• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 15.7°C
    3 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.6°C / 12.5°C
    0 BF
    64%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.0°C / 17.3°C
    6 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.6°C
    0 BF
    71%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.7°C
    3 BF
    66%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.7°C / 11.9°C
    2 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.4°C / 5.6°C
    1 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 15.6°C
    3 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.1°C
    3 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 11.9°C / 14.9°C
    3 BF
    58%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 18.5°C
    5 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    5 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    5 BF
    81%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    8°C 7.9°C / 11.5°C
    0 BF
    81%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 11.7°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.8°C / 19.8°C
    2 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.5°C / 15.9°C
    4 BF
    60%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 11.0°C
    3 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.2°C / 12.6°C
    2 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    2 BF
    82%

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις για την υποβάθμιση και απαξίωση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης: το αμφιθέατρο της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ασπροπύργου πλημμυρισμένο με βρόχινα νερά!*

Μάνα, δεν θα πάω στα καράβια...

  • A-
  • A+

Οι δόκιμοι αξιωματικοί των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) εξακολουθούν να μη βρίσκουν πλοίο να πραγματοποιήσουν τα εκπαιδευτικά τους ταξίδια, ιδιαίτερα το δεύτερο, το οποίο δεν είναι επιδοτούμενο και ο μισθός των δοκίμων καταβάλλεται από τους πλοιοκτήτες. Ακόμα περισσότερα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σπουδάστριες. 

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, η οποία υφίσταται πολλά χρόνια τώρα, χωρίς όμως κάποιος να έχει δώσει λύση, είναι για όσους δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν το Α ταξίδι να κινδυνεύουν ακόμα και με διαγραφή από τις σχολές τους, ενώ για αυτούς που δεν βρίσκουν μπάρκο για το Β ταξίδι να μην μπορούν να εξασκήσουν το επάγγελμα του ναυτικού - έτσι αυξάνεται κατακόρυφα η ανεργία. 

Διευκρινίζεται ότι οι σπουδαστές στις ΑΕΝ πλοίαρχοι-μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν πρακτική εκπαίδευση δύο εξαμήνων πάνω σε εμπορικά πλοία (Α και Β εκπαιδευτικό ταξίδι).

Η διαφορά τού Α με το Β εκπαιδευτικό ταξίδι είναι ότι ο δόκιμος στο πρώτο ναυτολογείται με την ιδιότητα του εκπαιδευόμενου σπουδαστή, η οποία δεν περιλαμβάνεται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), και αντί για αμοιβή λαμβάνει μηνιαίο εκπαιδευτικό επίδομα πρακτικής άσκησης, περίπου 880 ευρώ, επί του οποίου καθορίζονται και οι ασφαλιστικές εισφορές.

Στο δεύτερο ταξίδι, ο δόκιμος αξιωματικός είναι μέλος του πληρώματος και αμείβεται βάσει της ΣΣΕ από τον εργοδότη-πλοιοκτήτη. 

Βροχή οι καταγγελίες

Το θέμα ξαναφέρνει στην επικαιρότητα η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) έπειτα από επανειλημμένες καταγγελίες σπουδαστών των ΑΕΝ.

Εφοπλιστές και κυβέρνηση, όπως υποστηρίζει η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ, δεν εφαρμόζουν το Π.Δ. 251/1999 και συγκεκριμένα το άρθρο 2, παρ. 3, το οποίο αναφέρει ότι «οι εφοπλιστικές ενώσεις υποχρεούνται να εξασφαλίσουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων και να δέχονται τους σπουδαστές που αποστέλλονται από τις ΑΕΝ για ναυτολόγηση».

Η ναυτολόγηση των εκπαιδευόμενων σπουδαστών γίνεται υπό την εποπτεία του υπουργείου Ναυτιλίας. 

Οι ναυτεργάτες σημειώνουν ότι με τη σημερινή κατάσταση επιβεβαιώνεται η καταγγελία τους στις 15-7-2013 στην οποία ανέφεραν ότι το «γραφείο σταδιοδρομίας» που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο 4150/2013 είναι μια «φούσκα παραπλάνησης και αισχρής εκμετάλλευσης» και δεν δημοσιοποιεί στοιχεία.

Αντίθετα, εκδίδει έγγραφα «μη προσφερομένου δοκίμου» τα οποία χρησιμοποιούν οι εφοπλιστικές εταιρείες στο ΝΑΤ για να απαλλάσσονται από πρόστιμα που καθορίζει ο Ν. 4150/2013 άρθρο 21 λόγω μη ναυτολόγησης δοκίμου που επιβάλλει ο όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης του Ν. 2687/1953.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του γνωρίζουν πόσοι εισάγονται κάθε χρόνο στις ΑΕΝ και πόσοι από τους σπουδαστές κάνουν τα εκπαιδευτικά ταξίδια, υποστηρίζουν οι ναυτεργάτες. 

*Τις φωτογραφίες έδωσε στη δημοσιότητα η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), όταν κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου, με πρωτοβουλία του Σπουδαστικού Συλλόγου ΑΕΝ Ασπροπύργου και συμμετοχή του γραμματέα της ΠΕΜΕΝ για τους νεοεισαχθέντες πλοιάρχους και μηχανικούς, ήρθαν αντιμέτωποι με αυτήν την εικόνα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νεκρός ναυτεργάτης από φωτιά σε πλοίο
Μια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες το μεσημέρι στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Highspeed 5» της ναυτιλιακής εταιρείας «Hellenic Seaways», που βρίσκεται στον μώλο Δραπετσώνας για επισκευές, στέρησε τη ζωή σ’...
Νεκρός ναυτεργάτης από φωτιά σε πλοίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Οι πλοιοκτήτες πρέπει να πληρώνουν τα τεστ των ναυτικών»
Με επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Μ. Τσικαλάκης, υπενθυμίζει τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.
«Οι πλοιοκτήτες πρέπει να πληρώνουν τα τεστ των ναυτικών»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντίδραση της ΠΕΠΕΝ για τη σύλληψη του πλοιάρχου του «SIFNOS JET»
Τη σύλληψη του πλοιάρχου του επιβατηγού-οχηματαγωγού-ταχύπλοου πλοίου «SIFNOS JET», με την κατηγορία της μεταφοράς υπεράριθμων επιβατών από το Λιμάνι της Πάρου, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων...
Αντίδραση της ΠΕΠΕΝ για τη σύλληψη του πλοιάρχου του «SIFNOS JET»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε κίνδυνο η ζωή των εγκλωβισμένων ναυτικών
Ναυτεργατικά σωματεία καταγγέλλουν ότι η υγεία των 21 ναυτικών και του ενός τεχνικού, που παραμένουν εγκλωβισμένοι εδώ και πολλούς μήνες ανοιχτά της Κίνας, βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση.
Σε κίνδυνο η ζωή των εγκλωβισμένων ναυτικών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγωνιώδεις κινήσεις απεγκλωβισμού
Αναζητείται λύση για τους 21 ναυτικούς και έναν τεχνικό του φορτηγού πλοίου «Αngelic Power», που παραμένουν σε πολύμηνη «ομηρία» ανοιχτά της Κίνας ● Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις κατά της διαχειρίστριας...
Αγωνιώδεις κινήσεις απεγκλωβισμού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κυρώσεις κατά των υπευθύνων για τους «ομήρους» ναυτικούς
Διαδικασίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του υπό ελληνική σημαία φορτηγού πλοίου «Αngelic Power», έχουν κινήσει οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας
Κυρώσεις κατά των υπευθύνων για τους «ομήρους» ναυτικούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας