Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

Ο Χρήστος Σπίρτζης και ο Στέλιος Παππάς (δεξιά), μαζί με τον Γιάννη Μυλόπουλο και τον Κώστα Αμπατζά παρουσίασαν στοιχεία για την κατάσταση που παρέλαβαν στον ΟΑΣΘ, το Μετρό και τον ΟΣΕΘ αντίστοιχα, αυτά που έκαναν μέχρι σήμερα και όσα σχεδιάζουν

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις στη Fraport, αλλά και σε όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η ΔΕΘ και στο οποίο εμφανίστηκαν από κοινού χθες ο υπουργός Μεταφορών και οι πρόεδροι της Αττικό Μετρό, του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ. Επί δύο ώρες ο Χρήστος Σπίρτζης, ο Γιάννης Μυλόπουλος, ο Στέλιος Παππάς και ο Κώστας Αμπατζάς παρουσίαζαν στοιχεία για την κατάσταση που παρέλαβαν, αυτά που καταφέρνουν μέχρι στιγμής και όσα σχεδιάζουν.

Τα εκατοντάδες εκατομμύρια καθαρό κέρδος των μετόχων του ΟΑΣΘ έκλεψαν φυσικά την παράσταση, αλλά δεν υπολειπόταν διόλου η ανακοίνωση ότι καταργείται το «χαράτσι» των δέκα λεπτών σε κάθε εισιτήριο που βγάζουν οι επιβάτες μέσα στα λεωφορεία από τα μηχανήματα – χώρια τα ρέστα που αυτά δεν δίνουν. Οπότε έχουμε μείωση εισιτηρίου από Οκτώβριο, μέχρι να αλλάξει το λογισμικό των μηχανημάτων. Η Ν.Δ. και ειδικά ο Κωστής Χατζηδάκης ξαναβρέθηκαν στο στόχαστρο Σπίρτζη: «Γιατί όταν υπογράφηκε η επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με το ελληνικό Δημόσιο το 2008 έγινε σε αόριστο χρόνο; Γιατί δεν πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο; Γιατί η ακίνητη και κινητή περιουσία του Οργανισμού δεν περιήλθε στο ελληνικό Δημόσιο το 2010, αλλά το 2017;».

Οσον αφορά τη διαμάχη με τη Fraport, ήταν μεν ήπιος ο κ. Σπίρτζης, αλλά επέμεινε στη θέση του ότι τα έργα στον αεροδιάδρομο θα γίνουν, διαφορετικά θα πρέπει να καταβληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποζημιώσεις στους εργολάβους που έχουν αναλάβει το έργο, ακόμη και στη… Fraport, αφού έτσι ορίζει η σύμβασή της με το ελληνικό Δημόσιο. Οπως τόνισε, «το έργο έχει σχεδιαστεί από άλλες κυβερνήσεις, αλλά τα έργα ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει. Στον ελληνικό λαό», και αναρωτήθηκε: «Είναι δυνατόν ένας σύνδεσμος ξενοδόχων να λέει είμαστε προβληματισμένοι αν πρέπει να αυξηθεί η δυναμικότητα σε ένα αεροδρόμιο, σε μια περιοχή;»

Ο ΟΑΣΘ ήταν φυσικά όλα… τα λεφτά, αφού κατά τον υπουργό «δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο φαινόμενο στον πλανήτη» και «ο ΟΑΣΘ είναι ένα απολύτως χαρακτηριστικό παράδειγμα της ομάδας επενδυτών-ιδιωτών που στηρίζει η Ν.Δ.». Τα απολογιστικά στοιχεία που παρέδωσε στους δημοσιογράφους ο κ. Σπίρτζης («αυτός είναι ο ιδιωτικός τομέας του κ. Μητσοτάκη») με πίνακες κεφαλαίων, εσόδων, εξόδων, αντισταθμιστικών καταβολών και… κερδών κόβουν την ανάσα. Συνοπτικά και για την περίοδο 1990-2016: οι μέτοχοι είχαν επιχειρηματικό κέρδος 324.454.000 ευρώ (όχι φυσικά επειδή η εταιρεία είχε κέρδος). Την ίδια περίοδο η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους, δηλαδή η ζημία που το κράτος πλήρωσε, ήταν 2 δισ. και 54 εκατομμύρια ευρώ. Από τον πίνακα στοιχείων που παρατέθηκε από τον υπουργό προκύπτει ότι η ετήσια απόδοση του καταβληθέντος κεφαλαίου (20 εκατ. ευρώ) κυμαινόταν από 80% έως 745% (το μνημονιακό έτος 2011 ήταν 138%).

Με βάση τα στοιχεία, τα έξοδα ήταν κατά 2,83 φορές μεγαλύτερα των εσόδων, οπότε «οι προτάσεις της προηγούμενης διοίκησης για αύξηση του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ δεν ήταν για τον εξορθολογισμό του Οργανισμού, αλλά για να συνεχίσουν οι μέτοχοι να παίρνουν μεγάλα ποσά». Και κατέληξε ότι «υπάρχουν πολιτικές και διαχειριστικές ευθύνες», αφού το «παλαιοκομματικό σύστημα ήξερε το πρόβλημα».

Κλείνοντας έναν μήνα στη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο Στέλιος Παππάς πρόσθεσε το εξωφρενικό στοιχείο ότι «σύμφωνα με τον νόμο φυσικά, το επιχειρηματικό κέρδος εγγραφόταν… ως δαπάνη», ενώ από τα 65 εκατ. για αποσβέσεις παγίων της περιόδου 2009-2016, μόνο 17 επενδύθηκαν, τα άλλα αναζητούνται. Τέλος, οι σημερινές υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ είναι 100 εκατ. Ο κ. Παππάς σχολίασε ότι ο ΟΑΣΘ ήταν «μηχανισμός πελατειακών σχέσεων χρηματοδοτούμενος αδρά από το κράτος». Κοντά σε όλα αυτά ανακοινώθηκε το τέλος των εργολαβιών με εταιρείες ελεγκτών (1 εκατ. ευρώ) και καθαριότητας (1 εκατ. ευρώ) - οι δουλειές αυτές θα εκτελούνται από προσωπικό του Οργανισμού.

Δοκιμαστική λειτουργία

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Μυλόπουλος, επισήμανε ότι το μετρό «δεν είναι πλέον σύντομο ανέκδοτο, ανέκδοτο έγιναν αυτοί που σταμάτησαν το έργο», και ζήτησε απάντηση στο ερώτημα αν ήταν τυχαία η σύνδεση της εξέλιξης του έργου του μετρό με την τελευταία σύμβαση του ΟΑΣΘ με το Δημόσιο και την ταυτόχρονη διακοπή των εργασιών του μετρό. Οπως τόνισε ο κ. Μυλόπουλος, η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό ξεκινά το 2019 και παραδίδεται στους πολίτες το 2020, το 50% των αμαξοστασίων είναι έτοιμα, χαρακτήρισε «ανιστόρητο δίλημμα το “μετρό ή αρχαία”» για τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος, όπως τόνισε, θα εξελιχθεί σε τοπόσημο της πόλης, αφού «το Μετρό Θεσσαλονίκης έρχεται να εισαγάγει ένα πρότυπο αρμονικής συμβίωσης της τεχνολογίας με τον αρχαιολογικό μας πλούτο». Περιγράφοντας τους γρήγορους ρυθμούς εκτέλεσης του έργου τόνισε χαρακτηριστικά πως «ο ρυθμός προόδου από τον Μάρτιο του 2016 ήταν σχεδόν τριπλάσιος από τον μέσο ετήσιο ρυθμό προόδου της προηγούμενης δεκαετίας» και έτσι το έργο «από το 11% που ήταν το 2016, έφτασε σήμερα στο 25% της ολοκλήρωσής του».

 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
Με στοιχεία για τα οικονομικά -και όχι μόνο- του Οργανισμού προσήλθε χθες ο υπουργός Μεταφερών, Χρίστος Σπίρτζης, στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου έγινε η συζήτηση και η ψηφοφορία για το νομοσχέδιο με τις...
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές
Αποκαλύψεις έγιναν από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη για τις αμοιβές του απερχόμενου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ. Δημοσιοποίησε το επίσημο έγγραφο αμοιβών του προηγούμενου συμβουλίου για να γίνουν...
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
Ο αιφνιδιασμός με την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον ΟΑΣΘ υπερέβη και τις όποιες προβλέψεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Η αρχική έκπληξη γέννησε την αμηχανία, που...
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί
Τέλος ο ΟΑΣΘ. Ο… νομοθετικός «γρίφος της Σφίγγας» απαντήθηκε έπειτα από 60 χρόνια από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Είναι τόσο αληθινό, αλλά ακόμη και σήμερα μοιάζει απίστευτο. Και πώς να...
Τυλίγουν τον ΟΑΣΘ σε... 35 κόλλες χαρτί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας