Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ανθρωποθυσίες» με την ελπίδα να φυσήξει...

«Ανθρωποθυσίες» με την ελπίδα να φυσήξει...

  • A-
  • A+

Η πρωτεύουσα των Κυκλάδων μπορεί να ξεχωρίζει για την απαράμιλλη ομορφιά της ιστορικής πόλης της, της Ερμούπολης, αλλά ακόμη και ο κόσμος που δεν την έχει επισκεφθεί τρία πράγματα έχει «ακουστά» για το ξεχωριστό αυτό νησί: τα λουκούμια, το καζίνο και το ναυπηγείο του Νεωρίου.

Το μεγάλο ναυπηγείο ακολούθησε «πολυτάραχη» πορεία κι έφτασε πλέον μόλις ένα βήμα πριν από την πτώχευση.

Μοναδικός ιδιοκτήτης του Νεωρίου είναι ο Ν. Ταβουλάρης με την εταιρεία ΝΑΒΙΕΣ (Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Σύρου Α.Ε.).

Ο ίδιος είναι και βασικός μέτοχος της μητρικής εταιρείας «Νεώριoν Α.Ε. Συμμετοχών», η οποία κατέχει και τα ναυπηγεία Ελευσίνας που επίσης βρίσκονται σε πολύ κακή οικονομική κατάσταση.

Το Νεώριο Σύρου λειτουργεί από το 1861 στο νησί, με μεγάλη ιστορία στον τομέα των κατασκευών και των επισκευών.

Είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική μονάδα της Ερμούπολης και ένα από τα παλαιότερα μηχανουργεία της Ελλάδας.

Στη μακρόχρονη ιστορία του το ναυπηγείο διέθετε ισχυρό και δυναμικό συνδικάτο, άλλαξε πολλά χέρια και πέρασε από διαδοχικές φάσεις ακμής και παρακμής. «Ιστορικά, τόσο τα Ελληνικά Ναυπηγεία όσο και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το μικρότερο Νεώριο Σύρου λειτούργησαν ως επιχειρήσεις εφοπλιστών ώσπου έγιναν ζημιογόνες, οπότε οι ιδιοκτήτες τις εγκατέλειψαν» (17.1.2010, «Το Βήμα»).

Από τους Γουλανδρήδες στις τράπεζες και στο κράτος

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Στα 1979, λοιπόν, το ναυπηγείο εγκαταλείπεται με χρέη από τους (τότε) ιδιοκτήτες αδελφούς Γουλανδρή, οπότε και περιέρχεται στον έλεγχο των τραπεζών και του κράτους μέχρι το 1992. Για δύο χρόνια, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη, παραμένει κλειστό, με μαύρες σημαίες να κυματίζουν, και τελικά το αγοράζει το 1994 ο Ν. Ταβουλάρης.

Το Ναυπηγείο άρχισε να λειτουργεί ξανά, ενώ έγιναν τότε πολλές επισκευές και άλλες εργασίες διεύρυνσης της δραστηριότητάς του, με νέες πλωτές δεξαμενές και γερανούς.

Η επιχείρηση όμως ακολούθησε (ξανά) φθίνουσα πορεία, με αποτέλεσμα το Ναυπηγείο να φορτωθεί με πολλά χρέη. Μέσα στην καρδιά της κρίσης τα πράγματα έφτασαν στο απροχώρητο.

Το 2011 ξεκίνησαν οι μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών των εργαζομένων, οι οποίοι μπορεί να είχαν πολύ αξιοπρεπείς μισθούς, θεωρούν όμως ως βασικό «αυτουργό» της απαξίωσης τη διοίκηση της εταιρείας.

Τελικά, σήμερα, η πρόθεση εξαγοράς του Ναυπηγείου από την εταιρεία ONEX του Π. Ξενοκώστα φαίνεται να έχει τελεσφορήσει, με το ποσό εξαγοράς να ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ (20 με άμεση καταβολή και τα υπόλοιπα σε δόσεις), όταν τα χρέη της εταιρείας ΝΑΒΙΕΣ του Ν. Ταβουλάρη φτάνουν τα 46 εκατ. ευρώ. Την πρόταση εξαγοράς στηρίζει κατά δήλωσή του ένθερμα και ο Αμερικανός πρέσβης.

Ο υφυπουργός Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ότι δεν έχει υποβληθεί ακόμα η επίσημη πρόταση, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι. Ο ίδιος εκτιμά ότι οι διαδικασίες αυτές μπορεί να ολοκληρωθούν στις αρχές του επόμενου έτους.

Σημειώνεται εδώ ότι το ιδιωτικό συμφωνητικό που υπογράφηκε στις 13.9.2017 μεταξύ Ταβουλάρη και Ξενοκώστα αναφέρει ότι το Νεώριο παραχωρείται με αντίτιμο 1 ευρώ, εφόσον όμως η μητρική εταιρεία Νεώριον Συμμετοχών Α.Ε. (της οποίας ο πρώτος είναι βασικός μέτοχος) εισπράξει τα 7,5 εκατ. που είχε... δανείσει στο Νεώριο. Με δυο λόγια «ούτε γάτα ούτε ζημιά» στον όμορφα πλασμένο επιχειρηματικό κόσμο.

Σε επιστολή του αγοραστή (31.7.2017) προς τον υφ. Οικονομίας και Ανάπτυξης περιγράφεται η πρόταση εξαγοράς και η επιθυμία να ακολουθηθεί το μοντέλο ΣΕΚΑΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ κ.λπ.

Ο κ. Ξενοκώστας ζητάει διακανονισμό με «γενναίο κούρεμα χρεών», δηλώνοντας ότι άμεσα ο ίδιος θα καταβάλει τα 20 εκατ. ευρώ.

Απεργία και... «διαίρει και βασίλευε»

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Διακόσιοι σαράντα εννέα εργαζόμενοι (και περίπου 100 έκτακτοι) βρίσκονται, δεκαοκτώ μήνες απλήρωτοι, στο «έλεος» της εταιρείας του Ν. Ταβουλάρη. Εργαζόμενοι που καταλήγουν σήμερα σε μεταξύ τους προστριβές και αλληλοκατηγορίες.

Στη διάρκεια των ετών της κρίσης είδαμε συχνά να συμβαίνουν τα ίδια στις υπερχρεωμένες μεγάλες επιχειρήσεις.

Στην περίπτωση του Ναυπηγείου Σύρου επαναλαμβάνεται η γνωστή «κόντρα» ανάμεσα στη μερίδα εργαζομένων που στηρίζει τα αιτήματα του φερέλπιδος επιχειρηματία με την προσδοκία να «εξυγιανθεί» και να λειτουργήσει ξανά η επιχείρηση και σε εκείνους που ζητούν έγγραφες διαβεβαιώσεις για τις προθέσεις και την καταβολή των δεδουλευμένων τους.

Ενα σκηνικό γνωστό στον ιδιωτικό τομέα όπου μεγάλες επιχειρήσεις κλείνουν ή πτωχεύουν, ακόμα και με δόλο, αφήνοντας εργαζόμενους απλήρωτους την ώρα που οι ιδιοκτήτες φυγαδεύουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό και στους φορολογικούς παραδείσους...

Γεγονός είναι ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν εισπράξει ούτε καν το δώρο των Χριστουγέννων και ήδη προχώρησαν την περασμένη Παρασκευή σε καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας, στον εισαγγελέα και στην αστυνομία Σύρου, δεδομένου ότι η μη καταβολή δώρου διώκεται με αυτόφωρη διαδικασία.

Ηταν αρχές του 2015 όταν, χάρη στην ολοκλήρωση της κατασκευής δύο πλωτών δεξαμενών για το Πολεμικό Ναυτικό, οι εργαζόμενοι πήραν τέσσερα μηνιάτικα.

Η μοναδική φορά που πληρώθηκαν, διότι τα χρήματα δόθηκαν από το Πολεμικό Ναυτικό στη μητρική εταιρεία (Νεώριο Α.Ε. Συμμετοχών) και μπόρεσαν έτσι να τα πάρουν απευθείας οι εργαζόμενοι.

Η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο την άνοιξη του 2015, όταν οι εργαζόμενοι αποφάσισαν με μεγάλη πλειοψηφία (187 υπέρ και 39 κατά) να ξεκινήσουν απεργία. Η εργοδότρια εταιρεία προφασιζόμενη ζημία (υπήρχαν δύο πλοία στις δεξαμενές) προχώρησε σε αγωγή κατά των εργαζομένων με αίτημα να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία.

Η αγωγή απερρίφθη από το Μονομελές Πρωτοδικείο Σύρου στις 21.4.2015, ενώ η εταιρεία επιβαρύνθηκε και με τα δικαστικά έξοδα. Πρόσθετη παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων έκανε και το Εργατικό Κέντρο Κυκλάδων.

Η εταιρεία άσκησε έφεση, όμως στις 5.5.2015 το δευτεροβάθμιο δικαστήριο την απέρριψε κρίνοντας την απεργία νόμιμη, απόφαση πρωτοφανή για τα δεδομένα της εποχής.

«Κάθε χρόνο έχουμε 60-75 εμπορικά πλοία που έρχονται για επισκευή, ακόμα και μέσα στην κρίση» έλεγε ο τότε πρόεδρος του Σωματείου, κ. Μάνθος, εκφράζοντας τον σκεπτικισμό του για την οικονομική αδυναμία της εταιρείας.

Τα πράγματα άρχισαν να ξεφεύγουν όταν οι μέρες περνούσαν και οι εργαζόμενοι έφταναν στο μη περαιτέρω. Στη διάρκεια της απεργίας ο εργολάβος που συνεργαζόταν με την εταιρεία πραγματοποιούσε εργασίες με έκτακτους εργαζόμενους.

Τρεισήμισι μήνες μετά την κήρυξη της απεργίας, και συγκεκριμένα στις 3/8 του 2015, η απεργία σταματά, ενώ αποφασίζεται με παρέμβαση του γ.γ. του υπουργείου Εργασίας η αναστολή των υποχρεώσεων του Νεωρίου προς τα ασφαλιστικά ταμεία και τη ΔΕΗ για ένα εξάμηνο.

Ολόκληρο το 2016 οι εργαζόμενοι πληρώνονται ελάχιστα ποσά (έναντι). Ενώ έμπαιναν πλοία (συνολικά 15) και δούλευαν οι δεξαμενές, οι εργαζόμενοι έπαιρναν μονάχα ό,τι… περίσσευε.

Προκειμένου να εντείνει τις μεταξύ των εργαζομένων προστριβές και να κάμψει την μέχρι τότε ομοψυχία τους αναφορικά με τις κινητοποιήσεις, η εταιρεία, σύμφωνα με συγκεκριμένες καταγγελίες, κατέβαλλε περιστασιακά μόνο σε ορισμένους χρηματικά ποσά, έναντι των δεδουλευμένων, αφήνοντας τους υπόλοιπους εργαζόμενους απλήρωτους και εξαθλιωμένους.

«Εκ μέρους των εργαζομένων και ειδικά των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων, έγινε εμφανές το πρόβλημα της διάσπασής τους, καθώς για ακόμα μία φορά υπήρξαν κάποιες στοχευμένες αντιδράσεις και σε πολλές στιγμές επιχειρήθηκε απλώς η δημιουργία τεχνητής έντασης», παρατηρούσε η εφημερίδα της Σύρου «Κοινή Γνώμη» (30.9.2016).

Τον Δεκέμβριο του 2016 ο ΥΠΕΘΑ Π. Καμμένος έστειλε τη δεξαμενή του Πολεμικού Ναυτικού στο Νεώριο, όπως είχε υποσχεθεί, προκειμένου να δοθεί άλλη μία ανάσα στη λειτουργία του.

Τελικά, όμως, τον Μάιο του 2017 το ναυπηγείο άρχισε να υπολειτουργεί, μόνο με γεννήτριες, αφού η ΔΕΗ έκοψε το (απλήρωτο) ρεύμα.

Η ανατροπή της εκλεγμένης διοίκησης του σωματείου

 

Οι διαφωνίες μεταξύ των εργαζομένων εξελίχθηκαν σε σφοδρή αντιπαράθεση σχετικά με τον προσφορότερο τρόπο υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους, ενώ η σύγκρουση έφτασε ακόμα και στην αμφισβήτηση από συνδικαλιστές της αναγκαιότητας της απεργίας.

Μέλη του Δ.Σ., ανάμεσά τους και ο προσωρινός σημερινός πρόεδρος του σωματείου, πείθουν τότε μεγάλο αριθμό εργαζομένων να προχωρήσουν στην ανατροπή της εκλεγμένης διοίκησης του σωματείου και στην αντικατάσταση της συνηγόρου που τους εκπροσωπούσε.

Η γενική συνέλευση καθαιρεί με απόφασή της το εκλεγμένο Δ.Σ. και προσφεύγει σε ορισμό προσωρινής διοικούσας. Το δικαστήριο, με προσωρινή απόφαση, ορίζει την προσωρινή με πρόεδρο τον κ. Χατζαντώνη.

Ωστόσο μέχρι και σήμερα δεν έχει εκδοθεί η οριστική απόφαση διορισμού προσωρινής διοίκησης που συζητήθηκε στο δικαστήριο τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Λίγο πριν από την καθαίρεση της εκλεγμένης διοίκησης, ο δικηγόρος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του κ. Ταβουλάρη με ζοφερά χρώματα περιγράφει την τραγική κατάσταση της εταιρείας, ένα βήμα πριν από την πτώχευση.

Ο ίδιος είχε παρουσιάσει το 2016 σχέδιο εξυγίανσης, ρύθμισης και αντιμετώπισης (κούρεμα) των οφειλών – σχέδιο που δεν προχώρησε ποτέ.

Το ενδιαφέρον στο σχέδιο αυτό είναι ότι ενώ η εταιρεία δεν είχε να πληρώσει πιστωτές, μισθούς και εισφορές, εντούτοις συνεχώς δημιουργούσε νέες υποχρεώσεις, νέα διόγκωση του χρέους, με αποτέλεσμα η πτώχευση να εμφανίζεται ως μονόδρομος.

Το 2016 τα χρέη έφταναν πλέον τα 46 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο είχε ήδη χάσει 12 εκατ. ευρώ (Οκτώβριο του 2014) με τη ρύθμιση για κούρεμα οφειλών στο ΙΚΑ.

Ο προσωρινός πρόεδρος του σωματείου, υποστηρίζοντας θερμά την πρόταση εξαγοράς του Ναυπηγείου από την ΟΝΕX, κάλεσε τους εργαζόμενους να δεχτούν να υπογράψουν ότι αποδέχονται ανεπιφύλακτα τους όρους της προτεινόμενης σύμβασης και να παραιτηθούν από τις αμοιβές τους μετά την άνοιξη του 2017.

Σύμφωνα με εργαζόμενη, «όταν κάποιοι ζήτησαν να δουν τη σύμβαση πριν υπογράψουν, ο πρόεδρος τους κάλεσε να πάνε να δουν το χαρτί στο σπίτι του».

Η άποψη της εργαζόμενης που μίλησε στην «Εφ.Συν.» (τα στοιχεία της στη διάθεση της εφημερίδας) ήταν ότι έγινε προσπάθεια να θεωρηθούν υπεύθυνοι για όλα τα δεινά της εταιρείας όσοι εργαζόμενοι δεν θέλησαν να υπογράψουν.

Η έκρυθμη κατάσταση μεταξύ των εργαζομένων συνεχίζεται, με αποτέλεσμα όσοι δεν συναινούν με τις επιλογές της προσωρινής διοίκησης να βρίσκονται –όπως δηλώνουν– στο στόχαστρο επιθέσεων και συκοφαντιών. Μάλιστα το θέμα των προστριβών μεταφέρθηκε ακόμα και στο δημοτικό συμβούλιο.

Διαγραφή εργαζομένων!

EUROKINISSI

Στις 13.11.2017, με πρόταση της προσωρινής διοίκησης του σωματείου γίνεται έκτακτη Γ.Σ. στη διάρκεια της οποίας 21 εργαζόμενοι διαγράφονται.

Η πρωτοφανής για σωματείο πρόταση μεταξύ άλλων αναφέρει ότι: «Λόγω του επείγοντος της κατάστασης εξαιτίας της οικονομικής εξαθλίωσης που βιώνουμε και για να εξασφαλίσουμε την ύπαρξη συμφωνίας μεταξύ του σωματείου (στο 100%) των μελών και της νέας ιδιοκτήτριας εταιρείας […] αναγκαζόμαστε να διαγράψουμε τα παρακάτω 21 μέλη συναδέλφους. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε κι εμείς οι 228 εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα μας αλλά και οι 21 συνάδελφοι μπορούν να επιλέξουν όποιον τρόπο επιθυμούν για τη διεκδίκηση των δικών τους οφειλομένων λαμβάνοντας τα δικά τους προσωπικά ρίσκα».

Η γενική συνέλευση επικυρώνει την απόφαση με απόλυτη πλειοψηφία, χωρίς ωστόσο να καταμετρηθούν οι ψήφοι, χωρίς να υπάρχει το θέμα διαγραφής στην ημερήσια διάταξη και, κυρίως, χωρίς να κληθούν να μιλήσουν οι διαγραφέντες.

Αντιδρώντας στην κίνηση αυτή, οι 17 από τους διαγραφέντες καταθέτουν διά της συνηγόρου τους αγωγή ακύρωσης της απόφασης με βασικό επιχείρημα ότι η διαγραφή έγινε χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες και περιστατικά.

Επικαλούνται: την κατάφωρη παραβίαση του καταστατικού, τη μη έκδοση οριστικής απόφασης για τον διορισμό προσωρινής διοίκησης, τη μη επίδειξη της πρότασης εξαγοράς του ναυπηγείου, την εκβιαστική απαίτηση να υπογράψουν χωρίς να γνωρίζουν έγγραφη δήλωση αποδοχής της πρότασης και δέσμευση αποδοχής του πλάνου βιωσιμότητας.

Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι υπέστησαν σφοδρή επίθεση, ακόμα και προσωπικές απειλές, και για τον λόγο αυτό ζητούν αποζημίωση για ηθική βλάβη.

«Ρίχνουν όλες τις ευθύνες σ' εμάς κι έχουν επηρεάσει τον κόσμο, μας ξεφτιλίζουν και μας φτύνουν», τονίζει στην «Εφ.Συν.» η εργαζόμενη, η οποία σημειώνει ότι ακόμα το 60% των πιστωτών δεν έχουν συμφωνήσει για το κούρεμα που θα επιτρέψει και την εξαγορά του Ναυπηγείου. Συμπληρώνει ότι ποτέ δεν τους ενημερώνουν και ποτέ δεν τους έχει μιλήσει ο υποψήφιος αγοραστής κ. Ξενοκώστας, ενώ συχνά επισκέπτεται τη Σύρο.

Τέλος, όσον αφορά τις αγωγές των εργαζομένων προς την εταιρεία του Ν. Ταβουλάρη για τα δεδουλευμένα, οι μεν 17 ζήτησαν την άμεση εκδίκαση, η πλειοψηφία αποφάσισε να ζητηθεί αναβολή, ενώ περίπου 50 εργαζόμενοι τις απέσυραν οριστικά.

Η άλλη άποψη: Ετσι σώθηκε το Νεώριο!

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Προκειμένου να καταγράψουμε και την αντίθετη άποψη, θελήσαμε να επικοινωνήσουμε με τον προσωρινό πρόεδρο του σωματείου, κ. Χατζαντώνη, ο οποίος μας παρέπεμψε στον γραμματέα Μ. Ρηγούτσο, που δήλωσε ότι δεν είναι απλώς αισιόδοξος αλλά βέβαιος ότι έχει τελειώσει το θέμα της πώλησης του Ναυπηγείου (με το άρ. 106).

Απαντώντας σε ερώτησή μας για τις διαφωνίες που προέκυψαν στο σωματείο κι έφτασαν σε πρώτο στάδιο στην ανατροπή της εκλεγμένης διοίκησης και σε δεύτερο στη διαγραφή μελών του Σωματείου, ο ίδιος απάντησε: «Η πλειοψηφία για την ανάδειξη προσωρινής διοίκησης ήταν συντριπτική, οπότε η προηγούμενη ήταν πλέον έκπτωτη. Πολλοί από αυτούς συνεργάζονταν και πίστευαν ό,τι τους έλεγε ο κ. Ταβουλάρης, ενώ όποιος υποψήφιος αγοραστής εμφανιζόταν τον έβγαζαν αναξιόπιστο. Το σωματείο είχε αδρανήσει λόγω της πίστης του στα λεγόμενα Ταβουλάρη».

Ο κ. Ρηγούτσος υποστήριξε πως τα τρία μέλη της παλιάς διοίκησης, ανάμεσά τους ο ίδιος και ο σημερινός πρόεδρος, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα με την πλειοψηφία να είναι πάντα 8-3, μέχρι που τελικά η διοίκηση αυτή κηρύχτηκε έκπτωτη.

«Η μόνη έρευνα που έκαναν οι προηγούμενοι όταν εμφανίστηκε ο κ. Ξενοκώστας ήταν να ρωτήσουν τον κ. Ταβουλάρη. Εμείς οι τρεις οργανώσαμε τη μομφή και έτσι σώθηκε το Νεώριο! Επιπλέον, μετά την επισκευή πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, οπότε και πληρωθήκαμε, χωρίς να προηγηθεί γενική συνέλευση αποφάσισε η προηγούμενη διοίκηση να μην αφήνει κανένα πλοίο να έρχεται στο Ναυπηγείο. Αυτή ήταν και η επιθυμία του Ταβουλάρη, οπότε και επί τρεισήμισι μήνες δεν έκαναν τίποτα κι έπιναν απλά καφέ στο Ναυπηγείο».

Εδώ βέβαια προέκυψε το εύλογο ερώτημα, πώς είναι δυνατόν συνδικαλιστές που θερμά στήριξαν την απεργία εναντίον της οποίας έκανε προσφυγή ο Ν. Ταβουλάρης να ήταν ταυτόχρονα και σε συνεννόηση μαζί του και από πού συμπεραίνει ότι μέλη της εκλεγμένης διοίκησης αλλά και η συνήγορός τους, που κέρδισε τις αγωγές, εκτελούσαν τις επιθυμίες Ταβουλάρη;

Ο συνομιλητής μας δεν θέλησε να πει κάτι συγκεκριμένο και απλώς αναφέρθηκε αόριστα σε «πράγματα που γνωρίζει».

Απάντησε ακόμα ότι γνωρίζει από διάφορες πηγές (που επίσης δεν κατονόμασε) ότι ενώ ο υποψήφιος αγοραστής Π. Ξενοκώστας επέμενε να πληρώσει όλα τα χρωστούμενα στους εργαζόμενους, «έπεσαν επάνω του υπουργοί της κυβέρνησης και άλλοι παράγοντες και προσπαθούσαν να τον μεταπείσουν με στόχο να πάρει το Δημόσιο για πάρτη του τα οφειλόμενα».

Τον ρωτήσαμε γιατί το σωματείο ενώ διαθέτει την πλειοψηφία διέγραψε 21 μέλη που διαφωνούσαν, και απάντησε ότι, προκειμένου να κλείσει ο φάκελος και να μην υπάρχει περίπτωση να ανοιχτεί από δικαστήριο, θα έπρεπε να έχει διασφαλιστεί το 100% των υπογραφών των εργαζομένων του σωματείου.

«Χωρίς πλήρη αποδοχή των όρων της συμφωνίας θα υπήρχε ρίσκο να εξεταστεί από το δικαστήριο. Κάναμε μια γενική συνέλευση “εκκλησία” και χωρίς να φέρει κανείς αντίρρηση οι 228 εργαζόμενοι διέγραψαν τους 21 που ήθελαν να πληρωθούν δεδουλευμένα μέχρι και σήμερα, ενώ από τον περασμένο Απρίλιο δεν δούλευε το Ναυπηγείο. Δεν το κάναμε εκδικητικά και μάλιστα τους είπαμε ότι μόλις τελειώσει η πώληση αν θέλουν μπορούν να ξαναγραφτούν στο σωματείο. Εκείνοι όμως έκαναν αγωγές εναντίον μας και ζητούν αποζημιώσεις για δήθεν δυσφήμηση κ.λπ. Λένε ψέματα».

Επαινοι, βραβεία, αμερικανικές πλάτες αλλά και καταγγελίες

Ο υποψήφιος αγοραστής αναφέρει στην προσωπική του ιστοσελίδα ότι είναι απόφοιτος της Σχολής Ικάρων (αεροναυπηγική), υπήρξε αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ στα 30 του αποφάσισε να παραιτηθεί και να κάνει στροφή 180 μοιρών στην καριέρα του.

Το 2004 ίδρυσε την εταιρεία ONEX και μέχρι στιγμής έχει αποσπάσει πολλούς επαίνους και βραβεία από πολιτικούς και οικονομικούς κύκλους.

Το ενδιαφέρον του για την Πολεμική Βιομηχανία (ΕΑΒ) αλλά και το Νεώριο Σύρου άρχισε να εκδηλώνεται ήδη από το 2013 αφού, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν πλέον επικεφαλής επενδυτικού σχήματος με αμερικανικά κεφάλαια.

Από το 2013 τα δημοσιεύματα αναφέρονται στο δυναμικό προφίλ του κ. Ξενοκώστα, αλλά διατυπώνουν και αμφιβολίες.

Σχετικά με τις 6 συμβάσεις (με απευθείας αναθέσεις) που υπέγραψε τότε (2 από αυτές με την εταιρεία ΟΝEX) η ΕΑΒ, είχε υποβληθεί ερώτηση από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Σε δημοσίευμα με υπογραφή «εργαζόμενοι της ΕΑΒ» ο επιχειρηματίας καταγγελλόταν ως εργολάβος φτηνών ενοικιαζόμενων εργαζόμενων στην ΕΑΒ, ενώ η εταιρεία του πληρωνόταν αδρά. Μάλιστα σχετική μελέτη (του καθηγητή Γ. Ζουγανέλη) έφτανε στο συμπέρασμα ότι το επενδυτικά σχέδιο των 100 εκατ. δολαρίων ήταν ελάχιστο μπροστά στην αξία τριών μόνο μηχανών του εργοστασίου αεροκατασκευών της ΕΑΒ και ότι η ΟΝEX δεν είχε καν τις κατάλληλες υποδομές.

Σε κλίμα έντονης υποστήριξης, ωστόσο, ήταν πολιτικοί παράγοντες (Βενιζέλος, Σαμαράς, Στουρνάρας), ο ΣΕΒ και ο οικονομικός Τύπος, ο οποίος πρόβαλλε το επιχειρηματικό και επενδυτικό έργο του κ. Ξενοκώστα, τη διεθνή αναγνώριση και τα βραβεία του.

«Από ένα γραφείο με 4 εργαζόμενους στο Πέραμα επεκτάθηκε στους κλάδους της αεροπορίας και της άμυνας, των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, της νανοτεχνολογίας και των επιχειρηματικών υπηρεσιών [...] και πέρσι μπήκε και στην αγορά της Αμερικής, μέσω της εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίων Onex Technologies Inc.», έγραφε η «Ναυτεμπορική».

Σήμερα, πέρα από την ΕΑΒ και την πρόθεση κατασκευής μιας μεγάλης ιχθυοκαλλιέργειας 43 εκατ. δολ. στην Κρήτη (που φαίνεται να ναυαγεί), το Νεώριο Σύρου αποτελεί βασική επιδίωξη του κ. Ξενοκώστα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νεώριο: Καταγγέλλουν «έκνομες ενέργειες» οι Επιθεωρητές Εργασίας
«Έκνομες ενέργειες» που «αδικούν τον κόσμο της εργασίας» καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Επιθεωρητών Εργασίας με αφορμή τα σοβαρά επεισόδια στο Νεώριο Σύρου, όταν εργολαβικοί εργαζόμενοι...
Νεώριο: Καταγγέλλουν «έκνομες ενέργειες» οι Επιθεωρητές Εργασίας
Επιχείρηση για την απομάκρυνση, από το λιμάνι του Ηρακλείου, των 410 τόνων εκρηκτικών, που εντοπίστηκαν στο πλοίο «Andromeda» στα ανοιχτά της Κρήτης, την Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ναυσιπλοΐα με κερδοφόρα φορτία θανάτου
Σε μια σιωπηλή δίκη εξελίσσεται και η δίκη του πλοίου «Andromeda» που φέρεται να μετέφερε 410 τόνους εκρηκτικών στην απαγορευμένη ζώνη της Λιβύης ● Σύμφωνα με το βούλευμα, οι συνολικά εννέα κατηγορούμενοι,...
Ναυσιπλοΐα με κερδοφόρα φορτία θανάτου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρίτο εργατικό ατύχημα στο ίδιο πλοίο μέσα σε λίγους μήνες
Ένας 45χρονος ναυτικός (ειδικότητα ηλεκτρολόγος) , μέλος του πληρώματος του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ», σημαίας Κύπρου, που ελλιμενίζεται για διενέργεια επισκευών στη Ναυπηγοεπισκευαστική...
Τρίτο εργατικό ατύχημα στο ίδιο πλοίο μέσα σε λίγους μήνες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακρωτηριάστηκε ναυτικός σε δεξαμενόπλοιο στη Θεσσαλονίκη
Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης διενεργεί την προανάκριση για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το σοβαρό εργατικό ατύχημα με τον τραυματισμό του 61χρονου ναυτικού το πρωί της Παρασκευής μέσα στο...
Ακρωτηριάστηκε ναυτικός σε δεξαμενόπλοιο στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσκρουση πλοίου στο λιμάνι της Σύρου
Στο λιμάνι της Σύρου προσέκρουσε το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Blue Star Paros» το απόγευμα του Σαββάτου κατά τη διαδικασία του απόπλου. Σύμφωνα με το Λιμενικό, ο μικρός καταπέλτης επιβατών του πλοίου...
Πρόσκρουση πλοίου στο λιμάνι της Σύρου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας