Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επόμενος σταθμός... 2020!

Επόμενος σταθμός... 2020!

  • A-
  • A+

Από τη στασιμότητα και τις κωλυσιεργίες προηγούμενων διοικήσεων και κυβερνήσεων, στα απτά αποτελέσματα σήμερα το Μετρό Θεσσαλονίκης, που πλέον τρέχει προς τον τερματισμό τηρώντας χρονοδιαγράμματα και ξεπερνώντας άλλοτε «ανυπέρβλητα» εμπόδια, όπως τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου.

Δεν είναι άδικο να πούμε ότι ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό και πρώην πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος πιστώνεται σε μεγάλο ποσοστό αυτή την επιτυχία, όχι μόνο με το επικοινωνιακό του χάρισμα (που πολλοί έχουν «δαιμονοποιήσει»), αλλά από τη... δαιμόνια ικανότητά του να δίνει πρακτικές λύσεις και να φέρνει αποτελέσματα κάνοντας τους απαραίτητους συμβιβασμούς.

Δικαιολογημένα λοιπόν ανακοίνωσε υπερήφανα στο ιστολόγιό του, στο Facebook, την ολοκλήρωση κατά 90% του πιο εντυπωσιακού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, του αμαξοστασίου της Πυλαίας, με τις απαραίτητες φωτογραφίες. Οπως αναφέρει, το κολοσσιαίο αμαξοστάσιο, που βρίσκεται στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, εκτείνεται σε 50 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα με δομημένη επιφάνεια 120 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων και είναι σχεδόν έτοιμο.

Πρόκειται για ένα επιβλητικό σύμπλεγμα κτιρίων με μικτές κατασκευές, σιδερένια ζευκτά και γερανογέφυρες. Σε αυτό θα γίνονται ο σταβλισμός και η συντήρηση του τροχαίου υλικού, θα εδρεύει το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του αυτόματου (χωρίς μηχανοδηγούς) συστήματος κι από αυτό θα διοικείται όλο το έργο. Από εδώ θα ξεκινούν κι εδώ θα καταλήγουν οι σήραγγες του Μετρό, που ήδη διαπερνούν την πόλη μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Το αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα ολοκληρωθεί στο 100% στα τέλη του 2018, με την προμήθεια του εξοπλισμού και των συστημάτων λειτουργίας, έχοντας κοστίσει κάπου 160 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας σε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας για δημόσιες ανθρώπινες συγκοινωνίες», που έγινε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρθηκε στις δύο «ιστορικές αλλαγές» που σημειώθηκαν στην πόλη, στην «επανεκκίνηση του μετρό με σαφή, για πρώτη φορά, ορίζοντα ολοκλήρωσης» και στην «κρατικοποίηση του αμαρτωλού και δήθεν "ιδιωτικού" ΟΑΣΘ».

Ανέφερε ότι στα έργα του μετρό έχει ολοκληρωθεί το 100% των γραμμών, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 35% των αρχιτεκτονικών εργασιών, το 6% των έργων Η/Μ και εκτίμησε ότι το 2019 θα γίνει η δοκιμαστική και το 2020 η εμπορική λειτουργία του.

«Επανεκκινήσαμε ένα έργο σταματημένο για σχεδόν τρία χρόνια –σκεφτείτε την αντίφαση, η Θεσσαλονίκη να αναζητά δρόμο προς την οικονομική της ανάπτυξη και την ίδια ώρα το μεγαλύτερο έργο υποδομής, μια επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ, να είναι σταματημένο– και σήμερα το προχωρούμε με ταχείς ρυθμούς. Το γεγονός πως οι εργασίες προχωρούν γρήγορα σε όλα τα μέτωπα του έργου πιστοποιείται και από τα στοιχεία προόδου της βασικής γραμμής», είπε.

Αναφορικά «με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί Σοβιετίας», υπογράμμισε ότι «το μοντέλο των δημόσιων ή και δημοτικών αστικών συγκοινωνιών είναι παρόν σε δεκάδες πόλεις στην Ευρώπη, όπως το Παρίσι, το Βερολίνο, η Φρανκφούρτη και η Κοπεγχάγη».

Στο μεταξύ, το πρώτο από τα βαγόνια που θα τρέχουν σε λίγα χρόνια στις ράγες του Μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Οι επισκέπτες της 82ης ΔΕΘ, που ανοίγει τις πύλες της στις 9 Σεπτεμβρίου, θα έχουν την ευκαιρία να το δουν από κοντά.

Το μετρό σε αριθμούς

13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα.

■ 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.

18 υπερ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό.

Συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ. στην περιοχή της Πυλαίας.

Επίσης, στο πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης της Αττικό μετρό προβλέπεται η κατασκευή υπόγειων χώρων για το Mετρό της Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φως στο... τούνελ του μετρό Θεσσαλονίκης!
Μετά μια σειρά χρονοβόρων καθυστερήσεων και εμποδίων που έμοιαζαν ανυπέρβλητα, πέφτει σήμερα στην κυριολεξία το τελευταίο φυσικό εμπόδιο για τη βασική σήραγγα ενός από τα πιο πολύπαθα έργα της χώρας. Ο...
Φως στο... τούνελ του μετρό Θεσσαλονίκης!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαμαρτυρίες για τα ηλεκτρικά πατίνια
Τη ζωή πατίνι σε πολύ κόσμο φαίνεται πως έχουν κάνει εσχάτως τα ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη, αναγκάζοντας ακόμη και τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη να «γκρινιάξει» για το καθεστώς λειτουργίας τους.
Διαμαρτυρίες για τα ηλεκτρικά πατίνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο παλιός ΟΑΣΘ ήθελε να τον εξοντώσει, ο νέος θέλει να τον αθωώσει!
Με άλλο πρόσωπο αναμένεται να εμφανιστεί σήμερα ο -υπό νέα διοίκηση- ΟΑΣΘ στο Εφετείο της Θεσσαλονίκης όπου εκδικάζεται σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση ανέργου χωρίς εισιτήριο. Ηταν μία μέρα πριν από τη γενική...
Ο παλιός ΟΑΣΘ ήθελε να τον εξοντώσει, ο νέος θέλει να τον αθωώσει!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας