Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές

  • A-
  • A+

Kάποιοι έχουν βαλθεί να πάθουμε… αριθμητικό vertigo. Δεν εξηγείται διαφορετικά το γεγονός ότι πάσαραν ως «αποκάλυψη» τις αμοιβές του διοικητικού συμβουλίου του δημόσιου πλέον ΟΑΣΘ αλλά και το κόστος ενοικίασης διαμερίσματος (γωνία λεωφόρου Στρατού και Μπιζανίου) του προέδρου Στέλιου Παππά, το οποίο… μεσίτες υπολογίζουν σε 400 με 500 ευρώ.

Το θέμα δεν θα άξιζε ούτε παραπολιτικό μονόστηλο, αλλά ο «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής» το έκανε πρωτοσέλιδο, αν και είχε προηγηθεί πριν από μία εβδομάδα αντίστοιχο δημοσίευμα της εφημερίδας «Μακεδονία».

Μόνο που χθες ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης το πήρε πολύ σοβαρά και απάντησε με τρεις πυκνογραμμένες σελίδες και δημοσιοποιώντας το επίσημο έγγραφο αμοιβών του προηγούμενου συμβουλίου για τις συγκρίσεις.

Κι έτσι μάθαμε ότι «η μικτή δαπάνη του νέου Δ.Σ. δεν ξεπερνά μηνιαίως μικτά τα 7.200 ευρώ, ενώ το ποσό για το σύνολο των μελών του απερχόμενου Δ.Σ. ήταν 34.329,24 ευρώ».

Απλή αριθμητική

Απλές πράξεις αριθμητικής μάς λένε ότι ακόμη και με 500 ευρώ μηνιαίο ενοίκιο (συγγνώμη, αλλά με τόσα βρίσκεις σπίτι στην παραλιακή της Θεσσαλονίκης) για το διαμέρισμα του κ. Παππά, ακόμη και αν ανεβοκατεβαίνει δύο φορές την εβδομάδα στην Αθήνα με αεροπλάνο και πρώτη θέση και πήγαινε-έλα με ταξί, ακόμη και με όλα αυτά η εξοικονόμηση για το Δημόσιο είναι 300.000 ευρώ ετησίως τουλάχιστον.

Εδώ λοιπόν υπάρχει όντως θέμα, μόνο που είναι άλλο: Γιατί δεκαετίες ολόκληρες κρινόταν απολύτως λογικό να μη γίνεται καμιά ερώτηση για τις αμοιβές των μελών του ιδιωτικού ΟΑΣΘ και γιατί, έστω τώρα, όσοι κόπτονται πράγματι για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος δεν εξεγείρονται εναντίον αυτών που λάμβαναν τις εξωφρενικές αμοιβές;

Το υπουργείο απαντά με μπόλικη δόση χιούμορ στο δημοσίευμα του «Eλεύθερου Τύπου της Κυριακής», αλλά τα πράγματα είναι όντως σοβαρά. Διότι, κατά το υπουργείο, «ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΘ, κ. Στεφανίδης, δεν αμειβόταν με 4.000 ευρώ μικτά, όπως δημοσιεύει ο "Ε.Τ. της Κυριακής", αλλά με 7.560,71 ευρώ μικτά κάθε μήνα. Η αμοιβή δε του απερχόμενου προέδρου του ΟΑΣΘ ήταν καθορισμένη επί των καθαρών απολαβών του.

Μια ακόμη καινοτομία του ΟΑΣΘ των 60 χρόνων. Δηλαδή δεν καθορίζονταν οι μικτές απολαβές στη σύμβασή του με τον ΟΑΣΘ αλλά οι καθαρές απολαβές.

Οταν ανέβαινε η φορολογία, οι ασφαλιστικές εισφορές και τα υπόλοιπα που πληρώνουν ΟΛΟΙ οι Ελληνες, ΟΛΟΙ, στην αμοιβή του προέδρου του ΟΑΣΘ απλά ανέβαιναν οι μικτές αποδοχές, για να μείνουν οι καθαρές αποδοχές σταθερές. Καθαρά πράγματα. Διασφαλισμένα τα κέρδη των μετόχων και οι καθαρές αποδοχές του προέδρου.

Προφανώς καλύπτονταν τα έξοδα μετακίνησης και ένα πολυτελέστατο αυτοκίνητο, τα κλειδιά του οποίου παρέδωσε ο απερχόμενος πρόεδρος. Και προφανώς 100 ευρώ κάθε ημέρα που ήταν εκτός έδρας, όπως και τα υπόλοιπα μέλη του απερχόμενου Δ.Σ.

Ο απερχόμενος αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ δεν αμειβόταν με 3.000 € μικτά, όπως δημοσιεύει ο "Ε.Τ. της Κυριακής", αλλά με 5.348,46 € μικτά κάθε μήνα.

Προς σύγκριση, ο σημερινός πρόεδρος του ΟΑΣΘ δεν αμείβεται και ξέρουμε ότι αυτό ενοχλεί πολλούς. (...) Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος αμείβεται με μικτές αποδοχές 4.500 €. Να επαναλάβουμε, μικτές. Δεν είναι διασφαλισμένες οι καθαρές του αποδοχές. Είναι όπως των υπόλοιπων Ελλήνων, μικτές.

Επειδή οι Ελληνες πολίτες πρέπει να τα ξέρουν όλα, οι καθαρές αποδοχές του νέου διευθύνοντος συμβούλου, κ. Παναγιωτίδη, ανέρχονται στο εξωφρενικό ιλιγγιώδες ποσό, για διευθύνοντα σύμβουλο, των 2.610 €, έναντι των… σταθερών και απολύτως λογικών καθαρών αποδοχών 4.100 € του απερχόμενου κ. Στεφανίδη».

Αλλά υπάρχει δυστυχώς και συνέχεια. «Τα απερχόμενα μέλη του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ δεν αμείβονταν με 800 μικτά συν 100 € για κάθε συνεδρίαση έκαστος, όπως δημοσιεύει ο "Ε.Τ. της Κυριακής", αλλά δύο μέλη με 2.174,08 € μικτά, ένα μέλος με 2.165,11 € μικτά, ένα μέλος με 2.117,70 € μικτά, ένα μέλος με 2.089,71 € μικτά, ένα μέλος με 2.077,96 € μικτά, ένα μέλος με 2.005,61 € μικτά, ένα μέλος με 1.967,82 € μικτά, δύο μέλη με 1.236,25 € μικτά και δύο με 1.087,75 € μικτά.

»Προς σύγκριση τα σημερινά μέλη του Δ.Σ. αμείβονται με 50 € τη συνεδρίαση μικτά, με μέγιστο αριθμό τις τέσσερις συνεδριάσεις τον μήνα. Η μικτή δαπάνη του νέου Δ.Σ. δεν ξεπερνά μηνιαίως μικτά τα 7.200 €, ενώ το ποσό για το σύνολο των μελών του απερχόμενου Δ.Σ. ήταν 34.329,24 € (...)

»Επίσης, το νέο Δ.Σ. προχώρησε σε μία ακόμη απαράδεκτη απόφαση, για τα 60 χρόνων έθιμα και διαδικασίες του ΟΑΣΘ. Τα μέλη του Δ.Σ. να πληρώνονται μόνο αν έχουν πληρωθεί ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ. Απαράδεκτο… Τόσα χρόνια πληρώνονταν οι μέτοχοι και τα μέλη του Δ.Σ. πρώτα».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς ρωτήθηκε από την «Εφ.Συν.» για το θέμα και αρκέστηκε να πει πως «όλα αυτά που κάποιοι νομίζουν ότι είναι αποκάλυψη δεν είναι παρά καπνογόνα με τα οποία επιχειρούν να συσκοτίσουν το διαχρονικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ και του μηχανισμού ανακατανομής εξουσίας που χρηματοδοτούνταν από το κράτος. Αλλά έπεται συνέχεια, συντόμως…».

Ελεγχος βιβλίων

Φημολογείται ότι πολύ περισσότερα θα ειπωθούν τις μέρες της ΔΕΘ καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ύστερα από τρεις εβδομάδες ολοκληρώνεται ο πρώτος έλεγχος στα βιβλία του Οργανισμού από τους ορκωτούς λογιστές, έλεγχος που δεν έγινε μόνο για την τήρηση του διπλογραφικού συστήματος αλλά και γι' αυτό που οι γνωρίζοντες αποκαλούν «ορθά συναλλακτικά ήθη».

Ο όρος μπορεί σε πολλούς να ακούγεται τεχνικός, ωστόσο η υπόθεση με τα εγγυημένα κέρδη των μετόχων σε έναν χρεωμένο Οργανισμό είναι ήδη ένα… ζήτημα.

Σίγουρο στο μεταξύ πρέπει να θεωρείται ότι λήγει μέσα στην επόμενη εβδομάδα το θέμα της καταβολής δύο μισθών που οφείλονται από την προηγούμενη διοίκηση στους εργαζομένους, ενώ προχωρά και το θέμα των λεωφορείων που κινούνται στην πόλη καθώς, όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, «παραλάβαμε έναν Οργανισμό διαλυμένο, που κυκλοφορούσαν μόλις 245 λεωφορεία, και ήδη κυκλοφορούν, εντός τριών εβδομάδων, περισσότερα από 380».

Κι όπως χαρακτηριστικά λέει στην «Εφ.Συν.» ο γενικός διευθυντής, Σάββας Παναγιωτίδης, «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τους εργαζομένους στα συνεργεία που με αυταπάρνηση δουλεύουν, για παράδειγμα την περασμένη Πέμπτη μόνο από τη Σταυρούπολη δόθηκαν στην κυκλοφορία 43 επιπλέον λεωφορεία, αφού είχαμε καταφέρει να τους δώσουμε ανταλλακτικά μικρής και μεγάλης αξίας, υλοποιώντας παλιές σταματημένες παραγγελίες και συμβάσεις που δεν προχωρούσαν εδώ και καιρό. Ευελπιστούμε ότι σε μία εβδομάδα θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τον αριθμό των 400 λεωφορείων σε κίνηση».

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
Με στοιχεία για τα οικονομικά -και όχι μόνο- του Οργανισμού προσήλθε χθες ο υπουργός Μεταφερών, Χρίστος Σπίρτζης, στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου έγινε η συζήτηση και η ψηφοφορία για το νομοσχέδιο με τις...
Χιλιόμετρα σπατάλης στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
Ο αιφνιδιασμός με την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον ΟΑΣΘ υπερέβη και τις όποιες προβλέψεις του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Η αρχική έκπληξη γέννησε την αμηχανία, που...
Ν.Δ. καλεί θεσμούς για τον ΟΑΣΘ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
Ογδοη μέρα απεργίας των απλήρωτων εργαζομένων, επικοινωνιακό πάρτι της Νέας Δημοκρατίας, πιέσεις και παρασκήνιο για την προείσπραξη της καταβολής του Ιουνίου (4 εκατ.), για τα 4,6 εκατ. που έχει κερδίσει ο...
«Ομηρος» του ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας