της οφειλής με παραχώρηση στο Δημόσιο μέρους των εσόδων από τα διόδια.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διόδια με «ρήτρα ΑΕΠ»
Προτάσεις από τους παραχωρησιούχους έχει ζητήσει ο υπ. Μεταφορών, με αντίδωρο τη χρονική επέκταση των συμβάσεων και κυρίως την προσθήκη απαραίτητων έργων που δεν είχαν περιληφθεί στις αρχικές συμβάσεις • Θα...
Διόδια με «ρήτρα ΑΕΠ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που...
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπίρτζης: Fake news ότι είχαμε συμφωνήσει τις αυξήσεις στην Αττική Οδό
Ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε πως είναι στην ευχέρεια της επόμενης κυβέρνησης το αν θα εφαρμόσει το μέτρο της αναστολής των αυξήσεων και κάλεσε τη Ν.Δ. να πάρει θέση.
Σπίρτζης: Fake news ότι είχαμε συμφωνήσει τις αυξήσεις στην Αττική Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παγώνει» η αύξηση στην Αττική Οδό
Με πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καμία αλλαγή δεν θα εφαρμοστεί στα διόδια της Αττικής οδού μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Αττικές Διαδρομές • Στη Δικαιοσύνη θα προσφύγει η...
«Παγώνει» η αύξηση στην Αττική Οδό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας