Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρώτη φορά... ηλεκτρονικά

Στη σύντομη προεκλογική περίοδο και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τα social media έπαιξαν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Την «πρωτιά» κατέκτησαν ο ΣΥΡΙΖΑ από πλευράς κομμάτων και το twitter από πλευράς μέσων

Πρώτη φορά... ηλεκτρονικά

  • A-
  • A+

ΣΥΡΙΖΑ και twitter είναι οι νικητές στα social media, τα οποία κατά γενική ομολογία είχαν μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά συμβολή στη σύντομη προεκλογική περίοδο. Εχει ενδιαφέρον ότι η πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της Ν.Δ. στο Διαδίκτυο είχε υπερδιπλάσιο εύρος σε σχέση με αυτό του εκλογικού αποτελέσματος και η ηλεκτρονική διαφορά τους διαμορφώθηκε στο 18%! Αλλωστε, ο νικητής των εκλογών της Κυριακής ήταν το μόνο κόμμα που οργάνωσε διαδικτυακό διάλογο με αποδέκτη των ερωτημάτων τον Αλέξη Τσίπρα.

Τα στοιχεία προέρχονται από μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), που βασίζεται σε στοιχεία του Monitoring Report, και δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Από την Πρωτοχρονιά έως τις 27 Ιανουαρίου στο Διαδίκτυο καταγράφηκαν 480.190 αναφορές που σχετίζονταν με την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ κυριάρχησε και στην ψηφιακή κάλπη, κερδίζοντας όμως... αυτοδυναμία, αφού συγκέντρωσε το 40% των σχολίων. Η Ν.Δ. βρίσκεται και εδώ στη δεύτερη θέση, αλλά περιορίστηκε στο 22%.

Στις υπόλοιπες θέσεις υπάρχουν ενδιαφέρουσες ανατροπές σε σχέση με τα αποτελέσματα της κάλπης. Το ΠΑΣΟΚ κατέλαβε την τρίτη θέση, με 10%, και στο επόμενο σκαλί με διαφορά στήθους βρίσκεται το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών του Γιώργου Παπανδρέου με 9%. Οι εκπλήξεις συνεχίζονται, καθώς ΚΚΕ και Ποτάμι μοιράζονται την πέμπτη θέση, αφού το κάθε κόμμα συγκέντρωσε 5% των αναφορών. Ακολουθούν οι Ανεξάρτητοι Ελληνες (4%) και η ΔΗΜΑΡ 2%, ενώ παρεμβάλλεται η Χρυσή Αυγή με 3%.

Τιτιβίσματα

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, κυρίαρχο μέσο έκφρασης στα πολυσυζητημένα social media αναδείχτηκε το twitter που συγκέντρωσε το 54% των αναφορών, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το Facebook που συγκέντρωσε 40%. Η ομάδα Blogs/ Portals αντιπροσωπεύει το 5%, ενώ τα διάφορα Forums περιορίστηκαν στο 1%.

Από την ανάλυση της isMOOD, της νεοφυούς ελληνικής εταιρείας που συλλέγει δεδομένα από τα κοινωνικά δίκτυα σε πραγματικό χρόνο, από 1 έως 27 Ιανουαρίου ανέβηκαν 248.178 tweets με σχόλια για τις εκλογές, τις απόψεις πολιτικών κομμάτων, αλλά και υποψηφίων, τα περισσότερα με καυστικές αναφορές. Στο Facebook αναρτήθηκαν 187.597 posts, στα οποία κυριαρχούσαν ο σχολιασμός πολιτικών γεγονότων και η αρθρογραφία υποψηφίων. Καταγράφηκαν επίσης 44.508 posts που καταχωρούσαν κυρίως κινήσεις πολιτικών και κομμάτων.

Πάντως, από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι τα social media κατέγραψαν την πιο ανάλαφρη πλευρά του προεκλογικού κλίματος. Κυριάρχησαν οι ειρωνικές ατάκες, ενώ τα αρνητικά σχόλια αντιπροσωπεύουν το 54% των καταχωρίσεων. Οι θετικές γνώμες περιορίζονται στο 22% και οι ουδέτερες στο υπόλοιπο 24%.

Η επισκεψιμότητα ανέβαινε κατακόρυφα όσο πλησίαζε η ημέρα της κάλπης και κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ την Κυριακή. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν ηχηρό “παρών” στις φετινές εκλογές, σε βαθμό μεγαλύτερο από κάθε άλλη εκλογική αναμέτρηση του παρελθόντος», επισημαίνει ο ΣΕΠΕ, που εκτιμά πως «τα social media εξελίχθηκαν σε βασικό κανάλι προβολής για κόμματα και υποψηφίους».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρωτεύουσα των υψηλών προσδοκιών και του φόβου για το αύριο
Η πρώτη μέρα μιας νέας εποχής, με την Αριστερά -παρ’ ολίγον αυτοδύναμη- στην κυβέρνηση να συμπράττει με τους Ανεξάρτητους Ελληνες. Κοντά στο επίκεντρο των πολιτικών εξελίξεων, αναζητήσαμε στη βροχερή Αθήνα...
Πρωτεύουσα των υψηλών προσδοκιών και του φόβου για το αύριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πιο χρησιμοποιημένη προεκλογική καραμέλα
Ζήσαμε μια προεκλογική περίοδο στην οποία, εκτός του προσφυγικού-μεταναστευτικού θέματος, τα ζητήματα της διαφθοράς και της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης ενώ οι...
Η πιο χρησιμοποιημένη προεκλογική καραμέλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από την πολιτική διαφήμιση στη διαφήμιση της παρα-πολιτικής
Η «Εφ.Συν.» μίλησε με τους δημιουργούς των προεκλογικών σποτ των κομμάτων, αναζητώντας τα μηνύματά τους εν όψει κάλπης. Πώς στήθηκαν; Ποιοι τα δημιούργησαν; Ποιες προκλήσεις αντιμετώπισαν τα επιτελεία που...
Από την πολιτική διαφήμιση στη διαφήμιση της παρα-πολιτικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιακός εμφύλιος
Η διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι απλώς εικόνα στις ειδήσεις και ηχηρές αποχωρήσεις των στελεχών του. Είναι ένας εμφύλιος που μαίνεται σε δημόσια θέα, με τα μέλη του να αλληλλοσπαράσσονται τόσο στον πραγματικό...
Ψηφιακός εμφύλιος
Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»
Στοίχημα για όλους
Από τις προσεχείς εκλογές όλα δείχνουν ότι θα προκύψει νέο πολιτικό σκηνικό. Κι αυτό αφορά το σύνολο των κομμάτων. Οι παλιοί πρωταγωνιστές έγιναν κομπάρσοι και αγωνιούν. Το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ θα αισθανθούν...
Στοίχημα για όλους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υψηλό προβάδισμα για ΣΥΡΙΖΑ, θετική άποψη για την κυβέρνηση
Προβάδισμα 14,5 ποσοστιαίες μονάδες έχει ο ΣΥΡΙΖΑ από τη Ν.Δ., σύμφωνα με δημοσκόπηση της GPO για το MEGA. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της επίτευξης συμφωνίας, ενώ φαίνεται να αποτιμά θετικά...
Υψηλό προβάδισμα για ΣΥΡΙΖΑ, θετική άποψη για την κυβέρνηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας