Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναθεωρείται ο κανονισμός των ταξί
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Αναθεωρείται ο κανονισμός των ταξί

  • A-
  • A+

Νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα και άδεια λειτουργίας πρέπει να έχουν οι εταιρείες διαμεσολάβησης για την παροχή μεταφορικού έργου, οι γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για κλήση ταξί, με βάση το άρθρο 12 του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Τ

ο χρονοδιάγραμμα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών προβλέπει ότι το επόμενο διήμερο θα γίνουν συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και, μετά την ενσωμάτωση προτάσεων που θα υποβληθούν, θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή για ψήφιση.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στη Ν.Δ., κατηγορώντας την ότι υπερασπίστηκε εταιρείες που έχουν έδρα στο εξωτερικό και παρέχουν υπηρεσίες στη χώρα μας χωρίς να φορολογούνται.

Σχετικά με την Taxibeat ανέφερε ότι με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο, ιδρύθηκε το 2011 στο Λονδίνο και έχει υποκατάστημα στην Ελλάδα, ενώ στους μετόχους της περιλαμβάνονται εταιρείες offshore με έδρα τον Παναμά και τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους. «Εχει ανακοινώσει ότι συνεργάζεται με τους μισούς ταξιτζήδες και πρόσφατα πουλήθηκε έναντι 43 εκατ. ευρώ», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι αναμένει τις φορολογικές δηλώσεις που έχει υποβάλει, από τις οποίες θα αποδειχθεί αν έχει καταβάλει φόρους για τις υπηρεσίες που παρέχει.

«Στηρίζουμε την καινοτομία, αλλά δεν μπορούν να έχουν ασυλία σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες», τόνισε με έμφαση και έκανε λόγο για «αθέμιτο ανταγωνισμό», σημειώνοντας ότι υπάρχουν θεσμοθετημένα τιμολόγια για τις υπηρεσίες ταξί και προβλέπονται κυρώσεις σε περίπτωση που παρέχονται π.χ. εκπτώσεις 50% στο κόμιστρο ή νυχτερινή εξυπηρέτηση χωρίς διπλή ταρίφα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας στη χώρα μας οι ενδιαφερόμενες εταιρείες διαμεσολάβησης πρέπει να καταθέσουν συμβάσεις συνεργασίας με τουλάχιστον δύο επαγγελματίες οδηγούς και να διαθέτουν τουλάχιστον τρία οχήματα. Φυσικά θα φορολογούνται για τα έσοδά τους, όπως κάθε άλλη εταιρεία.

Η διαδικασία αδειοδότησης, μετά την καταβολή παράβολου 1.000 ευρώ και την υποβολή των στοιχείων της εταιρείας (ΑΦΜ, διεύθυνση, τηλέφωνα κ.λπ.), θα ολοκληρώνεται σε 30 ημέρες.

Ανάλογη διαδικασία (άρθρο 13) προβλέπεται για τη μετακίνηση επιβατών με οχήματα ιδιωτικής χρήσης και τον οδηγό τους, που χρησιμοποιείται από τουριστικές επιχειρήσεις.

Σε περίπτωση εταιρείας διαμεσολάβησης που λειτουργεί χωρίς άδεια ή μετά από ανάκλησή της θα παρεμβαίνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και θα «κατεβάζει» την ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, που θα διπλασιάζεται σε ενδεχόμενη υποτροπή, ενώ οι οδηγοί θα τιμωρούνται με αφαίρεση της επαγγελματικής άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και ο ιδιοκτήτης του οχήματος με πρόστιμο 5.000 ευρώ.

Τα πρώτα έντεκα άρθρα του νομοσχεδίου είναι σχετικά με την αναθεώρηση του κανονισμού λειτουργίας των ταξί και αφορούν τους ιδιοκτήτες, τους οδηγούς, αλλά και τους επιβάτες.

Προβλέπονται η λειτουργία πειθαρχικών συμβουλίων σε κάθε περιφέρεια, επιτροπές αξιολόγησης οδηγών και απευθείας γραμμή για καταγγελίες πολιτών σε περιπτώσεις παραπτωμάτων από ταξιτζήδες.

Οι ποινές για τους παραβάτες περιλαμβάνουν πρόστιμα έως 4.000 ευρώ και αφαίρεση της επαγγελματικής άδειας οδήγησης έως και έξι μήνες.

Θεσπίζονται για πρώτη φορά τιμολόγια για την εξυπηρέτηση με οχήματα με ειδικές υποδομές για ΑμεΑ, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται και για μεταφορά ασθενών μετά από έγκριση του ΕΚΑΒ.

Με άλλη διάταξη χορηγείται τουλάχιστον άλλη μία άδεια ταξί σε νησιά όπου υπάρχει μόνον ένα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερχεται το εισιτήριο ζώνης
Mε την επίλυση των βασικών λειτουργικών ζητημάτων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανοίγει ο δρόμος για τη θέσπιση νέων μέτρων στις δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το νέο σύστημα θα τεθεί σε πλήρη...
Ερχεται το εισιτήριο ζώνης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία οδηγών ταξί λόγω Uber
Επαναλαμβανόμενη 24ωρη απεργία στα ταξί προκήρυξε για την Τετάρτη η Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α τονίζοντας ότι οι δανειστές θέλουν να βγάλουν «εισιτήριο επιστροφής για την Uber», ζητώντας «συγνώμη από το επιβατικό κοινό»...
Απεργία οδηγών ταξί λόγω Uber
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεταφορικό έργο χωρίς νομοθετικά κενά
Τέλος στις «γκρίζες» ζώνες που επιτρέπουν στις εταιρείες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης ταξί να λειτουργούν χωρίς κανόνες και έλεγχο, θέλει να βάλει μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών με το πολυνομοσχέδιο που...
Μεταφορικό έργο χωρίς νομοθετικά κενά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φταίει το... σύστημα
Στην πολυπλοκότητα των συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά και στην ακύρωση του αρχικού σχεδιασμού από την ανεξάρτητη Αρχή για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων, αποδίδονται οι καθυστερήσεις με την...
Φταίει το... σύστημα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τάξη στην αταξία στα ταξί
Κανόνες, διαφάνεια και συνθήκες σωστού ανταγωνισμού θα θέτει η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών που θα αφορά τη λειτουργία των ταξί αλλά και τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ. με οδηγό. Αυτό αναφέρει σε...
Τάξη στην αταξία στα ταξί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016, αφήνει ο υφ. Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας