Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο

Το πρώτο τμήμα της γραμμής των 56 χλμ. από την Τιθορέα ώς το Λιανοκλάδι, που περιλαμβάνει και τις εντυπωσιακές δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο μήκους 9,3 χλ

EUROKINISSI

4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο

  • A-
  • A+

Τον Ιούνιο, με βάση το χρονοδιάγραμμα του αρμόδιου υπουργείου, θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Σήμερα διαρκεί πάνω από έξι ώρες, ενώ λίγα χρόνια πριν είχε μειωθεί στις 4.30 ώρες!

Η αρνητική αυτή εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός ότι σε πολλά σημεία της διαδρομής το τρένο μειώνει αναγκαστικά ταχύτητα για λόγους ασφαλείας, ενώ αλλάζει μηχανή δυο φορές, στην Τιθορέα και τον Δομοκό, όπου δεν υπάρχει ηλεκτροκίνηση, και αυτό προκαλεί καθυστερήσεις για μισή ώρα.

Το πρώτο τμήμα της δύσκολης διαδρομής, από την Τιθορέα ώς το Λιανοκλάδι, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία την 1η Φεβρουαρίου, όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, μετά την επιθεώρηση της γραμμής των 56 χλμ., που περιλαμβάνει και τις εντυπωσιακές δίδυμες σήραγγες στο Καλλίδρομο, μήκους 9,3 χλμ. η καθεμιά, που είναι οι μεγαλύτερες σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων.

Ως τα μέσα Μαρτίου οι συρμοί θα χρησιμοποιούν μόνο τον ένα κλάδο, που θα μειώσει τη διαδρομή από τη μια ώρα, που διαρκεί σήμερα, στα 30 λεπτά.

Στη συνέχεια θα δοθεί σε πλήρη λειτουργία, οπότε θα αρκούν τα 20 λεπτά. Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να δοθεί και το υπόλοιπο κομμάτι ώς τον Δομοκό και θα ολοκληρωθεί η γραμμή, η οποία έχει συνολικό μήκος 106 χλμ.

Η σημερινή διαδρομή, που διασχίζει την περιοχή του Μπράλου, θα διατηρηθεί και θα εξυπηρετεί την ιστορική περιοχή του Γοργοπόταμου.

Τα έργα στο τμήμα από την Τιθορέα ώς τον Δομοκό είναι τεχνικό αλλά και τεχνολογικό επίτευγμα, εξήγησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Θάνος Βούρδας, που αναφέρθηκε στα προβλήματα των τούνελ και στις ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές που υπάρχουν για την ασφαλή διέλευση των συρμών.

Διαθέτουν, μεταξύ άλλων, διπλά συστήματα ελέγχου, που δεν είχαν προβλεφθεί στις σήραγγες των Τεμπών, ενώ κάθε 500 μέτρα υπάρχουν έξοδοι διαφυγής σε περίπτωση ατυχήματος.

Ηλεκτρονικά εισιτήρια σε όλο το δίκτυο

EUROKINISSI

Ο Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε δημοσιογράφους, προανήγγειλε ότι ώς το τέλος του χρόνου τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, που ισχύουν ήδη στον προαστιακό της πρωτεύουσας, θα είναι αποδεκτά σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Είπε επίσης ότι θα επεκταθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και τα αστικά ΚΤΕΛ των άλλων μεγάλων πόλεων.

Σε σχέση με τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, για τα οποία έγραψε χθες η «Εφ.Συν.», έγινε γνωστό ότι τον Φεβρουάριο, στο αναπτυξιακό συνέδριο της Δυτικής Ελλάδας, θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις για τη διέλευση του τρένου μέσα στην πόλη της Πάτρας.

Για τη σιδηροδρομική Εγνατία, που θα ενώσει τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη με τα λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, με παράκαμψη του Βοσπόρου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι υπάρχει ένθερμη στήριξη των έργων από τον Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ και ανακοίνωσε ότι στο τέλος Φεβρουαρίου θα είναι έτοιμες οι διακρατικές υπηρεσίες υποστήριξης του προγράμματος.

Οι κλοπές

Για τη μάστιγα των κλοπών στις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου, που επιβεβαιώθηκε και από την πρόσφατη σύλληψη κυκλώματος Ρομά και υπαλλήλων του ΟΣΕ, μας μίλησε στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ.

Αποκάλυψε ότι τα συστήματα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Τιθορέα έχουν κλαπεί δυο φορές και πριν από μερικά χρόνια χρειάστηκε να διατεθούν 23 εκατ. ευρώ για να αποκατασταθούν οι ζημιές.

Μας είπε ότι ακόμα και στις γραμμές που λειτουργούν, τα κυκλώματα προκαλούν βραχυκύκλωμα και είναι προετοιμασμένα να αφαιρέσουν καλώδια πριν να φθάσουν τα συνεργεία αποκατάστασης της βλάβης.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι

Στο δημοσιογραφικό πηγαδάκι, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε στοιχεία και για την επόμενη γενιά των αυτοκινητόδρομων:

 Γίνονται συζητήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες στις Βρυξέλλες για να προχωρήσουν χωρίς νέους διαγωνισμούς οι επεκτάσεις της Ιόνιας οδού από τα Γιάννενα ώς την Κακαβιά και του Μορέα από την Καλαμάτα ώς την Τσακώνα και τον Πύργο.

Η χρηματοδότηση θα ενταχθεί στα υπάρχοντα προγράμματα παραχώρησης των αντίστοιχων αυτοκινητόδρομων και θα εξασφαλιστεί δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

 Εχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και θα ξεκινήσουν την άνοιξη οι εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.

 Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι εγκρίσεις των στοιχείων για το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα, που θα ενώσει τον «τυφλό» Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία με το βασικό οδικό δίκτυο.

 Προχωρά η νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει τη δημοπράτηση των έργων στον ΒΟΑΚ, τον βασικό οδικό άξονα στη βόρεια Κρήτη, που θα ενώσει τα Χανιά με τον Αγιο Νικόλαο και θα καταργήσει τις σημερινές καρμανιόλες που κοστίζουν ζωές. Στόχος είναι να υπάρχει ανάδοχος στο τέλος του χρόνου.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
Τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και...
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα
Από το Σάββατο ξεκίνησαν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από τη σήραγγα του Καλλίδρομου των 9 χλμ. Τον Ιούνιο προβλέπεται η παράδοση του επόμενου τμήματος από το...
Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες
Στις 28 Μαρτίου 2016 το πρώτο μηχάνημα διάνοιξης έβαλε πάλι εμπρός τις μηχανές έπειτα από 40 μήνες απραξίας και τριάντα ημέρες αργότερα ακολούθησε το δεύτερο για την κατασκευή των δίδυμων σηράγγων συνολικού...
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας