Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΟΣΕ: ηχηρή έξοδος για Πετράκη, Αποστολόπουλο

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

ΟΣΕ: ηχηρή έξοδος για Πετράκη, Αποστολόπουλο

  • A-
  • A+

Με «χειροβομβίδες κρότου-λάμψης» αποχώρησε από τη θέση του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης, που μαζί με τον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Αποστολόπουλο καθαιρέθηκαν με απόφαση των συναρμόδιων υπουργών Ευκλείδη Τσακαλώτου και Χρήστου Σπίρτζη.

«Φεύγουμε με τη συνείδηση ήσυχη και το κεφάλι ψηλά», αναφέρουν σε κοινή γραπτή δήλωσή τους και προσθέτουν: «Αρνηθήκαμε κάθε συναλλαγή που έθιγε το δημόσιο συμφέρον».

Σε διευκρινιστική ερώτηση της «Εφ.Συν.», άφησαν να εννοηθεί ότι δέχθηκαν πιέσεις για να ξεκαθαρίσει μια παλιά εκκρεμότητα σε σύμβαση του ΟΣΕ με μεγάλη εταιρεία στον χώρο των πληροφοριακών συστημάτων.

Πρόκειται για έργο του 2004, για το οποίο η ανάδοχος εταιρεία είχε προσφύγει το 2010 στα δικαστήρια διεκδικώντας αποζημίωση 8 εκατ. ευρώ, από τα οποία κέρδισε τα μισά με απόφαση του 2014.

Η απερχόμενη διοίκηση, όπως μας είπε, θεωρεί πως η εταιρεία δεν δικαιούται τα 4 εκατ. ευρώ, αλλά ο υπουργός τής ζήτησε να ξεκαθαρίσει το θέμα και μάλιστα χωρίς να δεχθεί την πρότασή της για διαμεσολάβηση.

Αρνήθηκαν πάντως να δώσουν περισσότερα στοιχεία για την υπόθεση.

Διαφορετική ερμηνεία δίνει ο Χρήστος Σπίρτζης, με τον οποίο επικοινώνησε η «Εφ.Συν.». Εξήγησε πως στον ΟΣΕ υπάρχουν πολλές δικαστικές εκκρεμότητες.

Στο παρελθόν είχαν εκδοθεί αποφάσεις σε βάρος του γιατί πολύ συχνά δεν υπήρχε νομική στήριξη των θέσεων του Οργανισμού ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Ειδικά για την υπόθεση με τις υποδομές πληροφορικής, οι υπηρεσίες είχαν επιστρέψει τις εγγυητικές επιστολές. Πρόκειται για τις εγγυήσεις που καταθέτει κάθε ανάδοχος πριν από την υπογραφή μιας σύμβασης με το Δημόσιο, που του επιστρέφονται μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή του έργου.

Ανακληθείσα παραίτηση

Σχετικά με τα αίτια της απομάκρυνσης των επικεφαλής του ΟΣΕ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μάς είπε ότι υπήρχαν από καιρό προβλήματα, για τα οποία ο Κώστας Πετράκης είχε υποβάλει προ καιρού την παραίτησή του, αλλά στη συνέχεια την ανακάλεσε.

Μας είπε ότι υπήρχαν τριβές σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες στους σταθμούς του Προαστιακού και ότι δεν προχώρησε τη Σιδηροδρομική Ακαδημία.

Θέμα είχε δημιουργηθεί το καλοκαίρι και με την προώθηση υπηρεσιακών στελεχών που, σύμφωνα με πληροφορίες μας, είχαν προκαλέσει δυσαρέσκεια και στους εργαζομένους.

[ad-slot]

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με το σιδηροδρομικό δίκτυο συνδέονται τα διυλιστήρια της Motor Oil
Υστερα από τουλάχιστον έξι χρόνια καθυστερήσεων, προχωρά το... αυτονόητο: η σύνδεση των διυλιστηρίων της «Motor Oil» στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων...
Με το σιδηροδρομικό δίκτυο συνδέονται τα διυλιστήρια της Motor Oil
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην... πρίζα η γραμμή Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες
Είκοσι χρόνια μετά την έναρξη των πρώτων έργων, η ηλεκτροκίνηση... έφτασε στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας και χθες ξεκίνησε η...
Στην... πρίζα η γραμμή Πειραιάς-Σταθμός Λαρίσης-Τρεις Γέφυρες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δύο... δρόμοι για το τρένο της Πάτρας
Δύο εναλλακτικές προτάσεις για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στη δημοτική αρχή της πόλης και περιμένει τις...
Δύο... δρόμοι για το τρένο της Πάτρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κίτρινη» κάρτα για διόδια και Εγνατία
Οι καθυστερήσεις στη λειτουργία των σταθμών διοδίων και κυρίως το κόστος αναβάθμισης της Εγνατίας οδού είναι οι δύο εκκρεμότητες που επισήμαναν οι...
«Κίτρινη» κάρτα για διόδια και Εγνατία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναστήλωση 70 χρόνια μετά
Ηρθε το πλήρωμα του χρόνου για να ξεκινήσει η ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας του Κοράκου, που ήταν το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι των Βαλκανίων. Το...
Αναστήλωση 70 χρόνια μετά