Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΟΥΓΓΟΣ

Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι

  • A-
  • A+

Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση (νόμος 3355/2007) για τον αυτοκινητόδρομο των 172 χλμ. από τη Μεταμόρφωση Αττικής ώς τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.

Το πρώτο κομμάτι ώς τον Αγιο Στέφανο διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές όπου λειτουργούν και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες και τα διόδια υπολογίζεται ότι θα επηρεάσουν τις καθημερινές μετακινήσεις περισσότερων από 100.000 πολιτών. Γι’ αυτό είχαν γίνει πολλές κινητοποιήσεις από το 2009 και δεν είχε προχωρήσει η λειτουργία τους.

Τον Δεκέμβριο του 2013, κατά την αναθεώρηση των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους, οι τέσσερις πλευρικοί σταθμοί που προβλέπονταν στο συγκεκριμένο τμήμα (Λυκόβρυση, Πύρνα, Βαρυμπόμπη και Αγιος Στέφανος) μειώθηκαν σε δύο και θεσμοθετήθηκε η λειτουργία τους σε Βαρυμπόμπη και Αγιο Στέφανο.

Ως σήμερα δεν έχουν κατασκευαστεί και η ανάδοχος κοινοπραξία έχει ήδη εισπράξει αποζημίωση 7 εκατ. ευρώ για διαφυγόντα έσοδα που αντιστοιχούν στο διάστημα από τον Ιανουάριο του 2014 έως και τον περασμένο Μάρτιο.

Στις 16 Ιανουαρίου, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου, εγκρίθηκαν οι νέοι περιβαλλοντικοί όροι για τα έργα διαμόρφωσης των δύο ανισόπεδων κόμβων Καλυφτάκη και Βαρυμπόμπης, που συνδέονται με την κατασκευή των δύο πλευρικών σταθμών.

«Εχουμε δεσμευτεί ότι δεν θα τοποθετηθούν ούτε πλευρικά ούτε μετωπικά διόδια στην περιοχή», δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, και επανέλαβε ότι προωθούνται τα ηλεκτρονικά διόδια.

Τόνισε ότι οι διαδικασίες αδειοδότησης έπρεπε να ολοκληρωθούν με βάση τις ισχύουσες συμβάσεις για να μην κινδυνέψει η χώρα μας να επιστρέψει το σύνολο των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων για τα έργα.

Διαβεβαίωσε μάλιστα ότι όταν θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια, θα ξηλωθούν οι ήδη λειτουργούντες σταθμοί πληρωμής σε όλο το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων και οι κάτοικοι των γύρω δήμων θα έχουν ειδική τιμολογιακή πολιτική.

Το σημερινό σύστημα

Να σημειωθεί ότι και με το σημερινό σύστημα διοδίων, οι κάτοικοι του Ωρωπού που διέρχονται από τον σταθμό των Αφιδνών πληρώνουν 2 ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα Ι.Χ. χρεώνονται με 3,25 ευρώ.

Τα πλευρικά διόδια πάντως αποτρέπουν τα διερχόμενα οχήματα, κυρίως τα φορτηγά, να μπαίνουν στους παράδρομους ή στο επαρχιακό δίκτυο για να αποφεύγουν τα σημεία πληρωμής.

Με αυτό το «παραθυράκι» επιβαρύνουν τις τοπικές μετακινήσεις και πολλαπλασιάζουν τις φθορές στο οδόστρωμα, κυρίως όμως αυξάνουν τις πιθανότητες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

Ο ανασχεδιασμός των δύο κόμβων φέρνει σημαντικές αλλαγές στις γύρω περιοχές:

● Ο κόμβος Βαρυμπόμπης μετατρέπεται σε κυκλικό δακτύλιο που θεωρείται η καλύτερη λύση για την ομαλή σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Η υφιστάμενη γέφυρα, που είναι ανεπαρκής για τις ανάγκες της κυκλοφορίας, θα διατηρηθεί και θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου.

● Στον κόμβο Καλυφτάκη θα καταργηθεί η υπόγεια διάβαση που δημιουργεί προβλήματα και στους κεντρικούς αγωγούς ύδρευσης-αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ. Θα κατασκευαστεί ανισόπεδος κόμβος, σε συνδυασμό με τη μελλοντική σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την Αττική οδό.

Τα νέα έργα προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε ενάμιση χρόνο, οπότε θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία και οι δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διπλή καταδίκη στις αιφνιδιαστικές αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού
Χωρίς πολιτική κάλυψη έμεινε η μονομερής απόφαση των διαχειριστών της Αττικής Οδού για δύο αιφνιδιαστικές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, οι οποίες ώς το τέλος του χρόνου θα αγγίξουν το 18%.
Διπλή καταδίκη στις αιφνιδιαστικές αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν θα πληρώνουν, δεν θα πληρώνουν!
Από την Τετάρτη όλα τα Ι.Χ. των μόνιμων κατοίκων Ωρωπού και του δημοτικού διαμερίσματος Βαρνάβα του Δήμου Μαραθώνα θα περνούν ελεύθερα από τα μετωπικά διόδια Αφιδνών, καθώς και από τα πλευρικά στο Καπανδρίτι...
Δεν θα πληρώνουν, δεν θα πληρώνουν!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέο πλαίσιο για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης και οι σχετικές ρυθμίσεις βρίσκονται στην τελική φάση επεξεργασίας πριν από την κατάθεσή τους στη Βουλή, ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος...
Νέο πλαίσιο για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας