• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.4°C / 19.6°C
    7 BF
    44%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.1°C / 21.0°C
    2 BF
    42%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 22.0°C
    3 BF
    38%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 17.0°C
    6 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    5 BF
    39%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 19.0°C
    2 BF
    42%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.1°C / 15.4°C
    2 BF
    33%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    30%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 14.4°C / 19.3°C
    4 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    4 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 17.8°C
    6 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 17.7°C
    4 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    3 BF
    50%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    39%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.3°C / 18.5°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    4 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.1°C / 19.0°C
    5 BF
    38%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.4°C
    3 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.2°C / 20.1°C
    3 BF
    39%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.1°C / 12.1°C
    2 BF
    70%
ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Οι Αυστριακοί στις ράγες... οι Ιταλοί στα κάγκελα

  • A-
  • A+

Ανοίγει το παιχνίδι με τον σιδηρόδρομο, αφού η απελευθέρωση των εμπορευματικών δρομολογίων έφερε και δεύτερο «παίκτη» στην ελληνική αγορά, ενώ ετοιμάζεται και τρίτος.

Η πιο σημαντική εξέλιξη πάντως αφορά τα νέα εμπορευματικά κέντρα του ΟΣΕ στο Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκη, που «σέρνονται» από το 2003.

Ο πολύπαθος διαγωνισμός για την κατασκευή των υποδομών στο ακίνητο των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στον Ασπρόπυργο έχει ολοκληρωθεί εδώ και τρία χρόνια, αλλά μόλις πρόσφατα κατατέθηκε η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και χρειάζονται άλλα δύο βήματα, η έγκρισή της από τις Βρυξέλλες και η κύρωσή της από τη Βουλή, για να ξεκινήσει η επένδυση των 120 εκατ. ευρώ.

Την περασμένη Παρασκευή η διοίκηση του ΟΣΕ υπέγραψε σύμβαση με τη Rail Cargo-Goldair, με βάση την οποία η τελευταία αποκτά το δικαίωμα χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου για διακίνηση εμπορευμάτων.

Η κίνηση, εκτός από οικονομικό, έχει και επιχειρησιακό ενδιαφέρον, καθώς γίνεται λίγο μετά την επίσημη εγκατάσταση της Ferrovie dello Stato στα γραφεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι Ιταλοί, που κατέβαλαν 45 εκατ. ευρώ, για να αποκτήσουν την ανάλογη άδεια αλλά κυρίως τους πιστοποιημένους εργαζόμενους της εταιρείας, δεν είδαν με πολύ καλό μάτι αυτή την εξέλιξη. Εχουν ήδη αρχίσει να εκδηλώνουν την ενόχλησή τους και διαμηνύουν με νόημα πως η σύμβασή τους προβλέπει ότι ώς τα τέλη Ιανουαρίου πρέπει να έχει παραδοθεί η γραμμή Τιθορέα - Λιανοκλάδι.

Πρόκειται για νέο τμήμα 54 χλμ., που περιλαμβάνει και τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων στο Καλλίδρομο. Τα έργα, που ξεκίνησαν το 1997 και προχώρησαν με υπερβάσεις και εισαγγελικές έρευνες, με βάση το χρονοδιάγραμμα θα παραδοθούν στα τέλη του χρόνου.

Ενα χρόνο αργότερα θα δοθεί και το τελευταίο τμήμα των 52 χλμ. από Λιανοκλάδι ώς τον Δομοκό, με το οποίο ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Προειδοποίηση

Οι Ιταλοί επισείουν τη σύμβαση και προειδοποιούν ότι σε περίπτωση καθυστερήσεων δεν θα περιοριστούν στις αποζημιώσεις αλλά θα προσφύγουν στις Βρυξέλλες διεκδικώντας την επιστροφή του συνόλου των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων για τα συγκεκριμένα έργα.

Προς το παρόν τα στελέχη της βρίσκονται σε διάλογο με τους εργαζόμενους για να καλυφθούν τα μεγάλα κενά σε μηχανοδηγούς, που θα της επιτρέψουν να πυκνώσει τα δρομολόγια κυρίως στον προαστιακό, στον οποίο θα διατηρήσει το μονοπώλιο τουλάχιστον ώς το 2020.

Η Rail Cargo-Goldair είναι η κοινοπραξία που έχουν συγκροτήσει οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι με την ελληνική Goldair, η οποία είναι η ανάδοχος του εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο.

Κατά την υπογραφή της σύμβασης με τον ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια θα επεκταθεί στην πρωτεύουσα.

Δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα έναρξης εργασιών, αλλά στελέχη της ενημέρωσαν ότι θα στηριχθούν σε σιδηροδρομικό υλικό των Αυστριακών Σιδηρόδρομων, που έχουν παρουσία σε 16 χώρες, απασχολούν 39.000 εργαζόμενους και έχουν ετήσιο τζίρο 5,5 δισ. ευρώ.

Στα σκαριά είναι η PEARL, μια εταιρεία που συνδέεται με την κινεζική COSCO. Εχει ήδη πάρει την πρώτη έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ετοιμάζεται για τη δεύτερη που θα της επιτρέψει να μπει στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μεταφέροντας εμπορεύματα από το λιμάνι του Πειραιά στην κεντρική Ευρώπη.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα
Στην αγορά της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού και ενοποίησή της με την ήδη ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να γλιτώνει γύρω στα 8 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο προσβλέπει η Ferrovie Dello...
Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπόγειος ο σιδηρόδρομος στα Σεπόλια μέχρι το τέλος του 2022
Εντεκα ισόπεδες διαβάσεις με το οδικό δίκτυο θα καταργηθούν με την ολοκλήρωση των έργων υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής από την πυκνοδομημένη περιοχή των Σεπολίων ώς τις Τρεις Γεφυρες.
Υπόγειος ο σιδηρόδρομος στα Σεπόλια μέχρι το τέλος του 2022
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας